Announcement

Collapse
No announcement yet.

lastu e28 520i????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teris78
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 35

    lastu e28 520i????

    osaako kukaan kertoa mahtaako 520i saada teholaastua ollenkaan? jos saa niin mistä kannattaa hakea?
  • HukkaPekka
    BTCF Member
    • Mar 2005
    • 271
    • Kuopio

    #2
    Taitaa olla L-jetillä vielä toi sun auto, et ei saa.

    Edit: ETK:n mukaan 12/86 eteenpäin on tehty Motronicilla.
    Eli mitä vuosimallia sun autos on?
    Last edited by HukkaPekka; 24-04-2007, 09:43.
    e39 528iA Touring
    e36 328i Cabriolet

    -Official member of BTCF-Sauna team-
    -KUOPION PUTKIMIEHET- team

    Comment

    • teris78
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 35

      #3
      se on muistaakseni vm 85, mist se tunnistan että onks motronic vai l-jetillä?

      Comment

      • vitonen
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 139

        #4
        Motronicissa virranjakaja on nokka-akselin päässä. Sulta se löytyy imusarjan alta ja laturin vierestä (muistaakseni).

        Comment

        • HukkaPekka
          BTCF Member
          • Mar 2005
          • 271
          • Kuopio

          #5
          Tommosen löysin jostain vanhasta topikista: Helpoin tapa erottaa L-jet ja Motronic on tosissaan se että Motronicissa virranjakaja on kannen etupäässä, kun taas L-jetissä se on lohkon kyljessä.

          PS. Search:ia kannattaa käyttää, sillä löytyy paljon asiaa mitä on muutkin miettiny.

          edit: olinpas hidas
          e39 528iA Touring
          e36 328i Cabriolet

          -Official member of BTCF-Sauna team-
          -KUOPION PUTKIMIEHET- team

          Comment

          • teris78
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 35

            #6
            ok,kiitoksia, olihan se tosiaan l-jetti, eli lastu idean voipi kuopata, siis etsimään isompaa konetta,tai puhallinta..

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by teris78 View Post
              siis etsimään isompaa konetta,tai puhallinta..
              2,3 kampi ja männät, niillä sen tehon sinne saa halvalla ja helposti.

              Comment

              • teris78
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 35

                #8
                oliks 2.3 männis sama halkaisia ku 2.0? ja oliks se niin että vain iskupituus on eroa 2.0-2.3? eli männät,kampi,ja kiertokanget, mites sähköjen kanssa,boksi vaihtoon?

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  Originally posted by teris78 View Post
                  oliks 2.3 männis sama halkaisia ku 2.0? ja oliks se niin että vain iskupituus on eroa 2.0-2.3? eli männät,kampi,ja kiertokanget, mites sähköjen kanssa,boksi vaihtoon?
                  Sama halkaisija on. Tarviit 2,3 kampuran ja männät, kanget on samat.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • teris78
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 35

                    #10
                    ok, kiitoksia, saako näillä millaisen tehollisen hyödyn irti koneesta?

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by teris78 View Post
                      oliks 2.3 männis sama halkaisia ku 2.0? ja oliks se niin että vain iskupituus on eroa 2.0-2.3? eli männät,kampi,ja kiertokanget, mites sähköjen kanssa,boksi vaihtoon?
                      Vakio ruiskulla menee, jos löydät niin laita 323:sen boksi. Sullahan on ilmeisesti le-jet siinä eikä l-jet? Mulla oli semmoinen boksi juurikin 520i -85:ssa jossa oli 2,3 alakerta, mut eipä ole enään.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by teris78 View Post
                        ok, kiitoksia, saako näillä millaisen tehollisen hyödyn irti koneesta?
                        tehoa ehkä 10-20hv lisää, mutta vääntö huomattavasti parempi. noitten lisäksi vielä 2,3:n ruiskun boxi tilalle...
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          tehoa ehkä 10-20hv lisää, mutta vääntö huomattavasti parempi. noitten lisäksi vielä 2,3:n ruiskun boxi tilalle...
                          125hv->150hv. Jos kantta jaksaa työstää niin 160hv tulee melko helpolla. 325 imusarja ja isompi kaasuläppä niin vieläkin paranee.

                          Väännössä ja koneen luonteessa eroa on kuin yöllä ja päivällä, tuo 520 olisi pitänyt jo uutena olla 2,3 alakerralla.

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            125hv->150hv. Jos kantta jaksaa työstää niin 160hv tulee melko helpolla. 325 imusarja ja isompi kaasuläppä niin vieläkin paranee.

                            Väännössä ja koneen luonteessa eroa on kuin yöllä ja päivällä, tuo 520 olisi pitänyt jo uutena olla 2,3 alakerralla.
                            onko 2,3:ssa kaikki muut osat sitten täysin samat mitä 2 litrasessa? mulla oli tuo muutos tehty ja 272 asteinen nokka, niin 150hv tuli harisen penkissä. saattaa käppyräkin vielä jostain löytyä.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              onko 2,3:ssa kaikki muut osat sitten täysin samat mitä 2 litrasessa? mulla oli tuo muutos tehty ja 272 asteinen nokka, niin 150hv tuli harisen penkissä. saattaa käppyräkin vielä jostain löytyä.
                              Boksi eri, kansi sama ja muut hilppeet. Vuosimalli eroja on sitten vaikka kuinka paljon. Ruisku muuttuu jossain vaiheessa jolloin 323:sen tehokin nousee. Oisko aluksi 139 ja lopulta 150. e21:ssä taisi olla k-jetillä 143hv.

                              EDIT: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...14&postcount=8
                              ja koko topic http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=47545
                              Last edited by Bmw Master; 24-04-2007, 14:52.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎