Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 jarruhuolia, selvinnyt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    e28 jarruhuolia, selvinnyt.

    Elikkäs ongelma on seuraava: vasen etujarru ei ota kunnolla jarruvoimat 2,4 oik ja 0,9 vas.

    Autoon on asian tiimoilta vaihdettu pääsylinteri ja kunnostettu jarrusatula toisesta autosta, jarrulevyt, satula ja palat ovat identtiset kummallakin puolella.

    Takajarrut ja käsijarru suht ottavat tasaisesti, neste tulee hyvin läpi kaikilta pyörän sylintereiltä.

    Mitä seuraavaksi? Konstit loppuu.

    Takana on oikea hivenen heikompi (1,5/1,7), voisiko huono kehintä vaikuttaa samassa piirissä olevaan etuseen noin paljon? ero ei tasaannu edes pitkällä jarrutuksella.

    Heikon pulen levy on hivenen lasittunut, mutta sen pinta on hiottu ja poistettu rasvasta, toisia palojakin on koitettu, mikään toimenpide ei ole muuttanut oiretta millään tapaa.

    Putki tukossa? Lasittuma vaikuttaa vieläkin? Huono kehintä takana vai mitä helvettiä?

    Onko keinoa mitata käytönaikainen jarrupaine jokaiselta sylinteriltä erikseen?

    Huonotkin vinkit alkavat olla tervetulleita, seuraava keino lienee kilo aniittia.
    Last edited by Rocla; 06-06-2007, 12:17.
    Olli.
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Onko yli vai alipaine tehosteiset jarrut? Abs?

    Comment

    • keksa23
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 100
      • Lapijoki central

      #3
      Jarrupaineero????

      Lähtisin katsomaan tolpalle meneviä jarruletkuja josko tukosta....sieltä löytyisi.

      (siis ne kumiletkut)

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Onko yli vai alipaine tehosteiset jarrut? Abs?
        Alipaine tehostus, ei abs, rummut takana.

        Originally posted by keksa23 View Post
        Lähtisin katsomaan tolpalle meneviä jarruletkuja josko tukosta....sieltä löytyisi.

        (siis ne kumiletkut)
        Se liene seuraava operaatio, ensin kokeilen vielä varsikseen vaihtaa levyt ja palat ristiin, vaikken usko sen vaikuttavan.
        Olli.

        Comment

        • keksa23
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 100
          • Lapijoki central

          #5
          Lasittuma...

          No tuli luettua tarkemmin tuo kirjoituksesi,pintahan alkaa lasittumaan
          kun jarru palat jää "laahaamaan" ja sen se tekee kun paine ei pääse pois
          männilltä.

          satulan liukupultit kannattaa tarkistaa/voidella esin grafiittipastalla kans.....

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            e28 jarruhuolia, selvinnyt.

            Originally posted by keksa23 View Post
            No tuli luettua tarkemmin tuo kirjoituksesi,pintahan alkaa lasittumaan
            kun jarru palat jää "laahaamaan" ja sen se tekee kun paine ei pääse pois
            männilltä.

            satulan liukupultit kannattaa tarkistaa/voidella esin grafiittipastalla kans.....
            jumissa tuo satula on joskus toki ollut, siitä lasittuma, mutta nyt siellä on tuore satula uusilla liuilla... en vain jaksa uskoa, että pelkkä lasittunut levy veisi noin paljon voimaa jarrusta.

            EDIT: asia selvinnyt, omaa hölmöyttä, uskoin koeajon perusteella jarrujen puoltavan, uusinta dynossa lukemat olivatkin aivan tasaiset, tuo auton puoltaminen jarruttaessa johtuikin revenneestä tukivarren puslasta, näin sitä oppii, älä luota perseeseen
            Last edited by Rocla; 06-06-2007, 12:17.
            Olli.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎