Announcement

Collapse
No announcement yet.

518i e28 m10 ...ei kipinää :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wihis
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 155
    • Lieto

    #16
    Jatketaas vanhaa threadia. Eli tuli ostettua kans tollanen e28 518i '85 ja se ei lähe käyntiin. Kaikenlaista on koitettu, mutta ei oo tuntunu auttavan. Startti siis pyörittää konetta mutta ei edes lupaa. Mites toi suuttimien naksuminen, ni kuuluisko niitten jokasen suuttimen naksahtaa aina kierroksessa, kun kuulostais siltä että siitä kuuluu vaan yks naks aina kierroksen aikana?
    Lexus GS430 Sport '03

    Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6689
      • .......

      #17
      Originally posted by Wihis View Post
      Jatketaas vanhaa threadia. Eli tuli ostettua kans tollanen e28 518i '85 ja se ei lähe käyntiin. Kaikenlaista on koitettu, mutta ei oo tuntunu auttavan. Startti siis pyörittää konetta mutta ei edes lupaa. Mites toi suuttimien naksuminen, ni kuuluisko niitten jokasen suuttimen naksahtaa aina kierroksessa, kun kuulostais siltä että siitä kuuluu vaan yks naks aina kierroksen aikana?
      Puuttuuko kipinä vai bensa vai molemmat? Kerran kierroksella ruuttaa kaikki suuttimet.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Wihis
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 155
        • Lieto

        #18
        Ilmeisesti pensiini, kun jonkinlaista kipinää näytti lyövän.
        Lexus GS430 Sport '03

        Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

        Comment

        • viktor
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1272
          • ...

          #19
          ........................
          Last edited by viktor; 18-01-2010, 01:36.
          ///M5
          "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

          Comment

          • Wihis
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 155
            • Lieto

            #20
            Bensapumppu kyllä surahtaa, kun kääntää virrat päälle ja jatkaa taas kun starttaa.
            Lexus GS430 Sport '03

            Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6689
              • .......

              #21
              Tuleekos se bensa tukille asti?
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Wihis
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 155
                • Lieto

                #22
                Ilmeisesti tulee. Mut tosiaan kun auton ostin epäkuntosena, ni siinä voi olla mitä vaan. Tän päivän etsinnät päätty siihen että huomasin sytytys järjestyksen olevan päin ala asioita. Pistin johdot uuteen järjestykseen ja sain aikaan paukahduksen. On sekin edistystä, kun aijemin ei kuulunut mitään muuta kun tylsää sahaamista.

                Täytyy huomen kattoo jos sais sitä sytkää säädettyä siit virranjakajan pohjasta. Jos sen sais käyntiin ni ei tartteis ulkona asennella.
                Last edited by Wihis; 06-01-2010, 20:35.
                Lexus GS430 Sport '03

                Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

                Comment

                • |jaakko|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 1542
                  • Keski-Suomi

                  #23
                  Lainataan tätä topiccia taas.

                  Itellä '87 518i ja 2. pytylle ei tuu kipinää? testikynällä kokeiltuna ei minkäänlaista värähdystä.

                  tuossa mitä on vaihdettu jo uusiin puihin.

                  Comment

                  • sleepertuning
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 662
                    • Kotka

                    #24
                    Originally posted by |jaakko| View Post
                    Lainataan tätä topiccia taas.

                    Itellä '87 518i ja 2. pytylle ei tuu kipinää? testikynällä kokeiltuna ei minkäänlaista värähdystä.

                    tuossa mitä on vaihdettu jo uusiin puihin.
                    Tarkista:
                    Sytkän ajoitus eli pyörijä osoittaa ykköseen @ ykkösen yläkuolokohta.
                    Sytytysjärjestys eli 1-3-4-2, se lukee vielä venttiilikopassa.
                    Jakaja pyörii vastapäivään.
                    Tälläisellä sytytysjärjestelmällä kyllä pitäis tulla kipuna myös kakkoseen jos se tulee muihinkin.
                    Minkähänlaisella testikynällä olet koittanut?

                    Comment

                    • |jaakko|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 1542
                      • Keski-Suomi

                      #25
                      Originally posted by sleepertuning View Post
                      Tarkista:
                      Sytkän ajoitus eli pyörijä osoittaa ykköseen @ ykkösen yläkuolokohta.
                      Sytytysjärjestys eli 1-3-4-2, se lukee vielä venttiilikopassa.
                      Jakaja pyörii vastapäivään.
                      Tälläisellä sytytysjärjestelmällä kyllä pitäis tulla kipuna myös kakkoseen jos se tulee muihinkin.
                      Minkähänlaisella testikynällä olet koittanut?
                      kyl ne on oikein ollu. sellasella mikä laitetaan tulpanjohtoon kiinni ja siinä polttimo syttyy joka kipunan aikaan.

                      MUTTA nyt toimii, kaikkien yhteensattumien poistamana vaihdoin ilmamäärämittarin---> antoi liikaa soppaa, kasteli tulpat, ei käyny kunnolla, välillä kävi kunnolla. noh, nyt on uutta osaa sytytyspuolella ja uusi b.pumpun rele (mikä makso 50€) ei pitäis seuraavan hyytymisen olla näistä kiinni.

                      ihmetyttää vaan se miksei 2. pytylle tullu kipinä, noh ehkä se johto oli sit paska

                      Comment

                      • Rooopsu
                        Newbiemmer
                        • Jan 2014
                        • 2
                        • Rauma

                        #26
                        Lainataas vähän ikivanhaa topikkia.

                        Elikkäs homman nimi on oikeestaan aikalailla sama kun aloitus viestissäkin.
                        Kansipahvin vaihdon yhteydessä katos kipuna...
                        Auto on e28 518i -87

                        Sen verran tiedän tähän mennessä että puolalle ei tule kuin n.8 volttia.

                        Onko tossa jotain maadotuksia mitkä jää huomaamati jos ei keskity tai jotain johtoja mitkä ottaa nokkiinsa helposti?
                        Voisko vika olla sytytys yksikössä? Miten lähteä mittaamaan? (joku Siemenssin yksikkö)

                        Koneen ja rungon välisessä maadotuksessa ei pitäis vika olla kun ei lukemat muutu vaikka käynnistys kaapelilla vetää omat maadotukset.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎