Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i e28 röpeltää kylmänä?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones69
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 510
    • Myrskylä

    520i e28 röpeltää kylmänä?!

    Elikkäs sama vika ollut pitempään, kylmänä käynnistää tuntuu käyvän 4:llä (ei ainakaan kipinävika kokeiltu jo tulpan kaapeleita irti repimällä) kun lämpenee toimii aivan normaalisti? Mikähän vikana?!?
    E91 320d ///M-Sport "Voll"

    E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    Originally posted by jones69 View Post
    Elikkäs sama vika ollut pitempään, kylmänä käynnistää tuntuu käyvän 4:llä (ei ainakaan kipinävika kokeiltu jo tulpan kaapeleita irti repimällä) kun lämpenee toimii aivan normaalisti? Mikähän vikana?!?
    joskus olen kuullut sellaisen huhun et tälläinen ongelma johtuis lisäilmaluistimesta,
    käsittääkseni kyseinen mörkylä sijaitsee imusarjan alla kolmen letkun välissä
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Onko l-jet vai le-jet?

      Comment

      • jones69
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 510
        • Myrskylä

        #4
        Originally posted by Eepo View Post
        joskus olen kuullut sellaisen huhun et tälläinen ongelma johtuis lisäilmaluistimesta,
        käsittääkseni kyseinen mörkylä sijaitsee imusarjan alla kolmen letkun välissä

        laite on vielä sen verran vanha että siinä ei ole elektroonista lisäilmaluistia...
        E91 320d ///M-Sport "Voll"

        E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

        Comment

        • jones69
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 510
          • Myrskylä

          #5
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Onko l-jet vai le-jet?
          le-jetronic kone vm-85
          E91 320d ///M-Sport "Voll"

          E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by jones69 View Post
            le-jetronic kone vm-85
            Sitten siinä on imusarjan alla lisäilmaluisti. Siitä menee vesiletkut läpi ja ilmaputket. Katso toimiiko. Jos ei, heitä mäkeen ja laita letkut suoraan. Katso erittäin tarkkaan onko letkuissa halkeamia.

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Sitten siinä on imusarjan alla lisäilmaluisti. Siitä menee vesiletkut läpi ja ilmaputket. Katso toimiiko. Jos ei, heitä mäkeen ja laita letkut suoraan. Katso erittäin tarkkaan onko letkuissa halkeamia.
              Tuo osa on LE- ja L-jetissä ihan samanlainen.

              Jos haluaa varmemmin toimivan ratkaisun, niin voi käyttää sähköistä lisäilmaluistia joka oli ainakin e12 käytössä. Ehkä myös e21:ssä, vaikka siinä ei mitään muuta sähköistä sitten varmaan olekaan. Paitsi tunnelma.

              En heittäisi kokonaan pois, muuten voi tulla itku kun pitää kylmällä pitää kone kaasulla käynnissä.

              t.Ville

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by Kyytsis View Post
                Tuo osa on LE- ja L-jetissä ihan samanlainen.

                Jos haluaa varmemmin toimivan ratkaisun, niin voi käyttää sähköistä lisäilmaluistia joka oli ainakin e12 käytössä. Ehkä myös e21:ssä, vaikka siinä ei mitään muuta sähköistä sitten varmaan olekaan. Paitsi tunnelma.

                En heittäisi kokonaan pois, muuten voi tulla itku kun pitää kylmällä pitää kone kaasulla käynnissä.

                t.Ville
                Miksi sitten l-jet 528:ssa on se sähköpötkylä? Onko tuo vesi lämmitteinen vain 520i riesa?

                Comment

                • jones69
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 510
                  • Myrskylä

                  #9
                  tähän mennessä kokeiltua/korjattua...
                  -sytytystulpat(uusittu)
                  -alipaineletkut(uusittu)
                  -tulpanjohdot(kokeiltu)
                  -ilmamassamittari(kokeiltu)
                  -kaasuläpän asentotunnistin(säädetty)
                  -seokset(säädetty)
                  -sytytys(säädetty)
                  ... ei kun jatkamaan kokeillaan ekana tulpata tuo lisäilmaluisti... kiitoksia jo runsaista vastauksista... lisää saa kyllä vastailla
                  E91 320d ///M-Sport "Voll"

                  E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Miksi sitten l-jet 528:ssa on se sähköpötkylä? Onko tuo vesi lämmitteinen vain 520i riesa?
                    Varmaan siksi että se on m30 ja mä tiedän vain miten homma pelaa m20 koneisissa.

                    t.Ville

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎