Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28 520i ongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kupo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 62
    • Helsinki

    e28 520i ongelmia.

    Aiheesta on varmasti jo monta kymmentä threadia, mutta mistään ei käy selväksi korjaus (käytin hakua).

    Elikkäs auto siis vuoden 84 520i. Moottori ilmeisesti m20b20.

    Vika siis seuraavanlainen: Auto ei ota kierroksia kuin vapaalla. Veto päällä kovin puhditon vehje. Pakoputkesta tulee sinistä savua ja tuntuu kuin kaikki sylinterit eivät pyörisi. Keulasta katsottuna 2. sylinterin tulppa märkä. Auto lähtee kohtuullisen hyvin käytiin ja käy tyhjäkäyntiä.

    Vaihdettu: tulpat + jakajankansi + johdot.

    Voisiko vika olla mahdollisesti sytytyksenohjausyksikössä tai puolassa? Mitenkäs tuommoset puola- tai ohjausyksikköviat ilmenevät? Entäs itse virranjakaja?
    e36 328i touring -97
    e36 318ia touring -97 (ex)
    e28 520i -84 (ex)
  • Vertigo
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 806
    • Paska Kaupunni

    #2
    nyt taitaa öljy päästä palotilaan jotain kautta jos sinistä savua puksuttaa:think
    I Don't Know! I Don't Like It!
    Nykyiset:
    E36 328i cöype
    Exät:
    Fiat Uno 60ies '93
    E30 316i
    E28 520ia
    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
    Fiat 127
    Saab 900

    Comment

    • kupo
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 62
      • Helsinki

      #3
      Vika paikallistettu: huomasin, että muut sylinterit sytyttävät mutta edestä lukien toinen ei. Kuinka hyvä kipinä pitäis tulla kun kipinää testaa? Näkyykö selvästi ihan päivänvalossa? Voiko tuohon yhden sylinterin syttymättömyyteen olla syynä puola? Missäs järjestyksessä tulpanjohdot tulevat kiinni virranjakajan kanteen? Kansi pyöreä ja jakaja sivulla lohkossa.
      Last edited by kupo; 29-05-2008, 16:09.
      e36 328i touring -97
      e36 318ia touring -97 (ex)
      e28 520i -84 (ex)

      Comment

      • Schutzstaffel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 345
        • Lounais-Suomi

        #4
        Tuskinpa siinä on puolassa vika. Kyl sen kipinän pitäis ihan näkyä siinä silmällä. Tulpanjohto voi olla sökö jos ei tuu kipinä, tai sit voi olla kannentiiviste menny sen pytyn kohdalta -> jos voit mittaa puristuksia. Mut kipinästä on hyvä alottaa :think
        Monta 80-luvun autoa

        Comment

        • kupo
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 62
          • Helsinki

          #5
          Kipinä testattu. Tulee kaikkiin tulppiin. Eli seuraavaksi tutkimaan puristuksia. Siihen hommaan ilmeisesti käy joku tarvikeliikkeen 20e mittari?
          e36 328i touring -97
          e36 318ia touring -97 (ex)
          e28 520i -84 (ex)

          Comment

          • kupo
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 62
            • Helsinki

            #6
            Vika löytyi. Oli Siitä pimeänä olevasta sylinteristä menny imupuolen keinuvipu poikki . Mitenkähän se tuollalailla.
            Kuva tapahtuneesta: http://s305.photobucket.com/albums/n...t=30052008.jpg
            Last edited by kupo; 30-05-2008, 17:05.
            e36 328i touring -97
            e36 318ia touring -97 (ex)
            e28 520i -84 (ex)

            Comment

            • kupo
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 62
              • Helsinki

              #7
              Elikkäs kyseistä autoa vaivaa nyt seuraavanlainen vika:

              Auto nykii koko kiihdytyksen ajan. Huippunopeus on n. 140-150kmh. Kiihdytyksessä ottaa vaivoin 6000rpm. Tyhjäkäynti seilaa 1000+-150rpm.
              Kulutus mittari näyttää ajossa kuin ajossa 15-20l/100km, menee tosin nollille ku moottorijarrutusta käyttää. Joskus auto käynnistyy heti, joskus saa sahana jonkun sekunnin kauemmin.

              Vaihdettu/testattu:
              -ilmamäärämittari
              -kaasuläpän asentotunnistin
              -virranjakajan kansi
              -pyörijä
              -tulpanjohdot mitattu(6-8kohm)
              -imuvuotoja etsitty -> ei löydetty

              Olisiko vinkkejä mitä tutkia seuraavaksi?
              e36 328i touring -97
              e36 318ia touring -97 (ex)
              e28 520i -84 (ex)

              Comment

              • Jylppy--
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 476
                • MME/JKL

                #8
                Lamda HUPS
                Last edited by Jylppy--; 30-06-2008, 15:46.
                e30 318iS"UFE"
                e30 327 TIC "AVO"
                e30 325i "AVO"

                -MME connection-
                -Btcf absolutistit team-

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Originally posted by Jylppy-- View Post
                  Lamda
                  Häh milloikas -84:ta on tullu vähäpäästöinen?
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • kupo
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 62
                    • Helsinki

                    #10
                    Koitin tänään vielä eri ilmamäärämittarilla -> auto lähti käytiin uudella mittarilla, kävi vähän aikaa ja sammui. Ei sen jälkeen enää käynnistynyt. -> vaihdoin vanhan mittarin takaisin ja käynnistyi jälleen?
                    e36 328i touring -97
                    e36 318ia touring -97 (ex)
                    e28 520i -84 (ex)

                    Comment

                    • |foder|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 7085
                      • Forssa

                      #11
                      Ihan villinä veikkauksena että onko ruiskun ohjainboksi varmasti kunnossa?

                      Eikös tämä kuitenkin ruisku ollut (ei kai m20b20:tä ole tehty kaasarilla?)...
                      Nyt:
                      E82 135i -11

                      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                      Comment

                      • kupo
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 62
                        • Helsinki

                        #12
                        Kyllä on ruisku. Onkos se ohjainboksi missäpäin autoa ?

                        Niin ja tänään auto sitten jätti tielle, onneksi tosin työpaikan pihaan.
                        Ilmeisesti meni bensapumppu tai sen rele. Eli virrat päälle laitettaessa bensapumppu ei hurahda, ennen kyllä hurahti.
                        Otin bensaletkun irti ennen paineentasaajaa -> koitin käynnistää auton, letkusta ei tullut bensaa.

                        Missä päin autoa on bensapumppu ja pumpun rele? Onko releen toimintaa mahdollista testata jotenkin?
                        e36 328i touring -97
                        e36 318ia touring -97 (ex)
                        e28 520i -84 (ex)

                        Comment

                        • Arnolds
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3310
                          • Kajjjaani

                          #13
                          Polttoainepumpun rele on siellä konehuoneessa siinä sulkeboxin kupeessa musta "iso". Todennäköisesti se siitä nyt on mennyt, noin aluksi.
                          F26 xDrive20d TwinPower

                          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                          Comment

                          • kupo
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 62
                            • Helsinki

                            #14
                            Täytynee se katsoa aluksi. Olikos siihen releen paikalle jotain hyppylankaviritystä olemassa, jolla saisi testattua sen pumpun pyörimisen, toisin sanoen relevian?
                            e36 328i touring -97
                            e36 318ia touring -97 (ex)
                            e28 520i -84 (ex)

                            Comment

                            • kupo
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2007
                              • 62
                              • Helsinki

                              #15
                              Elikkäs nyt on kokeiltu ottaa rele pois ja hyppylangalla navat 30 ja 87 yhteen. Pumppu ei vieläkään pumppaa, ei edes äännä.

                              Eli missäpäin pumppu sijaitsee autossa? Ja jos joltai kyseinen pumppu löytyy halvalla niin voin ostaa pois.
                              e36 328i touring -97
                              e36 318ia touring -97 (ex)
                              e28 520i -84 (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎