Sanokaapa mikä on vika.
Oireet:
- kun starttaa niin välillä tuntuu kipinä olevan hukassa tai tulee väärään aikaan. Ampuu välillä pakoputkessa.
- kylmänä auto lähtee käyntii, ylä kierroksilla alkaa rötäjään ja pakkuu pakoputkessa.
- lämpimänä ei lähde käyntiin.
- jos painaa startatessa kaasua, kone menee jumiin.
Tehdyt korjaukset.
- tulpat vaihdettu
- kytkin kopassa olevat anturit vaihdettu.
- puola uusi
- lamda-anturi uusi
- tulpat uudet
- motronic lämpötila-anturi uusi
- ilmamassamittari vaihdettu
- Tulppiin tulee kipinä.
- bensa haisee
Nyt on ilmamassamittari vaihdettu ja vika ei korjaantunut.
Ruiskuboksi on pöydällä, aloitettava sitä seuraavaksi mittaamaan.
Nyt on ilmamassamittari vaihdettu ja vika ei korjaantunut.
Ruiskuboksi on pöydällä, aloitettava sitä seuraavaksi mittaamaan.
1) Mittasit tulpanjohtojen vastukset ?
2) Johtosarjan maadoitukset puhdistettu? Sähköpuolen vialta kuulostaa.
3) Moottorinohjainboksissa voi olla kylmäjuotoksia tai juotos irti. Niitäkin on tällä foorumilla tullut vastaan.
1) Mittasit tulpanjohtojen vastukset ?
2) Johtosarjan maadoitukset puhdistettu? Sähköpuolen vialta kuulostaa.
3) Moottorinohjainboksissa voi olla kylmäjuotoksia tai juotos irti. Niitäkin on tällä foorumilla tullut vastaan.
1) Tulpanjohdot on mitattu 5,8- 6,2 k ohmia jokainen johto.
2) Missä kaikki maadoitukset ovat? Rintapellin ja venttiilikopan välissä on yksi ja imusarjan tykönä on johtosarjan maadoitukset. Onko muita?
3) Moottoriohjausboksissa ei vielä ole löytynyt vikaa.
Onko tässä joku lämpötila-anturi josta pitäisi lämpimänä tulla tietoa boksilla jotta se voi säätää sytytyksen ja bensan saannin.:think
M30 lämpöanturit löytyy termostaattikotelosta siitä päältä.
ne 2 anturia vierekkäin (muistaakseni sininen ja vihreä) on moottorinohjausta varten, toinen eculle ja toinen kylmäkäynnistyssuuttimelle.
Kolmas anturi on mittaristolle ja siinä on erilainen liitin/johto kun näissä kahdessa vierekkäisessä, sillä ei ole tekemistä moottorin toiminnan kanssa.
Edit: Sulla onkin uudempi pata ja oletkin sen lämpöanturin jo vaihtanut
M30 lämpöanturit löytyy termostaattikotelosta siitä päältä.
ne 2 anturia vierekkäin (muistaakseni sininen ja vihreä) on moottorinohjausta varten, toinen eculle ja toinen kylmäkäynnistyssuuttimelle.
Kolmas anturi on mittaristolle ja siinä on erilainen liitin/johto kun näissä kahdessa vierekkäisessä, sillä ei ole tekemistä moottorin toiminnan kanssa.
Edit: Sulla onkin uudempi pata ja oletkin sen lämpöanturin jo vaihtanut
Nyt ole tullut siihen päätökseen, että joku suutin tai useampi vuotaa.:think
Huomenna pitää kokeilla toisilla suuttimilla mitä se tuumaa.
Ruskean värisen liittimen lämpötila-anturi oli rikki. Antoi aina 75 ohmia. Mutta ei auttanut nyt tähän vikaan.
Mulla olis boksi ylimääräsenä, mutta en ehdi lähettämään ennen ensi perjantaita..
-Timo
Maanantaina vien suuttimet testipenkkiin, selviää onko ne kunnossa. Eipä siinä sitten minun mielestä muussa voi olla vikaa kuin boksissa.:think
Soitellaan ens viikolla jos tarvin boksia.
Suuttimet on nyt putsattu/testattu vika ei ollut niissä.
Boksin juotoksia on tinattu uudelleen ja ens viikolla tulee toinen boksi, jonka voi testata sitten.
Huomenna testataan autoa taas käyntiin, saa nähdä palkitseeko se.
Nyt on hyvä fiilis.
Jumalauta kaikki kun kääntää auki, miten se voi olla että viimeisessä paikassa vika.
Virranjakan keski nasta jumissa oli sitten kaiken tämän aiheuttaja.
Nyt on hyvä fiilis.
Jumalauta kaikki kun kääntää auki, miten se voi olla että viimeisessä paikassa vika.
Virranjakan keski nasta jumissa oli sitten kaiken tämän aiheuttaja.
Löytyhän se vika! Tulipahan uusittua muutakin samalla.
Comment