Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28: Ongelmia nopeus- ja lämpömittarin toiminnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Betrunken
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 458
    • Vantaa

    #16
    Jos vihreät valot hävii niin se ei ole mitään uutta E28:sin kohdalla
    T:Koskaan ole toiminut omassa autossa toi.
    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
    EX:
    -Bmw E28 518i
    -Saab 9000
    -Lada 2105
    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

    Comment

    • Schutzstaffel
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 345
      • Lounais-Suomi

      #17
      Ei ole vieläkään vaihdettu paristoja, ei löydy oikeanlaista mistään nettipuljusta. Töiden takia akkuliikkeisiin ei pääse, tänään koitan jos yhteen ehtis. Ongelma on nuo juotosliitokset, niitä ei ole valmiina oikein missään ja jos on, ne on eri suuntiin.
      Monta 80-luvun autoa

      Comment

      • jape3
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 78

        #18
        Niin siis ei kai sellaisia akkuja olekkaan missä olisi oikeanlaiset korvalliset. itse otin vaan ihan tavalliset tarvikeakut korvallisilla. Piirilevyyn tinasin ensin pienet langan pätkät oikeille paikoille ja sitten akut niihin.

        Comment

        • Schutzstaffel
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 345
          • Lounais-Suomi

          #19
          Originally posted by jape3 View Post
          Niin siis ei kai sellaisia akkuja olekkaan missä olisi oikeanlaiset korvalliset. itse otin vaan ihan tavalliset tarvikeakut korvallisilla. Piirilevyyn tinasin ensin pienet langan pätkät oikeille paikoille ja sitten akut niihin.
          Joo niin se menee. Nyt löysin lähes hyvän, noilla ne sitten saa kuntoon. Hyppylangan joutuu tosiaan tekemään. Varta tekee kyllä lähes samanlaisia akkuja, mutta myynti on aika heikkoa. Seuraavaksi poistan kaikki hapettumat ja lakkaan levyt uudestaan. :think
          Monta 80-luvun autoa

          Comment

          • pääpiru
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 29
            • Kaarina

            #20
            Mitenkäs tollanen mittariston Asennus,kun tällähetkellä on kello ja tarttis saada kierroslukumittari paikoilleen?Olen ostamassa mittaristoa jossa ois kierroslukumittari,onko ihan bolt on vai tartteeko tuo kiekkamittari jotain johdotuksia?

            Comment

            • Schutzstaffel
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 345
              • Lounais-Suomi

              #21
              Originally posted by pääpiru View Post
              Mitenkäs tollanen mittariston Asennus,kun tällähetkellä on kello ja tarttis saada kierroslukumittari paikoilleen?Olen ostamassa mittaristoa jossa ois kierroslukumittari,onko ihan bolt on vai tartteeko tuo kiekkamittari jotain johdotuksia?
              Menee suoraan. Varmista vaan se, et 4-koneisen mittari menee toiseen 4-koneeseen ja 6-kone vastaavaan jne. Jos ei sitä koodiplugia satu löytämään. Muuten ei ongelmia pitäis olla..
              Monta 80-luvun autoa

              Comment

              • Joht1s
                Bimmer Rookie
                • Sep 2009
                • 69
                • Turku

                #22
                Lainaanpa vähän tätä topiccia, ongelma samankaltainen:

                E28 528i -86

                Mittarisossa huoltovalot punasella, viimeinen punainen SI-valo satunnaisesti vilkkuu. Nopeusmittari ei toimi, samalla rundikellon alapuolella oleva kulutusmittari näyttää maksimia kun pitää kaasua, valahtaa tasaisesti nollaan kun päästää kaasusta.

                Satunnaisesti molemmat on lähteneet toimimaan kun on painellut tööttiä(?!).

                Ratti vaihdettu kolmipuolaisesta nahkaratista M-tech 1 rattiin. Mikä maaginen yhteys töötillä ja nopeus- ja kulutusmittarilla voi olla? Autossa joskus ollut jonkun sortin hälytin, voiko vaikuttaa kun yksi ylimääräinen äänitorvi asennettu jälkeenpäin?

                Syylärin takana 2kpl ja sulakerasian vieressä jälkiasennettu torvi.
                Nykyinen: e36 328i touring M-Sport -97
                Entiset: e34 535i, e30 318i touring, e28 528i -86, e32 730iaL -92

                Comment

                • Schutzstaffel
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 345
                  • Lounais-Suomi

                  #23
                  Originally posted by Joht1s View Post
                  Lainaanpa vähän tätä topiccia, ongelma samankaltainen:

                  E28 528i -86

                  Mittarisossa huoltovalot punasella, viimeinen punainen SI-valo satunnaisesti vilkkuu. Nopeusmittari ei toimi, samalla rundikellon alapuolella oleva kulutusmittari näyttää maksimia kun pitää kaasua, valahtaa tasaisesti nollaan kun päästää kaasusta.

                  Satunnaisesti molemmat on lähteneet toimimaan kun on painellut tööttiä(?!).

                  Ratti vaihdettu kolmipuolaisesta nahkaratista M-tech 1 rattiin. Mikä maaginen yhteys töötillä ja nopeus- ja kulutusmittarilla voi olla? Autossa joskus ollut jonkun sortin hälytin, voiko vaikuttaa kun yksi ylimääräinen äänitorvi asennettu jälkeenpäin?

                  Syylärin takana 2kpl ja sulakerasian vieressä jälkiasennettu torvi.
                  Eikö kannata alkaa tarkistamaan nuo johdot, jos ne vaikuttaa ? Ei mittari kyllä taida olla samassa piirissä töötin kanssa, joten hiukan ihmetyttää. Taitaa olla mukavia johtopatentteja jossai piilossa.

                  Itsellä on nyt tilattuna nuo paristot mittariin, odotellaan tuloksia..
                  Monta 80-luvun autoa

                  Comment

                  • Joht1s
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2009
                    • 69
                    • Turku

                    #24
                    njoo, vaikee uskoo kyl itekkään, ehkä maadoitustuska? ku tööttiä painelemalla on lähteny toimimaan satunnaisesti, nyt ollu vähän hiljaisempaa.. pitänee purkaa mittaristo pois ja tutkia..

                    EDIT: Liekö muuten perämurikan ongelma, kun tosiaan tuo kulutusmittari kyllä liikkuu omin voimin välillä "0-100" moottorijarrulla siis valuu nollaan ja veto päällä toiseen ääripäähän, eli luulisi että mittariston ko. osat saavat kyllä sähkönsä, joskin signaali on kadoksissa?
                    Last edited by Joht1s; 21-12-2012, 18:36. Reason: ahaa-elämys
                    Nykyinen: e36 328i touring M-Sport -97
                    Entiset: e34 535i, e30 318i touring, e28 528i -86, e32 730iaL -92

                    Comment

                    • Fahrenheit
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2012
                      • 58
                      • TKU

                      #25
                      Sama ongelma täällä. Nopeus- ja matkamittari eivät toimi. Kulutusmittari elää myös omaa elämäänsä ja moottorijarruttaessa menee edestakaisin. Inspection valo palaa eikä sitä voi nollata, joten akuissa vika?
                      Käykös tohon esimerkiksi nämä akut?
                      sigpic

                      Comment

                      • Schutzstaffel
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 345
                        • Lounais-Suomi

                        #26
                        Originally posted by Fahrenheit View Post
                        Sama ongelma täällä. Nopeus- ja matkamittari eivät toimi. Kulutusmittari elää myös omaa elämäänsä ja moottorijarruttaessa menee edestakaisin. Inspection valo palaa eikä sitä voi nollata, joten akuissa vika?
                        Käykös tohon esimerkiksi nämä akut?
                        Tuo liuskamallinen ei sovi suoraan. Piirilevyn reiät liian pienet. Itse tilasin lankamalliset Saksasta.
                        Monta 80-luvun autoa

                        Comment

                        • nixari
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 134
                          • Pikis

                          #27
                          Toinen kikka vois olla juottaa piirilevyyn vaan pari johtoa jotka menis perus 2xAA paristokotelolle, jonka vois sijoittaa vaikka mittariston ulkopuolelle. Siihen sais sit laitettua tavalliset ladattavat akut.

                          Ite kuiteskin tilailin hiljattain jostaki tommosilla juotoskorvilla olevat akut, kattoo kuinka onnistuu asennus. Kierrosluku/kulutusmittari lähinnä ollut eloton.

                          -Niko
                          - Ihala Connection-
                          e28 "518i" bavaria

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1320
                            • Masku

                            #28
                            Originally posted by nixari View Post
                            Toinen kikka vois olla juottaa piirilevyyn vaan pari johtoa jotka menis perus 2xAA paristokotelolle, jonka vois sijoittaa vaikka mittariston ulkopuolelle. Siihen sais sit laitettua tavalliset ladattavat akut.

                            Ite kuiteskin tilailin hiljattain jostaki tommosilla juotoskorvilla olevat akut, kattoo kuinka onnistuu asennus. Kierrosluku/kulutusmittari lähinnä ollut eloton.

                            -Niko
                            Mulla oli juuri tällä tavalla patentoitu oma, hetki meni ennenkun tajus mikä nippu siinä mittariston ulkopuolella oli.
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎