Tervehdys
Mites olis järkevin vääntöparannus koneeseen, nykyisin ajan kaasulla
ekoauto:
4,3l/100km bensaa vastaava kulutus ja tehot sinneppäin...
Yläkierroksilla 528i ei valittamista, MUTTA 1000 - 2500rpm "kinneri". Tehokäyrän mukaan takapyöriltä alakierroksilla 40 - 60kw. Miten rakennan EDULLISESTI ilman kulutuksen nousua jonossa ajon huomioiden alavääntöä lisää (kaupunkiajoa vähän). Autohan on nyt nakutusongelmien tavoittamattomissa (kaasun oktaaniluku 135) eikä päästöongelmia.
1) Remmi ja ohipäästö yli 4000rpm?
2) Pikkunen turbo?
3) Vapari vääntönokka tai jotain muuta?
Tosiaan alakierroksille voimaa katulaillisena eli yläkierroksilla tulee pysyä alle 7kg/kw. Pelivara on pieni, alakierroksilla joku 20% lisää ei paljon paranna...
Mites olis järkevin vääntöparannus koneeseen, nykyisin ajan kaasulla
![Smile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_smile.gif)
4,3l/100km bensaa vastaava kulutus ja tehot sinneppäin...
Yläkierroksilla 528i ei valittamista, MUTTA 1000 - 2500rpm "kinneri". Tehokäyrän mukaan takapyöriltä alakierroksilla 40 - 60kw. Miten rakennan EDULLISESTI ilman kulutuksen nousua jonossa ajon huomioiden alavääntöä lisää (kaupunkiajoa vähän). Autohan on nyt nakutusongelmien tavoittamattomissa (kaasun oktaaniluku 135) eikä päästöongelmia.
1) Remmi ja ohipäästö yli 4000rpm?
2) Pikkunen turbo?
3) Vapari vääntönokka tai jotain muuta?
Tosiaan alakierroksille voimaa katulaillisena eli yläkierroksilla tulee pysyä alle 7kg/kw. Pelivara on pieni, alakierroksilla joku 20% lisää ei paljon paranna...
Comment