Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 tekniikanvaihdosta...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmu_pr
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 3

    e28 tekniikanvaihdosta...

    Saako BMW:n maahantuojalta eroavaisuustodistuksen kun haluaisin tekniikkaa ja mootoria vaihtaa kanta-auto 520 E28 eli miten pitäisi tekniikan vaihto hoitaa ja saako todistuksen??

    kiitän o etukäteen vastauksista!!

    Panosta ensi kerralla hiukan enemmän otsikkoon! T:Touniks
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #2
    Originally posted by bemmu_pr View Post
    Saako BMW:n maahantuojalta eroavaisuustodistuksen kun haluaisin tekniikkaa ja mootoria vaihtaa kanta-auto 520 E28 eli miten pitäisi tekniikan vaihto hoitaa ja saako todistuksen??

    kiitän o etukäteen vastauksista!!
    Maahantuoja ei tuollaista todistusta kirjoita, joudut itse vertailemaan varaosaohjelmasta (ETK tai http://www.realoem.com/bmw/) eri mallien erot.

    Haulla löytyy varmasti paljon asiaa.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • bmwm5e28
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 474
      • suomusjärvi

      #3
      Minkälaista tekniikkaa olet ajatellut? 535?
      Gentlemen prefer Blondes

      Dodge Challenger R/T 1970


      ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
      315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

      Comment

      • -weikko
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 305
        • Kalajoki

        #4
        Lainataan nyt vähän topiccia. Olenko ymmärtänyt oikein,että 528:ssa ja 535:ssa olisi samanlaiset alustat?
        Ja vielä toinen kysymys johon löytyi haulla aika ristiriitaista tietoa,että onko 535 aina abseilla?

        Comment

        • bmwm5e28
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 474
          • suomusjärvi

          #5
          Originally posted by -weikko View Post
          Lainataan nyt vähän topiccia. Olenko ymmärtänyt oikein,että 528:ssa ja 535:ssa olisi samanlaiset alustat?
          Ja vielä toinen kysymys johon löytyi haulla aika ristiriitaista tietoa,että onko 535 aina abseilla?
          Etummainen kallistuksen vakaaja on paksumpi 535:sessa.
          Eipä taida muuta eroa olla, vertailin -86 autoja.

          Korjatkoon viisaammat.
          Gentlemen prefer Blondes

          Dodge Challenger R/T 1970


          ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
          315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

          Comment

          • Toffe_Vsa
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 152
            • Vaasa

            #6
            itse soitinin maahantuojalle ja kyseiln noita papereita. vastaus oli suurinpiirtein että "miks pitäis vaihtaa tekniikkaa ja virittää? tapat vaan jonku sun pommilla"
            sit se kyllä selitti että kuinka mä ne vertailupaperit teen "perus maalaisjärjellä a4:sen paperille mitä muutoksia on tehny"
            et niiltä ei ainakaa saa mitään papruja.

            Comment

            • bmwm5e28
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 474
              • suomusjärvi

              #7
              Originally posted by Toffe_Vsa View Post
              itse soitinin maahantuojalle ja kyseiln noita papereita. vastaus oli suurinpiirtein että "miks pitäis vaihtaa tekniikkaa ja virittää? tapat vaan jonku sun pommilla"
              sit se kyllä selitti että kuinka mä ne vertailupaperit teen "perus maalaisjärjellä a4:sen paperille mitä muutoksia on tehny"
              et niiltä ei ainakaa saa mitään papruja.
              Ei saa ei. Tämä myyräntyö tehään itse, niinkuin eeki jo tuossa kertoili.
              Gentlemen prefer Blondes

              Dodge Challenger R/T 1970


              ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
              315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

              Comment

              • bemmu_pr
                Newbiemmer
                • Mar 2007
                • 3

                #8
                tänks

                joo pittää selvitellä osien erot ja et mistä saan ne virallisena..

                Comment

                • eeki
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1966
                  • HKI

                  #9
                  Originally posted by bemmu_pr View Post
                  joo pittää selvitellä osien erot ja et mistä saan ne virallisena..
                  Varaosaohjelmaa virallisempana et mistään, valitettavasti..
                  Ducati 998 -02 //

                  Comment

                  • Toffe_Vsa
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 152
                    • Vaasa

                    #10
                    elikkäs realoem.com tuolta

                    jos ei usko niin printtaa vaikka koko sivusto ja vie katsastusäijälle.
                    näin teki kaveri.

                    Comment

                    • Brawler
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1093
                      • Mynämäki

                      #11
                      lainataan tätä hieman.
                      Eli auto on e28 518i 86/5 ja pitäisi muuttaa vastaamaan 520i:tä mutta 520i:ssä muuttuu koko takakelkka 86/4 (tai 86/4 on viimeinen kuukausi) joten pitääkö sekin sieltä ruveta vaihtamaan vai riittääkö ihan vain jarrujen päivitys? ja samalla sitten pitäisi taakse vaihtaa levyt. Sillä siinä tapauksessa olisi jo järkevämpää laittaa alusta 535i:n mukaan, koska melkein samat osat menisi vaihtoon.


                      Help! anyone?
                      Last edited by Brawler; 13-03-2007, 18:13. Reason: Onko suomi tosiaan näin paska rakentelumaa???

                      VW Bora 2.0 '99
                      UrS4 230hp + alv 22%+more...
                      E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                      E28 518i '86

                      -Turku Connection-

                      Comment

                      • Brawler
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1093
                        • Mynämäki

                        #12
                        Onko kellään tietoa?

                        VW Bora 2.0 '99
                        UrS4 230hp + alv 22%+more...
                        E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                        E28 518i '86

                        -Turku Connection-

                        Comment

                        • Brawler
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1093
                          • Mynämäki

                          #13
                          Sopiiko m535i takatukivarret suoraan 518i:hin vai pitääkö koko apurunko pistää vaihtoon? Ja saako taakse kallistuksen vakaajan ilman tuon apurungon vaihtoa?

                          Ja sopiiko tuon m535i:n vetarit suoraan vakio perään?
                          Last edited by Brawler; 14-05-2007, 20:42.

                          VW Bora 2.0 '99
                          UrS4 230hp + alv 22%+more...
                          E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                          E28 518i '86

                          -Turku Connection-

                          Comment

                          • keksa23
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 100
                            • Lapijoki central

                            #14
                            Takatukivarret/Apurunko

                            Takatukivarret sopii apurunkoon+kallistuksen vakaaja kans,vetonivelet/päät eri kalibeeria jos M535(8bolt)perä, lisäksi jos on vielä ABS mallia kuten alkup "ämmässä"on niin lisää soveltamista tiedossa...

                            eli vetari jumppaa tiedossa=perän tumpit+vetolautaset napoihin...
                            OFFTOPIC...
                            Löytyy muuten prokkis 520i-86 taka-akselisto...(levyjarruilla ja vakaajalla+3.9 väl perällä)

                            Comment

                            • Homer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 3653
                              • Springfield-Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by bmwm5e28 View Post
                              Etummainen kallistuksen vakaaja on paksumpi 535:sessa.
                              Eipä taida muuta eroa olla, vertailin -86 autoja.

                              Korjatkoon viisaammat.
                              535i:ssä pitäis olla 3 milliä paksummat jarrulevyt edessä kuin 528i:ssä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎