Ostin tuollaisen E28 520i vm.86, ei ole ABS jarruja ja suunnittelin laittaa tehokkaampaa moottoria, niin mitä kaikkea tarvis vaihtaa että vois verrata 528 tehoihin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 muutoskatsastus
Collapse
X
-
Jos on 4/86 tai uudempi, niin siitä pitäisi löytyä jo valmiina "iso taka-akseli", eli sama kuin 528i ja 535i -malleissa. En ole varma onko tuon ikäistä 528i:a saanut enää ilman ABS:iä, joten mahdollisesti sinun pitää hommata autoon ABS-vermeet. Taakse pitäisi sopia suoraan ABS:illiset kynkät E32:sta. Jos taas vanhempi, kuin 4/86, niin sitten pitää myös taka-akseli vaihtaa. Lisäksi tietysti etujarrut pitää muuttaa 528i:tä vastaaviksi ja mahdollisesti tarvitset sinne eteenkin ne ABS-anturilliset tolpat.Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
HM... anteeksi mutta saiskos kysyä väliin kun mull on pari noita 528i:tä 83/84 ja kun haluis toisen laittaa remmille, mutta toi ABS homma ei kiinnosta niin mites on vertailuauto? Tohon aikaan 528i oli tehokkain mallisarjasta ja ilman ABS.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostHM... anteeksi mutta saiskos kysyä väliin kun mull on pari noita 528i:tä 83/84 ja kun haluis toisen laittaa remmille, mutta toi ABS homma ei kiinnosta niin mites on vertailuauto? Tohon aikaan 528i oli tehokkain mallisarjasta ja ilman ABS.
Laita remmi ja ota katsastukseen pois, ja sanot että käytössä ainoastaan radalla.
Tai sitten leimaat pikkupaineilla. Vertailu malli on 535 jota on saanut ilman abs jarruja joten niitä et tarvitse."Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
-
Ala-vääntö on tässä työmatkakinnerissä tärkein, tässä ei tarttis edes
öljy- ja välijäähyä, menis ehkä pelkällä suuttimien vaihdolla + kammet 535?
Aiemmin vertailuautovaatimuksena katsurilla ollut mallisarjan paras 535i = ABS.
Siihen se into on tyssännyt, muutenhan nämä on samoja 535i kanssa - ABS.
Voishan laittaa oikeesti remmin huipun 4000r ja katkon sytkään,
jolloin väännön alhaalla sais vastaamaan 400hp konetta.Last edited by tsbmw; 18-06-2011, 20:02.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Ainakin bmwfansin mukaan 535i:tä on saanut alkuaikoina myös ilman ABSeja. Pitääkö tämä paikkaansa? Jos pitää, niin sitähän voi pitää vertailuautona?Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Itsellä tökkäsi 535:sen muutoskatsastus E34 M5 jarruille (oli siis mukana pidemmässä vaihdettujen osien listassa kun turbolle katsastin), katsuri kiikutti lapun jossa sanottiin että 535:sta ei ole tyypitetty suomessa ilman abseja (mulla siis 1985) eli etten voi abseja poistaa.
Ei muuten mutta se vaati että KAIKKI jarruosat piti olla E34 M5:stä jotta voi olla varma että absit toimii suurempien jarrujen kanssa, eli anturit, pumppu, tehostin, jarrupääsylinteri ja osalistan missä sitten piti verrata osia keskenään. Vaihdoin konttoria ja pidin turpani kiinni jarruista (kuitenkin tuo 535 lasketaan mallisarjansa tehokkaimmaksi kun m5:ttä ei e28:ksi jostain syystä lasketa -> valmiiksi isoimmat jarrut mihin verrata). Autossa edelleen e28 absit ja e34 m5 jarrut. Olen siis suuri kriminaali. Saatana.
Eli siis, kannattaa varmistaa siltä konttorilta missä ikinä meinaat leimatakaan ettei tökkää jarruasioihin.
Comment
-
-
Originally posted by Oksanen View Post...kuitenkin tuo 535 lasketaan mallisarjansa tehokkaimmaksi kun m5:ttä ei e28:ksi jostain syystä lasketa...Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen.
e28 "M"535i -86 - Ikuisuusprojekti
e28 528i -86 - Kesäkäyttis
Comment
-
-
Originally posted by Mörkö View PostPieni välikysymys siitä että lasketaanko M535 e28-mallisarjaan vai onko verrannollinen M5:n kanssa?
M535 ja 535 on kuitenkin alustaltaan, jarruiltaan ja moottoriltaan samat. Tosin ainakin oman 535:n omapaino on 1440kg, eli jos voisi käyttää M5:sta vertailumallina niin saisi maks 279hp (7kg/kW sääntö), kun nyt tehoraja on 261hp.
Eli aikalailla yks hailee, M5:sta käyttäessä joutuisi vaihtamaan väkisin E28 M5 jarrut tai tehokkaammat, ja samaten muita alustan palikoita jos eroa on (ainakin vakaajat, jotka tosin on muutenkin todella kannattava sijoitus E28:n alustaan, eroa on kuin yöllä ja päivällä).
Comment
-
-
Originally posted by Oksanen View PostM535 ja 535 on kuitenkin alustaltaan, jarruiltaan ja moottoriltaan samat. Tosin ainakin oman 535:n omapaino on 1440kg, eli jos voisi käyttää M5:sta vertailumallina niin saisi maks 279hp (7kg/kW sääntö), kun nyt tehoraja on 261hp.
Mutta kai tuokin menee normi mallisarjaan..E24 ///M635CSI
E61 520d LCI
Ex: E30 1006hv/1161nm
ig: m1ckee_
Comment
-
-
Millasillas lapuilla jätkät on muutoskatsastellu? meillä päin ei katsurit hyvällä kattonu ku kävin realoemista tulostettujen 520i ja 528 vertailulappujen kanssa kysymässä muutoskatsastusta.. pitäis siis vm-84 520i turbo saada kilpiin..
Katsuri vaan totes kylmästi että ainostaan bmw merkkiliikkeestä saadut leimatut laput kelpaa.. ja bmw ei ko lappuja anna eli käytännössä mahdotonta
Comment
-
Comment