Announcement

Collapse
No announcement yet.

e28: 525; ei käynnisty ->

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Schutzstaffel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 345
    • Lounais-Suomi

    #16
    Kiitti Nois on oikee johtojen värit, mulla on itel saksankielinen eikä siinäkää oo johojen värejä v***u. No joo täl voi katella tarkemmi.

    Tos on tosiaa L-jetin ruisku
    Monta 80-luvun autoa

    Comment

    • gubbe89
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 315
      • Mouhijärvi

      #17
      Melkein veikkaisin että tuosta on puola palanut, tai kytketty väärin tai liitokset ovat hapettuneet, kun sanoit että jakajaan vaikuttaa 10v jännite. Tietääkseni virranjakajaan vaikuttava jännite kuuluisi olla siellä parinkymmenen kilovoltin tienoilla. Suurjännitehän kehitetään puolassa ja johdetaan sinne jakajalle, josta pyörijä roiskii sen sitten millon kuhunkin johtoon. Siellä tulee vain jännitehäviöitä.

      Käynnissä ainakaan sitä jännitettä ei kannata edes mittailla, pian yleismittari sanoo poks ja sormenpäät räps. Vai oletko mitannut virtojen ollessa päällä koneen sammuksissa, vai puolan napojen välistä? Jos puolan napajännitekin on vain kymmenen volttia ja akku on kunnossa(näyttää kuormitettunakin n.12V), niin kannattaa tarkistaa johdotukset. Kannattaa se virranjakajakin putsailla ainakin. Voi hyvin noin vanhassa koneessa olla tihkunut öljyä jakajaan. Mutta mittailepa puola. Vai tarkoititko sitä kaksinapaista johtoa, mistä mainitsit johon tuli se 10 volttia? Tästä anturista ei ole hajuakaan. Liekö sytytyskierron- tai joku herätysanturi?
      Last edited by gubbe89; 21-11-2008, 00:57.
      nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
      nyk. Yamaha XJR 1200 -98
      nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
      ex. E34 525 TDS Touring -93
      ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
      ex. Yamaha YZF 1000R -02
      ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
      ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
      ex. E34 535i -88
      ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
      ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

      Comment

      • Schutzstaffel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 345
        • Lounais-Suomi

        #18
        Joo puolan johdosta mitattu virran ollessa päällä avaimesta. Sillon tuli jotain yli 11 voltin tai kilovoltin lukemia, riippuen mikä kerroin oli. Siis pitäis tulla puolanjohtoon virranjakajan päähän 20 kilovolttia ? No kyl me joukol järkeiltiin et suuria lukemia pitäis tulla. Mites se olis seisonnas hajonnu sitte ?

        Nyt koitin viel sellai et maadoitin virranjakajan eriksee, ei auttanu ja toisel yksiköl mikä on siel pissapojan alla -> ei tulosta, ei kipinää.. Voisko olla moottorinohjaus yksikkö ?
        Monta 80-luvun autoa

        Comment

        • Schutzstaffel
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 345
          • Lounais-Suomi

          #19
          Noniin, nyt koitettu toisella puolalla. Tais se puola olla rikki, ei lukemia. Mut toi vanha antoi 6.88 volttia mitattuna puolan johdosta virranjakajaan, virranjakajan päästä. Tosiaan on toi arvo aika kaukana kilovolteista. Virrat oli päällä avaimesta.

          Eikö tästäkin onnistu vikakoodien luku? Pistoke tossa on, en saanu nollattua sitä vaan, liekö rikki. Meinasin jos siel olis jonkulaine vikakoodi ehkä ollu.
          Last edited by Schutzstaffel; 22-11-2008, 13:48.
          Monta 80-luvun autoa

          Comment

          • HukkaPekka
            BTCF Member
            • Mar 2005
            • 271
            • Kuopio

            #20
            Originally posted by Schutzstaffel View Post
            Eikö tästäkin onnistu vikakoodien luku? Pistoke tossa on, en saanu nollattua sitä vaan, liekö rikki. Meinasin jos siel olis jonkulaine vikakoodi ehkä ollu.
            Ei oo tainnu vielä näissä vehkeissä ollu niin hifisysteemejä, et olis vikakoodeja, jotka estäs käynnistymisen...
            Puolan vastusarvot pitäs olla (jos et oo vielä mitannu):
            ensiökäämin vastus 0.82 ohmia
            Toisiokäämin vastus 8250 ohmia
            e39 528iA Touring
            e36 328i Cabriolet

            -Official member of BTCF-Sauna team-
            -KUOPION PUTKIMIEHET- team

            Comment

            • gubbe89
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 315
              • Mouhijärvi

              #21
              Eikös ainakin jonkun legendan mukaan vikakoodit nollaannu kun akun navat on irti, ja yhdistää ne vielä vaikka 3ohm tehovastuksella yhteen. Tällöin ei oikosulkua tapahdu, ja kaikki virtapiirit varmasti tyhjenevät. Sitten odottaa muutaman tunnin, niin pitäisi olla vikakoodit tyhjennetty. Korjatkaa toki, jos olen väärässä, myös siinä, että käsittääkseni tuossa pitäisi jonkinsortin alkeellinen diagnostiikka olla? Kipinän antamiseen ei taida ecu vaikuttaa, jos puolalla on jännite. Sinne jakajalle tosiaan tarvittas se 15kV vähintään, ei se 12V loikkaa milliäkään. Antoiko siis uudella puolalla kipinätä?
              nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
              nyk. Yamaha XJR 1200 -98
              nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
              ex. E34 525 TDS Touring -93
              ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
              ex. Yamaha YZF 1000R -02
              ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
              ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
              ex. E34 535i -88
              ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
              ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

              Comment

              • Schutzstaffel
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 345
                • Lounais-Suomi

                #22
                Joo ei vaan ajattelin mitä virheitä se olis voinu antaa koodeina. Just tämmönen auto, kun ei oo elektroniikkaa oikee mut sen verran ettei toimi.

                Ei oo mitattu uudel puolal, se maksaa sen verran ettei viitti turhaan ostaa vielä.

                Mut nyt mittasin: Puola ensiökäämi 1.9 tai 0.19 ohmia, asteikko oli huono.
                Puola toisiokäämi 7090 ohmia

                sit puolanjohdot irti, johdoista mitattu 1496 ohmia. Tälleen fordiin annettu ohjeet mitata et toimiiko ECU-boxi, näyttäis toimivan.

                Jotenkin mul on semmonen olo ettei se uudel puolal ratkea kuitenkaan, mut taitaa kai olla pakko semmosta koittaa seuraavaks..
                Monta 80-luvun autoa

                Comment

                • Schutzstaffel
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 345
                  • Lounais-Suomi

                  #23
                  Tässä autossahan on :

                  Kärjettömän sytytyksen herätinanturi. Mitä lukemia sen pitäis antaa jos toimii ?

                  merkkiä: 525/528 78--84 Bosch/induktiivi

                  Tota en ole viel mittaillu, jos se jossain päin konetta on, ylä vai alakerrasta signaali ? Ja ennenkaikkea paljonko lukemaa ?
                  Monta 80-luvun autoa

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by Schutzstaffel View Post
                    Tässä autossahan on :

                    Kärjettömän sytytyksen herätinanturi. Mitä lukemia sen pitäis antaa jos toimii ?

                    merkkiä: 525/528 78--84 Bosch/induktiivi

                    Tota en ole viel mittaillu, jos se jossain päin konetta on, ylä vai alakerrasta signaali ? Ja ennenkaikkea paljonko lukemaa ?
                    Luultavasti koneen etupäässä alakerran värinänvaimentimen ulkokehällä. Irrottele ja putsaa... Muita antureita ei siellä taida ollakaan, Motronicissa muistaakseni noita on kaksi ja L-jetissä ja LE-jetissä yksi. Nyi huviksesi vielä kaikki piuhat kertaalleen irti ja suihkuttele CRC:llä.

                    Comment

                    • HukkaPekka
                      BTCF Member
                      • Mar 2005
                      • 271
                      • Kuopio

                      #25
                      Toi anturi on kyllä mun mielestä virranjakajassa ja se liitin, mikä tulee virranjakajan kylkee, on sille anturille.
                      e39 528iA Touring
                      e36 328i Cabriolet

                      -Official member of BTCF-Sauna team-
                      -KUOPION PUTKIMIEHET- team

                      Comment

                      • Schutzstaffel
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 345
                        • Lounais-Suomi

                        #26
                        Joo kiitos. Se menee piuha kuitenki jakajalta moottorin alakertaa ? Sinne muistaakseni se vihreä johto kurvaa. Virranjakajan päähän tuli kyllä voltteja, mutta kuinka paljo pitäis tulla ? Irrottelen sen huomenissa.

                        Ja tosiaa yks anturi vissii on juu konees.
                        Monta 80-luvun autoa

                        Comment

                        • HukkaPekka
                          BTCF Member
                          • Mar 2005
                          • 271
                          • Kuopio

                          #27
                          Originally posted by Schutzstaffel View Post
                          Joo kiitos. Se menee piuha kuitenki jakajalta moottorin alakertaa ? Sinne muistaakseni se vihreä johto kurvaa. Virranjakajan päähän tuli kyllä voltteja, mutta kuinka paljo pitäis tulla ? Irrottelen sen huomenissa.

                          Ja tosiaa yks anturi vissii on juu konees.
                          Siitä anturilta menee piuhat sytytysyksikölle, mikä on tuolla ekassa kuvassa.
                          Anturilta sytytysyksikkö saa tiedon, millon puolan pitää pistää kipinää eteenpäin. Eli virranjakaja ei saa virtaa sitä kautta.
                          Induktiotunnistimen vastus on 900-1200 ohmia.
                          e39 528iA Touring
                          e36 328i Cabriolet

                          -Official member of BTCF-Sauna team-
                          -KUOPION PUTKIMIEHET- team

                          Comment

                          • Schutzstaffel
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2006
                            • 345
                            • Lounais-Suomi

                            #28
                            No niin, ja tää tunnistin oli siis virranjakajassa. Pitääki mittailla kohta ja kattoo se johto läpi.
                            Monta 80-luvun autoa

                            Comment

                            • antti79
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2499
                              • Littoinen

                              #29
                              Olithan jo tarkistanut että akussa on riittävästi potkua ja liitokset ok? Tarkista myös moottorin maadoituskaapeli, aiheuttaa kaikkea ikävää jos hapettunut/poikki.
                              sigpic
                              Originally Posted by jari kihlman
                              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                              Comment

                              • Schutzstaffel
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 345
                                • Lounais-Suomi

                                #30
                                Moottorin maa johto oli hyvä, putsasin sen vielä hyvin. Akun maajohto taas on aika loppusuora.. Mistäs semmosenkin tekis. Puolet säikestä poikki. Kyl se sillä kuitenki ennen starttas. sama tol akul..
                                Monta 80-luvun autoa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎