Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 kone tukehtuu yläkierroksilla. (ongelma ratkaistu)
Collapse
X
-
...muuten esim. B-Mantan 2-kurkkuinen vakio-Weber menee melkein heittämällä M10:iin. Tein vaihdon taannoin yhteen 316:seen, kun etsin vikaa silloisen Pierburgin takia. Alumiinista väänsin pylväs-porakoneessa simppelin sovitelaipan, tein tiivisteet ja nakkasin tuon Weberin sellaisenaan kiinni -> auto toimi kuin kello ja vielä silloinkin, kun myin eteenpäin.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Kokeilisin:
- Bensaputki irti, puhallus tankkiin putki auki - perusarvaus on tukos putkessa tai suodattimessa.
- Virranjakajan kääntelyä voi olla aikaisella, myöhäiselle jos paukkuu kaasupolkimen noston jalkeen 120km/t. Muuten aikaisemmalle. Kääntyy kuin Koskenkorvapullon korkki eli pyörrin kääntyy myötäpäivään. Säätö: kone tyhjäkäynnille, kääntö asentoon jossa parhaat kierrokset ja siitä inan verran myöhäiselle.
- Kaikki alipaineputket tai kumiputket uusiksi, vuodot ovat huomaamattomia ja putki niin halppaa ettei tutkia kannata.
- Bensasuodattimet uusiksi, tutki onko tankin vieressä toinen (tuskin).
- Kaasari pöydälle paloiksi, tiehyeiden puhallus, putsaus, "korkin" tiiviys tarkastus, kokoon.
Pakkohan sen sitten käydä.
PS. "Tukehtuu yläkierroksilla"? siis yli 6500 ei ihme ja onhan siina jakajassa rakoitin, venttiilin jouset jne. Mitä tarkoitat "yläkierroksilla"? Jos ottaa 6000 on ok ja sen rajoittimen voi poistaa.Last edited by tsbmw; 16-11-2010, 21:44.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostSäätö: kone tyhjäkäynnille, kääntö asentoon jossa parhaat kierrokset ja siitä inan verran myöhäiselle.
Ehkä se on parasta kuitenkin lampulla laittaa. Tosin saahan sen korvakuulollakin sinnepäin.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View Post
PS. "Tukehtuu yläkierroksilla"? siis yli 6500 ei ihme ja onhan siina jakajassa rakoitin, venttiilin jouset jne. Mitä tarkoitat "yläkierroksilla"? Jos ottaa 6000 on ok ja sen rajoittimen voi poistaa.sigpic
E88 125i M-sport
E87 talviauto
Comment
-
-
Originally posted by mirCku View Postmenee vähän offtopicii mut sinä foorumilla, tätä päivää mä en uskonu näkeväni ihan hetionneks joku kiva ja fiksu teki sustaki bemaristin
-E61-
Comment
-
-
Originally posted by Rifu View PostSain ku sainki tuon vehkeen toimimaan, kiitos kaikille avusta.
Originally posted by mirCku View Postauttakkee, en osaa ettii mistään mikä on sytytyksen ohjearvo kyseiselle pelille?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
[QUOTE=petrolhead;2198522]Editoi otsikkoon *ratkaistu* ja kerro miten ja mistä löysit minkä vian ja miten se korjattiin. Niin tästä voi olla hyötyä jollekulle muullekin joskus.
Mirkku voi editoida. Eli ratkaisuna toimi se että kaasarin sisällä kun on ne laipat toinen aukeaa kaasun mukana ja toinen kun kaasu on pohjassa. Sinne menevän alipaine letkun otin irti kaasarin päästä niin että se ei aukea missään vaiheessa enään ja alkoi toimimaan, koska aina kun se toinen laippa aukesin niin kone tukehtui. Tuurilla löyty tuo ratkaisu kun kokeltiin vaan mitä sanoo kun sen irrottaa ja näppärästi alkoi toimimaan.-E61-
Comment
-
-
Originally posted by ts18056 View PostVika "korjattu" tekemällä toinen? Joku tuolla alkupäässä jo epäili bensan puutetta. Oliskohan tuon toisiokurkun suutin tukossa, kone tukehtuu, kun avautuvan kurkun kautta tuleekin pelkkää lisähappea?-E61-
Comment
-
-
Originally posted by Rifu View PostHyvin paljon mahdollista, tarkotus on weber tuohon hommata niin tuolla tavalla sai nyt auton toimimaan niin on enemmän aikaa metsästää uutta kaasaria.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment