Minkähän moinen vellikauha se loota on ja paljonkohan veivattu sillä lodjulla?
Mutta mitäpä veikkaisit onko korjattavissa vaiko ostaa tosiaan se uusi loota?
Tuohon sataan euroon ei hirveästi korjailla ite ainakin suosiolla ostasin uuden tuosta... Voithan sitten purkaa sen nykyisen laatikon ajankanssa ja korjata sen varalle tai myytäväksi
Minkähän moinen vellikauha se loota on ja paljonkohan veivattu sillä lodjulla?
Eihän se laatikko vellikauha ole, keppi ja sen puslat kuluu ja muuttuu epätarkaksi. Tästä puuttuu keppi, joten voit laittaa omasta laatikostasi kepin, hakea keittiöstä äidiltä kauhan tai hakea kaupasta ihan tuli uuden uusilla puslilla ja juuri semmoisilla vaihdeväleillä kun haluat. Ainakin äänetön toimiva laatikko oli kun se mulla kiinni oli, ajomäärää en tiedä.
Eihän se laatikko vellikauha ole, keppi ja sen puslat kuluu ja muuttuu epätarkaksi. Tästä puuttuu keppi, joten voit laittaa omasta laatikostasi kepin, hakea keittiöstä äidiltä kauhan tai hakea kaupasta ihan tuli uuden uusilla puslilla ja juuri semmoisilla vaihdeväleillä kun haluat. Ainakin äänetön toimiva laatikko oli kun se mulla kiinni oli, ajomäärää en tiedä.
No se tietty. Mitenkähän pitkään se laatikko sinulla pysyis tallessa? Voisihan tuon vaikka ottaakkin. Mutta tutkimme vielä asiaa
Kun vaihdoit öljyt niin kai vaihdoit BMW alkuperäis öljyt?
Olen kuullut juttua ettei BMW laatikot pidä toisista kun alkuperäis öljyistä? :think
No niistä öjyistä en tiedä kun auto ei vielä sillon minulla ollut ja isäni vaihto siihen toisenkerran laatikkoöljyn tuossa n.1000tkm sitten jolloin öljy oli sellaista harmaata mömmöä.
No niistä öjyistä en tiedä kun auto ei vielä sillon minulla ollut ja isäni vaihto siihen toisenkerran laatikkoöljyn tuossa n.1000tkm sitten jolloin öljy oli sellaista harmaata mömmöä.
Isälläni oli E12 kohdalla niin käynyt että oli laittanut eri öljyä mitä olisi pitänyt laittaa vaikka mekaanikot sanoivat että pitää laittaa Mobilin 600(Nyt en muista sitä tarkkaa öljy laatua) mutta kuulemma 3000-4000km päästä oli alkanut lootasta kuulumaan ääniä ja loppuenlopuksi jotkut laakerit piti vaihtaa(Kyselen isältä enemmän tietoja kun en muista tarkkaan)
Siispä kysyn ihan ekana että alkoiko tuo melu vasta lootan öljyn vaihdon jälkeen? Tämä antaisi paljon infoa siitä että tuliko mahdolisesti väärää öljy laatua sinne..
Olen kuullut juttua ettei BMW laatikot pidä toisista kun alkuperäis öljyistä? :think
Njåå :think Ei sillä ole väliä mitä pullon kyljessä lukee, jos laatu on oikeaa. Enemmänkin vetäisin rajaa siihen onko laatikossa ollut aiemmin perus 75W-85 tavaraa joka sittemmin on vaihdettu esim. ATF:ään.
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Isälläni oli E12 kohdalla niin käynyt että oli laittanut eri öljyä mitä olisi pitänyt laittaa vaikka mekaanikot sanoivat että pitää laittaa Mobilin 600(Nyt en muista sitä tarkkaa öljy laatua) mutta kuulemma 3000-4000km päästä oli alkanut lootasta kuulumaan ääniä ja loppuenlopuksi jotkut laakerit piti vaihtaa(Kyselen isältä enemmän tietoja kun en muista tarkkaan)
Siispä kysyn ihan ekana että alkoiko tuo melu vasta lootan öljyn vaihdon jälkeen? Tämä antaisi paljon infoa siitä että tuliko mahdolisesti väärää öljy laatua sinne..
No siis se alkoi lähes sen jälkeen kun auto ostettiin... ja jatkutunt myös sen toisen vaihdon jälkeen.
Laatikon ylemmän akselin laakerivika. Öljyt on vuotanu ulos ja laakerit saa huonoa voitelua. Yleensä kuuluu myös tyhjäkäynnillä ja loppuu kun painaa kytkimen pohjaan (vaihteiston akselit pysähtyvät).
Kokeileppas että ajat kontionmäkeen tai käyt kuluntalahessa pyörähtämässä ja kokeile onko pyörän napa lämmin, siitä keskeltä, tämä edellyttää sitä kun pysähyt tarkastamaan, jarruta moottorilla auto pysähdyksiin mahdollisimaan vähän jarrula, tällöin eturenkaat ei lämpiä jarrutuksessa. Jos jarrutat niin elä ainakaan paljoa. Jos lämpiää niin jarrupala laahaa, tai pyörän laakeri väljä. btw, mulla ois 520i:hin etunavat sisältäen laakerit
Laatikon ylemmän akselin laakerivika. Öljyt on vuotanu ulos ja laakerit saa huonoa voitelua. Yleensä kuuluu myös tyhjäkäynnillä ja loppuu kun painaa kytkimen pohjaan (vaihteiston akselit pysähtyvät).
Joo. tämä tuli tänään testattua ja loppu juuri kun polkaisi kytkimen pohjaan. Elikkä taitaa tosiaan olla uuden lootan hankinta?
No siis se alkoi lähes sen jälkeen kun auto ostettiin... ja jatkutunt myös sen toisen vaihdon jälkeen.
Omistaja huomasi että laittoi väärää öljyä ja myi pois samantien.
Aikaa kaukaa haettu mutta eiköhän laatikon vaihtoon mene ellet osaa vaihdelaatikoita korjata? tai sitten löydä mitään loota miestä joka tekisi vielä suht halvalla.
Ei sillä ole väliä mitä pullon kyljessä lukee,
Isältä kysyin asiasta ja jaksaa vain vastaan laittaa että BMW laatikkoon ei saa laittaa muutta kun "Mobil GX-A 80W" Ainakin E12/28 malleihin. uusimmista ei ole tieto ja tämähän koski vain manu lootia
Omistaja huomasi että laittoi väärää öljyä ja myi pois samantien.
Aikaa kaukaa haettu mutta eiköhän laatikon vaihtoon mene ellet osaa vaihdelaatikoita korjata? tai sitten löydä mitään loota miestä joka tekisi vielä suht halvalla.
Isältä kysyin asiasta ja jaksaa vain vastaan laittaa että BMW laatikkoon ei saa laittaa muutta kun "Mobil GX-A 80W" Ainakin E12/28 malleihin. uusimmista ei ole tieto ja tämähän koski vain manu lootia
Empä usko että on tehnyt niin. On kuitenkin kyseessä pitkään bemareita harrastanut herrasmies jolta auton ostin. Mutta mistäpä sitä koskaan tietää.
Mutta jospa minä sen ehyen laatikon siihen ostan ja nakataan mobilit sisuksiin. Jospa se sitten siitä
Comment