Originally posted by Soininen
View Post
e28:ssa kuuluu ihmeellistä rohinaa
Collapse
X
-
Tuohon sataan euroon ei hirveästi korjailla
ite ainakin suosiolla ostasin uuden tuosta... Voithan sitten purkaa sen nykyisen laatikon ajankanssa ja korjata sen varalle tai myytäväksi
-
Eihän se laatikko vellikauha ole, keppi ja sen puslat kuluu ja muuttuu epätarkaksi. Tästä puuttuu keppi, joten voit laittaa omasta laatikostasi kepin, hakea keittiöstä äidiltä kauhan tai hakea kaupasta ihan tuli uuden uusilla puslilla ja juuri semmoisilla vaihdeväleillä kun haluat. Ainakin äänetön toimiva laatikko oli kun se mulla kiinni oli, ajomäärää en tiedä.Originally posted by Soininen View PostMinkähän moinen vellikauha se loota on ja paljonkohan veivattu sillä lodjulla?
Comment
-
Originally posted by Bmw Master View PostEihän se laatikko vellikauha ole, keppi ja sen puslat kuluu ja muuttuu epätarkaksi. Tästä puuttuu keppi, joten voit laittaa omasta laatikostasi kepin, hakea keittiöstä äidiltä kauhan tai hakea kaupasta ihan tuli uuden uusilla puslilla ja juuri semmoisilla vaihdeväleillä kun haluat. Ainakin äänetön toimiva laatikko oli kun se mulla kiinni oli, ajomäärää en tiedä.
No se tietty. Mitenkähän pitkään se laatikko sinulla pysyis tallessa? Voisihan tuon vaikka ottaakkin. Mutta tutkimme vielä asiaa
E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
Kun vaihdoit öljyt niin kai vaihdoit BMW alkuperäis öljyt?loota öljyt vaihdettu n.4000km sitten.
Olen kuullut juttua ettei BMW laatikot pidä toisista kun alkuperäis öljyistä? :thinkCitroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
No niistä öjyistä en tiedä kun auto ei vielä sillon minulla ollut ja isäni vaihto siihen toisenkerran laatikkoöljyn tuossa n.1000tkm sitten jolloin öljy oli sellaista harmaata mömmöä.Originally posted by Betrunken View PostKun vaihdoit öljyt niin kai vaihdoit BMW alkuperäis öljyt?
Olen kuullut juttua ettei BMW laatikot pidä toisista kun alkuperäis öljyistä? :thinkE28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
Isälläni oli E12 kohdalla niin käynyt että oli laittanut eri öljyä mitä olisi pitänyt laittaa vaikka mekaanikot sanoivat että pitää laittaa Mobilin 600(Nyt en muista sitä tarkkaa öljy laatua) mutta kuulemma 3000-4000km päästä oli alkanut lootasta kuulumaan ääniä ja loppuenlopuksi jotkut laakerit piti vaihtaa(Kyselen isältä enemmän tietoja kun en muista tarkkaan)Originally posted by Soininen View PostNo niistä öjyistä en tiedä kun auto ei vielä sillon minulla ollut ja isäni vaihto siihen toisenkerran laatikkoöljyn tuossa n.1000tkm sitten jolloin öljy oli sellaista harmaata mömmöä.
Siispä kysyn ihan ekana että alkoiko tuo melu vasta lootan öljyn vaihdon jälkeen? Tämä antaisi paljon infoa siitä että tuliko mahdolisesti väärää öljy laatua sinne..Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
Njåå :think Ei sillä ole väliä mitä pullon kyljessä lukee, jos laatu on oikeaa. Enemmänkin vetäisin rajaa siihen onko laatikossa ollut aiemmin perus 75W-85 tavaraa joka sittemmin on vaihdettu esim. ATF:ään.Originally posted by Betrunken View PostOlen kuullut juttua ettei BMW laatikot pidä toisista kun alkuperäis öljyistä? :thinkE30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
No siis se alkoi lähes sen jälkeen kun auto ostettiin... ja jatkutunt myös sen toisen vaihdon jälkeen.Originally posted by Betrunken View PostIsälläni oli E12 kohdalla niin käynyt että oli laittanut eri öljyä mitä olisi pitänyt laittaa vaikka mekaanikot sanoivat että pitää laittaa Mobilin 600(Nyt en muista sitä tarkkaa öljy laatua) mutta kuulemma 3000-4000km päästä oli alkanut lootasta kuulumaan ääniä ja loppuenlopuksi jotkut laakerit piti vaihtaa(Kyselen isältä enemmän tietoja kun en muista tarkkaan)
Siispä kysyn ihan ekana että alkoiko tuo melu vasta lootan öljyn vaihdon jälkeen? Tämä antaisi paljon infoa siitä että tuliko mahdolisesti väärää öljy laatua sinne..E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
Mihinkä hintaan saisi sinulta ne?Originally posted by |parsakaali| View PostKokeileppas että ajat kontionmäkeen tai käyt kuluntalahessa pyörähtämässä ja kokeile onko pyörän napa lämmin, siitä keskeltä, tämä edellyttää sitä kun pysähyt tarkastamaan, jarruta moottorilla auto pysähdyksiin mahdollisimaan vähän jarrula, tällöin eturenkaat ei lämpiä jarrutuksessa. Jos jarrutat niin elä ainakaan paljoa. Jos lämpiää niin jarrupala laahaa, tai pyörän laakeri väljä. btw, mulla ois 520i:hin etunavat sisältäen laakerit

Joo. tämä tuli tänään testattua ja loppu juuri kun polkaisi kytkimen pohjaan. Elikkä taitaa tosiaan olla uuden lootan hankinta?Originally posted by TheLoial View PostLaatikon ylemmän akselin laakerivika. Öljyt on vuotanu ulos ja laakerit saa huonoa voitelua. Yleensä kuuluu myös tyhjäkäynnillä ja loppuu kun painaa kytkimen pohjaan (vaihteiston akselit pysähtyvät).E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
[QUOTE=Soininen;1079413]Mihinkä hintaan saisi sinulta ne?
hmm... ne on absiton malli ja nii 30e kpl
Comment
-
Omistaja huomasi että laittoi väärää öljyä ja myi pois samantien.Originally posted by Soininen View PostNo siis se alkoi lähes sen jälkeen kun auto ostettiin... ja jatkutunt myös sen toisen vaihdon jälkeen.
Aikaa kaukaa haettu mutta eiköhän laatikon vaihtoon mene ellet osaa vaihdelaatikoita korjata? tai sitten löydä mitään loota miestä joka tekisi vielä suht halvalla.
Isältä kysyin asiasta ja jaksaa vain vastaan laittaa että BMW laatikkoon ei saa laittaa muutta kun "Mobil GX-A 80W" Ainakin E12/28 malleihin. uusimmista ei ole tieto ja tämähän koski vain manu lootiaEi sillä ole väliä mitä pullon kyljessä lukee,Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
Empä usko että on tehnyt niin. On kuitenkin kyseessä pitkään bemareita harrastanut herrasmies jolta auton ostin. Mutta mistäpä sitä koskaan tietää.Originally posted by Betrunken View PostOmistaja huomasi että laittoi väärää öljyä ja myi pois samantien.
Aikaa kaukaa haettu mutta eiköhän laatikon vaihtoon mene ellet osaa vaihdelaatikoita korjata? tai sitten löydä mitään loota miestä joka tekisi vielä suht halvalla.
Isältä kysyin asiasta ja jaksaa vain vastaan laittaa että BMW laatikkoon ei saa laittaa muutta kun "Mobil GX-A 80W" Ainakin E12/28 malleihin. uusimmista ei ole tieto ja tämähän koski vain manu lootia
Mutta jospa minä sen ehyen laatikon siihen ostan ja nakataan mobilit sisuksiin. Jospa se sitten siitä
E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
[QUOTE=|parsakaali|;1079423]Onkos ne muuten tuliterät vai hyrränneet jo jonkin 520 alla? saattaisipa nuo kipaista hakemassa kun matkaakin siihen sinun majallesi on huikeat 200mOriginally posted by Soininen View PostMihinkä hintaan saisi sinulta ne?
hmm... ne on absiton malli ja nii 30e kpl
E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
[QUOTE=Soininen;1079653]Itse asiassa ei mitääään hajua mitä niillä on ajettu. Ja matkaan voit lisätä n.140km lisääOriginally posted by |parsakaali| View Post
Onkos ne muuten tuliterät vai hyrränneet jo jonkin 520 alla? saattaisipa nuo kipaista hakemassa kun matkaakin siihen sinun majallesi on huikeat 200m
eivät ole kajaanissa ja ne on 520:stä juurikin
Comment
Comment