Originally posted by Kyytsis
e28 lämmittimenkennon vaihto...
Collapse
X
-
Oikeilla jäljillä olit, eli klipsit auki ja lämppärin puolikkaita raottamalla kenno lähtee irti, mutta mahtuu ulos vain lämppärin ollessa autosta pois. Noin olettaisin oppaiden perusteella. Taitaa olla pienempi työ ottaa lämppäri pois autosta kuin irroittaa kojelauta kaikkine ilmasuulakkeineen. Ja varsinkin asentaa se nitisemattömästi takaisin paikoilleen."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
-
Mutta se kotelo ei olisi kyllä lähtenyt sieltä kirveelläkään, sen verran tiukassa se oli. Osaatko tarkentaa mikä olisi ollut seuraava vaihe? Letkut irti kennolta? Se kotelo taitaa olla lattiassa jotenkin kiinni, mutta ruuveja ei näkynyt missään.Originally posted by 9313juhaOikeilla jäljillä olit, eli klipsit auki ja lämppärin puolikkaita raottamalla kenno lähtee irti, mutta mahtuu ulos vain lämppärin ollessa autosta pois. Noin olettaisin oppaiden perusteella. Taitaa olla pienempi työ ottaa lämppäri pois autosta kuin irroittaa kojelauta kaikkine ilmasuulakkeineen. Ja varsinkin asentaa se nitisemattömästi takaisin paikoilleen.Originally posted by KyytsisSilti kennosta ei näkynyt muuta kuin se muovinen kotelo jossa se on. Siinä oli jotkin klipsit sivuilla, mutta niiden avaaminen ei vapauttanut koteloa vielä - tuntui siltä että jos siitä olisi kojelaudan nostanut pois niin se kotelo olisi auennut. Tai sitten jäi jotain keksimättä...
Tuo e28 jossa tuota tuli ihmeteltyä meni purkuun ja tuota kennoa irroteltiin lopulta rautakangellakin, mutta ilman kummempaa menestystä. Tosin siinä vaiheessa auton lattalta oli jo löytynyt jäähdytinnestettä joten olettettavasti sekin vuoti, eli ei tarvinnut säästellä voimankäytössä.
En vaan pysty keksimään miten sen koko lämppärikotelon kennoineen olisi keplotellut irti ilman kojelaudan irrotusta...
Comment
-
Originally posted by KyytsisEn vaan pysty keksimään miten sen koko lämppärikotelon kennoineen olisi keplotellut irti ilman kojelaudan irrotusta...
Tuo jätkä väittää. että pystyy vaihtamaan autossakin. Muistaakseni manulaaleissa sanottiin olevan ohjaamon puolellakin ruuvit jossakin. Todennäköisimmät paikat ovat kardaanitunneliin tai tuliseinään. Avasitko konehuoneen puolelta puhaltimen moottorin luona olevat ruuvit?
Google hakusanoilla "E28 faq heater core" kertoo lisää"Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
Mielenkiintoista! Tarvii tänään paremmilla silmillä (ja ilman olutta) miettiä oisko sen saanut irti purkamatta kaikkea pois. Toi ilmastointi varsinkin on totalt pyllystä koittaa siirtää ehjänä sivuun. Kasaaminenkin saattaa olla vielä vaikeampaa, kun kojelauta lähti irti silleen pikkuhiljaa nykimällä ja vääntämällä.
joka tapauksessa tuossa oppi uutta esim. ilmastoinnin toiminnasta. se nuppi hanskalokeron yläosassa ei kuulukaan keskuslukitukseen ja se rautalanka KENNON VIERESSÄ ei olekaan mikä tahansa rautalanka. :lol: :lol:Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
Comment
-
Nyt on kenno irti. Vaikea uskoa että lähtee ilman kojetaulun ja ilmastoinnin siirtämistä. ei se niin paha homma ole kuitenkaan.
Muovinpalat sinkoilee lämmittimen kotelosta. Se on sellaista muovia, että ei oikein kestä ajan hammasta. Samaten se tiiviste siitä kotelon yläpuoltelta on nyt entinen. Kannattaa siis olla suht varovainen. Säädinvaijerit kannattaa irroittaa säätimestä eikä kotelosta. eihän tosin ole pakko irroittaa mutta voi helpottaa.
Kenno oli melko tukossa päällisin puolin, eli siis tästä voi olla jopa hyötyä. Muistaako kukaan mitä uusi kenno maksaa? jos vaikka varuiksi uusisi..Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
Comment
-
Uusien kennojen saatavuus taitaa olla aika heikko... Motonet listaa sen, mutta sitä ei kuitenkaan löydy ja myöntävät että eivät todennäköisesti saa kennoa tilattua. Laakkosen hinta on varmasti tähtitieteellinen. Bemuosa haluaa käytetystä 60e, Rännäriltä ei löydy.Originally posted by JouskariKenno oli melko tukossa päälisin puolin, eli siis tästä voi olla jopa hyötyä. Muistaako kukaan mitä uusi kenno maksaa? jos vaikka varuiksi uusisi..
Koko operaatio ketuttaa jo valmiiksi, eikä vähiten siksi, että etukäteen on mahdoton sanoa millainen kenno siellä autossa on! Eli ensin joutuu purkamaan sen vanhan esiin, katsomaan mitä tuli haukattua hatullinen ja sitten vasta voi metsästää uuden
No, tällä viikolla pakko tehdä, sitten menee halli alta. ...ja tietenkin viikonloppuna kertausharjoitukset. Haluaako joku mennä leikkimään tulitoimintaupseeria...
/itkuraivari...
Comment
-
onko niitä kennoja siis montaakin erilaista mallia?Originally posted by Kyytsis
klip
etukäteen on mahdoton sanoa millainen kenno siellä autossa on! Eli ensin joutuu purkamaan sen vanhan esiin, katsomaan mitä tuli haukattua hatullinen ja sitten vasta voi metsästää uuden
ei kiitos, tässä tallissa on nyt tulikiven katkuista toimintaa ihan tarpeeksi. vaikka moottoripuolen alikkina tämä tulisi ehkä ihan huutamallakin kuntoonOriginally posted by KyytsisHaluaako joku mennä leikkimään tulitoimintaupseeria...
:(b)
Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
Comment
-
Kuudelta eri valmistajalta kolmea eri mallia :shock: Mutta pääasiassa kahta erilaista... Samat kennot muuten käytössä e21:ssä, olisi voinut kuvitella että e30 ja e24 olisi samat, mutta ei.Originally posted by Jouskarionko niitä kennoja siis montaakin erilaista mallia?
Comment
-
Merkkeinä Sofica ja Behr. Hinta Bemarilla 230-240e. Myös moottoreita ja niiden koteloita ETK listaa kummallekin merkille. Voisi päätellä, että tsekkaamalla moottorin merkin, saa tietää kennon merkin.Originally posted by Jouskari
onko niitä kennoja siis montaakin erilaista mallia?
Varaosahaku.fi löytää kennoja"Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
Kiitti! mutta eiköhän tämä kenno laiteta takaisin silkkihansikkailla. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään lastenlapsille säästettävä aarre. *edit* olipas sekavaa. siis auto ei ole aarre. siksi kennoa ei uusita jos se vaan ei vuoda.Originally posted by 9313juhaMerkkeinä Sofica ja Behr. Hinta Bemarilla 230-240e. Myös moottoreita ja niiden koteloita ETK listaa kummallekin merkille. Voisi päätellä, että tsekkaamalla moottorin merkin, saa tietää kennon merkin.Originally posted by Jouskari
onko niitä kennoja siis montaakin erilaista mallia?
Varaosahaku.fi löytää kennojaYlinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
Comment
-
Kerro ihan rohkeasti vaan.Originally posted by Hemi9313 Juhalle: Voi kun tietäisitkin mitä uudemmista bemuista joutuu tämän tai lämmityslaitteenmoottorin vaihto"offensiivin" vuoksi purkamaan."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
Hooh. nyt kojetaulu ja koko auto on osapuilleen kasassa, mitä nyt yksi muovi kojetaulun alle lakkasi sopimasta. ilmeisesti sen verran nuo ilmastoinnin putket siirtyi/taipui tuo purkamisen kuluessa. Juuri nyt ei tosin vois vähempää kiinnostaa :juo
Kennon putsaus kyllä auttoi. ilmaa tulee vähän eri malliin kuin ennen. Toivottavasti tänä talvena tarkenee.. pakkasia odotellessa.
kyytsis hoi.. hop hop! ihan kohta varmaan sataa lunta
Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-
Comment
Comment