Mikähän vois olla rikki, kun koneesta kuuluu nokka-akselin "etupään" tienoilta semmonen nopeatahtinen kalkatus (ei naputus)? Ihan kuin metalli hakkais (tai pikemminkin hipaisee) toista tyhjäkäynnillä ehkä 2 kertaa sekunnissa.
JA kun öljykorkin avaa (N:llä), tippuu kierrokset n 1000 -> 500 r/min ja kone rupeaa käymään huonosti (korkki kiinni käy varsin tasaisesti). Korkin aukosta ei kuitenkaan tunne mitään erityistä imua tai puhallusta. Ehkä vähän imee?
Aina kun laittaa N:ltä D:lle tai R:lle (kyseessä tomaattilaatikko siis), tippuu kierrokset ensin tosi alas (oiskohan 300-400) noin sekunniksi, jonka jälkeen ne nousevat normaaliin ja kone käy taas hyvin.
Muuten kone käy ja kukkuu hyvin. Oiskohan kyse palaneesta venttiilistä, keinuvivusta tms??? Koneremppa tehty 100tkm sitten, jolloin nokka-akseli ym vaihdettiin kaikki.
Mitä ehdotatte? Venttiilikoppa auki (näkeekös siitä mitään olennaista) vai koko kansi auki? Ei ole kokemusta noista koneen avauksista...
JA kun öljykorkin avaa (N:llä), tippuu kierrokset n 1000 -> 500 r/min ja kone rupeaa käymään huonosti (korkki kiinni käy varsin tasaisesti). Korkin aukosta ei kuitenkaan tunne mitään erityistä imua tai puhallusta. Ehkä vähän imee?
Aina kun laittaa N:ltä D:lle tai R:lle (kyseessä tomaattilaatikko siis), tippuu kierrokset ensin tosi alas (oiskohan 300-400) noin sekunniksi, jonka jälkeen ne nousevat normaaliin ja kone käy taas hyvin.
Muuten kone käy ja kukkuu hyvin. Oiskohan kyse palaneesta venttiilistä, keinuvivusta tms??? Koneremppa tehty 100tkm sitten, jolloin nokka-akseli ym vaihdettiin kaikki.
Mitä ehdotatte? Venttiilikoppa auki (näkeekös siitä mitään olennaista) vai koko kansi auki? Ei ole kokemusta noista koneen avauksista...
Comment