Ei ole vieläkään vaihdettu paristoja, ei löydy oikeanlaista mistään nettipuljusta. Töiden takia akkuliikkeisiin ei pääse, tänään koitan jos yhteen ehtis. Ongelma on nuo juotosliitokset, niitä ei ole valmiina oikein missään ja jos on, ne on eri suuntiin.
Niin siis ei kai sellaisia akkuja olekkaan missä olisi oikeanlaiset korvalliset. itse otin vaan ihan tavalliset tarvikeakut korvallisilla. Piirilevyyn tinasin ensin pienet langan pätkät oikeille paikoille ja sitten akut niihin.
Niin siis ei kai sellaisia akkuja olekkaan missä olisi oikeanlaiset korvalliset. itse otin vaan ihan tavalliset tarvikeakut korvallisilla. Piirilevyyn tinasin ensin pienet langan pätkät oikeille paikoille ja sitten akut niihin.
Joo niin se menee. Nyt löysin lähes hyvän, noilla ne sitten saa kuntoon. Hyppylangan joutuu tosiaan tekemään. Varta tekee kyllä lähes samanlaisia akkuja, mutta myynti on aika heikkoa. Seuraavaksi poistan kaikki hapettumat ja lakkaan levyt uudestaan. :think
Mitenkäs tollanen mittariston Asennus,kun tällähetkellä on kello ja tarttis saada kierroslukumittari paikoilleen?Olen ostamassa mittaristoa jossa ois kierroslukumittari,onko ihan bolt on vai tartteeko tuo kiekkamittari jotain johdotuksia?
Mitenkäs tollanen mittariston Asennus,kun tällähetkellä on kello ja tarttis saada kierroslukumittari paikoilleen?Olen ostamassa mittaristoa jossa ois kierroslukumittari,onko ihan bolt on vai tartteeko tuo kiekkamittari jotain johdotuksia?
Menee suoraan. Varmista vaan se, et 4-koneisen mittari menee toiseen 4-koneeseen ja 6-kone vastaavaan jne. Jos ei sitä koodiplugia satu löytämään. Muuten ei ongelmia pitäis olla..
Lainaanpa vähän tätä topiccia, ongelma samankaltainen:
E28 528i -86
Mittarisossa huoltovalot punasella, viimeinen punainen SI-valo satunnaisesti vilkkuu. Nopeusmittari ei toimi, samalla rundikellon alapuolella oleva kulutusmittari näyttää maksimia kun pitää kaasua, valahtaa tasaisesti nollaan kun päästää kaasusta.
Satunnaisesti molemmat on lähteneet toimimaan kun on painellut tööttiä(?!).
Ratti vaihdettu kolmipuolaisesta nahkaratista M-tech 1 rattiin. Mikä maaginen yhteys töötillä ja nopeus- ja kulutusmittarilla voi olla? Autossa joskus ollut jonkun sortin hälytin, voiko vaikuttaa kun yksi ylimääräinen äänitorvi asennettu jälkeenpäin?
Syylärin takana 2kpl ja sulakerasian vieressä jälkiasennettu torvi.
Lainaanpa vähän tätä topiccia, ongelma samankaltainen:
E28 528i -86
Mittarisossa huoltovalot punasella, viimeinen punainen SI-valo satunnaisesti vilkkuu. Nopeusmittari ei toimi, samalla rundikellon alapuolella oleva kulutusmittari näyttää maksimia kun pitää kaasua, valahtaa tasaisesti nollaan kun päästää kaasusta.
Satunnaisesti molemmat on lähteneet toimimaan kun on painellut tööttiä(?!).
Ratti vaihdettu kolmipuolaisesta nahkaratista M-tech 1 rattiin. Mikä maaginen yhteys töötillä ja nopeus- ja kulutusmittarilla voi olla? Autossa joskus ollut jonkun sortin hälytin, voiko vaikuttaa kun yksi ylimääräinen äänitorvi asennettu jälkeenpäin?
Syylärin takana 2kpl ja sulakerasian vieressä jälkiasennettu torvi.
Eikö kannata alkaa tarkistamaan nuo johdot, jos ne vaikuttaa ? Ei mittari kyllä taida olla samassa piirissä töötin kanssa, joten hiukan ihmetyttää. Taitaa olla mukavia johtopatentteja jossai piilossa.
Itsellä on nyt tilattuna nuo paristot mittariin, odotellaan tuloksia..
njoo, vaikee uskoo kyl itekkään, ehkä maadoitustuska? ku tööttiä painelemalla on lähteny toimimaan satunnaisesti, nyt ollu vähän hiljaisempaa.. pitänee purkaa mittaristo pois ja tutkia..
EDIT: Liekö muuten perämurikan ongelma, kun tosiaan tuo kulutusmittari kyllä liikkuu omin voimin välillä "0-100" moottorijarrulla siis valuu nollaan ja veto päällä toiseen ääripäähän, eli luulisi että mittariston ko. osat saavat kyllä sähkönsä, joskin signaali on kadoksissa?
Last edited by Joht1s; 21-12-2012, 19:36.
Reason: ahaa-elämys
Sama ongelma täällä. Nopeus- ja matkamittari eivät toimi. Kulutusmittari elää myös omaa elämäänsä ja moottorijarruttaessa menee edestakaisin. Inspection valo palaa eikä sitä voi nollata, joten akuissa vika?
Käykös tohon esimerkiksi nämä akut?
Sama ongelma täällä. Nopeus- ja matkamittari eivät toimi. Kulutusmittari elää myös omaa elämäänsä ja moottorijarruttaessa menee edestakaisin. Inspection valo palaa eikä sitä voi nollata, joten akuissa vika?
Käykös tohon esimerkiksi nämä akut?
Tuo liuskamallinen ei sovi suoraan. Piirilevyn reiät liian pienet. Itse tilasin lankamalliset Saksasta.
Toinen kikka vois olla juottaa piirilevyyn vaan pari johtoa jotka menis perus 2xAA paristokotelolle, jonka vois sijoittaa vaikka mittariston ulkopuolelle. Siihen sais sit laitettua tavalliset ladattavat akut.
Ite kuiteskin tilailin hiljattain jostaki tommosilla juotoskorvilla olevat akut, kattoo kuinka onnistuu asennus. Kierrosluku/kulutusmittari lähinnä ollut eloton.
Toinen kikka vois olla juottaa piirilevyyn vaan pari johtoa jotka menis perus 2xAA paristokotelolle, jonka vois sijoittaa vaikka mittariston ulkopuolelle. Siihen sais sit laitettua tavalliset ladattavat akut.
Ite kuiteskin tilailin hiljattain jostaki tommosilla juotoskorvilla olevat akut, kattoo kuinka onnistuu asennus. Kierrosluku/kulutusmittari lähinnä ollut eloton.
-Niko
Mulla oli juuri tällä tavalla patentoitu oma, hetki meni ennenkun tajus mikä nippu siinä mittariston ulkopuolella oli.
E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
Comment