Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m20b25 käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #31
    Originally posted by jope88 View Post
    Tuotenumero: 37-3584
    Tuote: Bosch-ruiskuanturi sininen
    Hinta:
    21,90 €



    m40 konees suuttimien alapuolella mittaa lämpöä ja säätää polttoaineenmäärää sen mukan(mitä lämpimämpi kone sitä vähemmän polttoainetta). korjatkaa jos ole väärässä ��
    Jep lämpöanturihan tuo. Hieman erikoinen nimitys tuo ruiskuanturi kun ruiskussa on monta muutakin anturia.

    Comment

    • kp21121
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 240
      • Tampere

      #32
      En osaa diagnosoida ongelmaa, mutta kerrotakoon kaikkien yleiseksi kokemuksen jaoksi että itsellä kun oli yli 2 vuotta sitten erittäin pahoja käyntiongelmia (kone kävi silloin tällöin ja sammuili, sitten yhtäkkiä oli ongelmitta 5000km kunnes ongelmat palasi), vika oli kaikkien turhien kokeilujen jälkeen ihan vain bensapumpussa.

      Olisihan sen vaihtamista voinut vain kokeilla, mutta muistaakseni heitettiin johonkin väliin painemittari, mikä näyttikin heti liian pieniä paineita.

      Comment

      • Doughnut
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 97
        • Uusimaa

        #33
        Noniin! Käyntihäiriön aiheuttava vika on ratkaistu! Oikeastaan vika oli useamman asian summa. Ensimmäisenä vaihdettiin suolaisen kallis ilmamäärämittari. Mittailemalla vanha mittari antoi tiedon että noin puolella kaasulla arvoissa tapahtui selvä notkahdus. Eli uusi ilmamäärämittari tilaukseen. Noh, uudella mittarilla käynti parani, mutta ei vieläkään täydellä kaasulla kiertänyt kunnolla. Kaasuun vastaavuus kuitenkin parani huomattavasti, mikä kielii siitä, että vanha mittari oli jo parhaat päivänsä nähnyt. Jonkin aikaa ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen auto kuitenkin lakkasi lähtemästä ollenkaan käyntiin. Tämän jälkeen käänsimme katseet sytyspuolelle, mistä lyöytyikin viallinen puola. Auto lähti käymään, mutta käyntihäiriötä esiintyi yhä. Lopulta käyntihäiriön syyksi selvisi akun maadoitusjohdon akunkengän sisäosien hapettuneen niin huonoon kuntoon ettei se saanut kosketusta. Jos tämän olisi huomannut aikaisemmin, olisiko esimerkiksi ilmamäärämittaria tarvinnut vaihtaa ollenkaan, sitä en tiedä, mutta lopulta moottorin käyttäytymisen kannalta imm:n vaihto oli ihan hyvä päivitys.
        f31 320d xDrive M-sport -16 Alpinweiß III
        Entiset:
        e90 320i -09 Schwarz II
        e46 316i Touring -03 Silbergrau metallic
        e34 525i -88 Delphin metallic
        e36 318i -91 Brokatrot metallic

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎