E28 muutoskatsastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1319
    • Masku

    #16
    Dynolappua vaan pikkupaineilla saat sen +20% ilman minkään alustan osan vaihtoa.

    Itse kun kävin juuri kyselemässä muutoskatsastusta minun 528 koppaan.

    Kyselin ensin vaan ahtimesta että mitä tarvis tehä ja sanoi että jos alle +20% niin dynolappua vaan kehiin, (vaativat kuitenkin 0,3bar minimi paineet).

    Sitten tuli kyseltyä että, entäs jos laittais sen m30b34 koneen niin mitäs silloin. Vastailivat vaan että, kun samanpainonen kone ja juuri ja juuri tehojen ja painojen puolesta alittaa sen +20% ja plus 25% niin ok.

    Sitten kun siihen vielä kyselin ahtimen laittoa niin vastailivat, no jos saat 0,3barin paineilla alittaan tehorajan niin senkus teet.

    Ja abseja en tarvitse koska niitä ei vuonna 82 ollut kuin lisävarusteena.
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • pope
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 687
      • Harjavalta

      #17
      Tuo +20% tehonlisäys pätee ainoastaan mallisarjan tehokkaimpaan. Eli aina jos teho nousee, on alusta yms. päivitettävä vastaamaan tehoiltaan vastaavaa mallia.

      Se on sitten asia erikseen jos joku katsastuskonttori ei tiedä miten tulisi menetellä niin voi onnistua melkein mikä vaan.

      Originally posted by jakek View Post
      Millasillas lapuilla jätkät on muutoskatsastellu? meillä päin ei katsurit hyvällä kattonu ku kävin realoemista tulostettujen 520i ja 528 vertailulappujen kanssa kysymässä muutoskatsastusta.. pitäis siis vm-84 520i turbo saada kilpiin..
      Katsuri vaan totes kylmästi että ainostaan bmw merkkiliikkeestä saadut leimatut laput kelpaa.. ja bmw ei ko lappuja anna eli käytännössä mahdotonta
      Suosittelisin vaihtamaan katsastuskonttoria
      Last edited by pope; 09-10-2011, 12:56.
      e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

      Comment

      • jani1632
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2243
        • Etelä-pohjanmaa

        #18
        Originally posted by jakek View Post
        Katsuri vaan totes kylmästi että ainostaan bmw merkkiliikkeestä saadut leimatut laput kelpaa.. ja bmw ei ko lappuja anna eli käytännössä mahdotonta
        Kyllä tämmöseltä katsurilta sais ottaa "natsat" pois
        Tallin täytteet:
        E70 3.0d -09
        E34 540ia -94
        E39 520d -00
        E39 528i M-sport -00
        E60 520i -04
        E30 -86
        E61 520da -09

        Comment

        • Joma
          BTCF Member
          • Feb 2011
          • 1319
          • Masku

          #19
          Originally posted by pope_ View Post
          Tuo +20% tehonlisäys pätee ainoastaan mallisarjan tehokkaimpaan. Eli aina jos teho nousee, on alusta yms. päivitettävä vastaamaan tehoiltaan vastaavaa mallia.

          Se on sitten asia erikseen jos joku katsastuskonttori ei tiedä miten tulisi menetellä niin voi onnistua melkein mikä vaan.



          Suosittelisin vaihtamaan katsastuskonttoria

          Miksi mulle sitten kerrottiin että _KYSEISEN_ auton alustasta voi verrata +20%.
          Mutta esim 518itä ei voi verrata 520seen ja +20 % _VAIKKA_ siinä olisi 520sen alusta, koska alunperin 518i. Jos haluaa tehokkaamman mallin tehot + 20%. Silloin sen on oltava mallisarjan tehokkain.
          E30 M52b28 M122h Amme
          E28 x monta
          E23 728i Ministeri
          E10 1600-2 Garret

          VW LT50 Huoltoajoneuvo
          HD lapio jätskikruiseri

          Comment

          • pope
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 687
            • Harjavalta

            #20
            Originally posted by Joma View Post
            Miksi mulle sitten kerrottiin että _KYSEISEN_ auton alustasta voi verrata +20%.
            Mutta esim 518itä ei voi verrata 520seen ja +20 % _VAIKKA_ siinä olisi 520sen alusta, koska alunperin 518i. Jos haluaa tehokkaamman mallin tehot + 20%. Silloin sen on oltava mallisarjan tehokkain.
            En tiedä. Todennäköisesti katsuri on ollut vähän pihalla. Jos 528:iin haluaa yhdenkin hevosvoiman lisää, on sitä verrattava 535:een. Näin siis pykälien mukaan, mutta onnistuu toki monella muullakin tapaa juuri siksi kun katsurit eivät aina ole ihan perillä kaikista asioista.
            e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

            Comment

            • tsbmw
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 1495
              • Ilvola

              #21
              Kyllä sitä saa vaparina viilata ihan ilman katsastusta.
              Litrateho antaa myöten ja maamoottori kun on.
              Eri juttu sitten onko enää yhtä kiva ajaa ja paljonko haukkaa...
              Last edited by tsbmw; 09-10-2011, 22:37.
              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
              - E28 528i, 528i+, M5

              Comment

              • pope
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 687
                • Harjavalta

                #22
                Originally posted by tsbmw View Post
                Kyllä sitä saa vaparina viilata ihan ilman katsastusta.
                Litrateho antaa myöten ja maamoottori kun on.
                Eri juttu sitten onko enää yhtä kiva ajaa ja paljonko haukkaa...
                Ei saa. Helppo toki jättää muutoskatsastamatta, koska katsatsastusmies ei sitä huomaa mikäli ei ole suuria ulkoisia muutoksia.
                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                Comment

                • Joma
                  BTCF Member
                  • Feb 2011
                  • 1319
                  • Masku

                  #23
                  Originally posted by pope_ View Post
                  En tiedä. Todennäköisesti katsuri on ollut vähän pihalla. Jos 528:iin haluaa yhdenkin hevosvoiman lisää, on sitä verrattava 535:een. Näin siis pykälien mukaan, mutta onnistuu toki monella muullakin tapaa juuri siksi kun katsurit eivät aina ole ihan perillä kaikista asioista.
                  Ai kaksi katsuria on selittänyt omiaan minulle? No voihan se toki niinkin olla, mutta miksi mun ees tarvitsisi verrata 535seen, kun sellaista ei ole ollut vuonna 82.
                  E30 M52b28 M122h Amme
                  E28 x monta
                  E23 728i Ministeri
                  E10 1600-2 Garret

                  VW LT50 Huoltoajoneuvo
                  HD lapio jätskikruiseri

                  Comment

                  • pope
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 687
                    • Harjavalta

                    #24
                    Originally posted by Joma View Post
                    Ai kaksi katsuria on selittänyt omiaan minulle? No voihan se toki niinkin olla, mutta miksi mun ees tarvitsisi verrata 535seen, kun sellaista ei ole ollut vuonna 82.
                    Hyvin mahdollista. Suomessa kuitenkin on paljon enemmänkin kuin kaksi katsuria, jotka ovat vähän pihalla näistä muutoskatsastus asioista . Tuohon vuosimalliasiaan en ota kantaa kun en varma asiasta ole, mutta missään vaiheessa en ole sanonut että sinun pitäisi verrata jotain johonkin .
                    e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                    Comment

                    • makethecake
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 189
                      • Helsinki

                      #25
                      itse muutos katsastin 518/535i 28,5 prossat ilman abs jarruja ja hyvin meni läpi 2vuotta sitten
                      E28 The one and the only

                      Comment

                      • Redo
                        Newbiemmer
                        • Apr 2012
                        • 9
                        • Finland, Pietarsaari

                        #26


                        Tuolta löytyy säädettävä alusta, onhan toki hintaa mutta laatu!

                        ..... Ja tottakai väärälle palstalle meni....

                        Comment

                        • Schutzstaffel
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 345
                          • Lounais-Suomi

                          #27
                          Muutoskatsastusta tulossa

                          Originally posted by makethecake View Post
                          itse muutos katsastin 518/535i 28,5 prossat ilman abs jarruja ja hyvin meni läpi 2vuotta sitten

                          Minkälaista listaa osista olette vieneet katsastukseen ja keneltä papereita olette saaneet ? Kävin kyselemässä muutoksista asemalla. Eihän se vaikeaa ole, mutta osalista jolla lähdetään osia todistelemaan, mistä sen saa tai onko jollain lähettää kopiota mallista ?
                          Monta 80-luvun autoa

                          Comment

                          • Lötkö
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 644
                            • Keskisuomi

                            #28
                            Originally posted by Schutzstaffel View Post
                            Minkälaista listaa osista olette vieneet katsastukseen ja keneltä papereita olette saaneet ? Kävin kyselemässä muutoksista asemalla. Eihän se vaikeaa ole, mutta osalista jolla lähdetään osia todistelemaan, mistä sen saa tai onko jollain lähettää kopiota mallista ?
                            Tämä kyllä kiinnostaa kovasti. Intoa ja vermeitä olis tehä,mutta kaatuuko koko homma jonkun lappusen takia. Nyt rakentaneet,neuvoja tulemaan!

                            Comment

                            • Morriz
                              BTCF Member
                              • Nov 2005
                              • 1614
                              • Honkajoki

                              #29
                              Realoem.com ja sieltä tulostamaan lappusia. Onko noissa nyt sitten mitään sen kummempaa kuin muuttaa ne jarrut vastaamaan sitä isompaa tehoa. :think
                              -NO FARMS NO FOOD-

                              M5 -93 Diamantschwarz
                              525i -86 Diamantschwarz
                              528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                              X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                              Comment

                              • leksii
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 1034
                                • Turku

                                #30
                                Jollaki on ihan Motoneti varaosanumeroillaki menny läpi, ainakin kun jarrut muutettu
                                e28 535i Touring
                                e28 m535i + s38
                                e34 535i --> ?


                                Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                                Comment

                                Working...
                                X