Announcement

Collapse
No announcement yet.

E12 Brembot ja jarrupääsylinteriongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keppiveto
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 6
    • Oulu

    E12 Brembot ja jarrupääsylinteriongelma

    Kilpurissa E12 brembot vakiopaloilla ja 282mm jäähdyttämättömät levyt. jarrupääsylinteri Volvo 740 (22mm) ilman tehostajaa. Jarrut ei pure tarpeeksi napakasti, joutuu "pumppaamaan" pari kertaa jarrutukseen. Epäilemme että pääsylinteri liian iso, pienemmällä voisi purra napakammin. Onko ratamiehet käyttäneet mitä pääsylinteriä?
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Sanat "kilpuri" ja "vakiopalat" ei oikein istu samaan virkkeeseen IMO.

    23.81mm pääsylkkyä on tullut käytettyä parissa autossa. Muistaakseni myös 22.20mm oli myös joskus kiinni.

    Mekaanisesti kaikki mitotukset kohdillaan tuossa pääsylkyssä/poljin-tankohässäkässä?
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • keppiveto
      Newbiemmer
      • Mar 2006
      • 6
      • Oulu

      #3
      ei ole vielä tohtinut/ollut varaa ostaa kilpa-paloja koska ajateltu kilpurin tarkoitusta, auto sprinttistarlet 1300cc. Poljinsuhdetta ei muutettu, harkinnassa olisi vipusuhteen muuttaminen, nivelpiste 2-3cm ylemmäs. Sekin voisi auttaa ongelmaan?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16460
        • Asikkala

        #4
        Mitä se vipusuhde asiaan vaikuttaa ? Jos täytyy pumpata niin täytyy pumpata, jokin muu pielessä.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Pääsylinterin pienentäminen lisää voimaa suhteessa poljinvoimaan, mutta samalla sen syrjäyttämä nestemäärä per isku vähenee -> joutuu pumppaamaan enemmän. Jossain on varmaan ilmaa, ei sitä pumppaamaan pitäisi joutua, ellei joku jumita ja väännä paloja liikaa irti levystä aina kun jarrusta päästää.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #6
            Mitkä romut takana? Onko lisätty/otettu pois/muutettu jotain rajoitusventtiiliä?
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • keppiveto
              Newbiemmer
              • Mar 2006
              • 6
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Tzeimi View Post
              Mitkä romut takana? Onko lisätty/otettu pois/muutettu jotain rajoitusventtiiliä?
              Takana MB:n 2-mäntäiset ja 258mm:t levyt ja rajoitinventtiiliä ei ole mutta kabiinissa säädin+hydr.kässäri. Kaikki on eteen nyt säätimessä. Jarruja ei tarvi pumpata mutta jarruttaessa joutuu painaan pari kertaa kun tuntuu että ne ei "pure". Jarrut on keskellä levyä ja tukevilla kiinnikkeillä. Tallilla olikin laitettu jo kokeiluksi 20,64mm pääsylinteri. Kokeillaan sillä vl:na testata ja annetaan kommentit kokeilusta.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎