Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 takatolpan irroitus & uusi kysymys!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Brawler
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1093
    • Mynämäki

    E28 takatolpan irroitus & uusi kysymys!!

    Eli olen irroittamassa tolppaa jousen vaihtoa varten, mutta ei meinaa alapää irrota millään. On otettu se pitkä pultti irti ja se levy missä on hampaita reiän reunoilla. Mutta ei tolppa liikahda mihinkään vaikka sitä miten koittaa hakata, pillillä ei oikein voi lämmittää koska silloin se kumipala menisi piloille.

    Eli onko ammattilaisilla antaa vinkkiä amatöörille??
    Last edited by Brawler; 22-04-2007, 19:15. Reason: otsikon muutos

    VW Bora 2.0 '99
    UrS4 230hp + alv 22%+more...
    E21 315 '83 future chassis for turbo engine
    E28 518i '86

    -Turku Connection-
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Siihen on lyötävä kovempaa. Ei isolla lekalla hitaasti, vaan semmonen oikein napakka isku pikkukepillä, niin ei kerkee se kumi joustaa.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • Rolli
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1067
      • Kausala city

      #3
      Lyömällä napakasti ja paljon ruosteen irroittajaa.
      E34 530d -94 M-Sport

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Jos haluat iskarin ehjänä, niin kakkosnelonen väliin ja moskalla lujaa ja paljon ja voimalla. Tai sit vaan piekset sen ihan paskaksi sieltä.

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          #5
          Ehjänä lähtee kun laitat sen pultin takaisin jonkinmatkaa ja ulosvetimen vetämään iskaria ulos kynkästä, sitten lämmität kynkkää ja kunnon isku samaan paikkaan. Kyllä lähtee!
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • Brawler
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1093
            • Mynämäki

            #6
            Noniin käsiä ylös, kuka asentaja esa on mennyt laittamaan sinne väliin jotain sikaa, vai kuuluuko niiden muka ollakin liimattu?
            Ulosvetäjällä ja monenlaisella kumintukemiseen väsätyllä laipalla se sieltä viimein lähti.

            Saldoksi tuli siis
            Molempien puolien kumit paskana, ja tuli huomattua et toisen tolpan jousilautanen on ollut kiinni pyhällä hengellä->vaihtoon.

            Seuraava kysymys onkin: onko tolppa ja iskari yksi yhtenäinen osa vai onko ne irroitettavissa niinkuin edessä?

            VW Bora 2.0 '99
            UrS4 230hp + alv 22%+more...
            E21 315 '83 future chassis for turbo engine
            E28 518i '86

            -Turku Connection-

            Comment

            • Rolli
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1067
              • Kausala city

              #7
              Originally posted by Brawler View Post

              Seuraava kysymys onkin: onko tolppa ja iskari yksi yhtenäinen osa vai onko ne irroitettavissa niinkuin edessä?
              Ei ole irrotettavissa. että yhtäpötköä on.
              E34 530d -94 M-Sport

              Comment

              • Brawler
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1093
                • Mynämäki

                #8
                Kuuluuko siellä kumin alla olla oikeasti jotain liimaa, vai onko joku mulkku vaan törkännyt sitä sinne jälkeenpäin?

                VW Bora 2.0 '99
                UrS4 230hp + alv 22%+more...
                E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                E28 518i '86

                -Turku Connection-

                Comment

                • Vee-eit
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 709
                  • Turku

                  #9
                  Jäikö se putkenpätkä kiinni sinne napaan ? Sen olisi pitänyt tulla pois kumin mukana ja se kumi on vulkanoitu kiinni siihen holkkiin.
                  Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    #10
                    Entisessä E28 518:ssa iskarinvaihto suoritettiin lopuksi siten, että iskari otettiin irti rälläköimällä ja PIENINÄ paloina. Eli kyllä ne voi olla ihan oikeasti siellä lujassa. Kumi luovutti jo lyhyen paasaamisen jälkeen...
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • full
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1214
                      • Tampere

                      #11
                      vanha thriidi mutta tällä tiedolla uskallettiin antaa lekaa.. eli lopulta iskarin alapään puslat antaa kyllä periksi jos on todella vanhat iskarit. meillä lähti kivasti kun laitto paljon CRC:tä ja ulosvetäjällä sen jälkeen pois. toiselle lisäksi muutama napakka isku lekalla.

                      onneksi löyty jemmasta konin iskarit ja hr jouset niin ei tarvinnu kauppaan lähtiä. katsastusmies kun valitteli että oli jousi poikki takaata niin oli pakkotilanne vaihtaa.
                      BMW M535iA -86
                      Volvo V90 -18

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎