Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E34 mittaristo ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #31
    Kuulostaa oudolle, vähän käsitystä selkeyttäkseni;

    Eli kierroslukumittari on kahdesta (kierros/nopeus) ainoa, joka tekee jotakin?

    Kierroslukumittari vastaa moottorin kierroslukuun normaalisti auton ollessa paikoillaan?

    Kierroslukumittari rupeaa toimimaan myös nopeusmittarina, ts. jos ajat satasta, vaihdat vapaalle, ja annat moottorin laskea tyhjäkäynnille, rpm - lukema on jossakin 2-3krpm välillä, laskien nopeuden mukaan?


    Sainko oireet lainkaan sinnepäin?

    Comment

    • Znrdy
      Newbiemmer
      • Oct 2013
      • 7
      • Uusikaupunki, Finland

      #32
      Juuri näin, nopeusmittarissa ei ole eloa ollenkaan ja tyhjäkäynnillä kierroslukumittari näyttää normaalilta ja liikkeelle lähdössä kierrosmittari nousee ja laskee nopeuden mukaan. Tuota vapaalle vaihtamista ajossa en ole kokeillut. 🤔

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        #33
        Jeps

        M30 - moottoristahan on saanut sekä EML, että Non-EML - versiona.

        EML - versiossa on sähköinen kaasuläppä, ja luistonesto.

        Non EML versiossa on vaijerikaasu.

        Olisikohan mahdollista, että sulla on nyt väärän version mittaristo autossa.

        Miten toimii kulutusmittari? - vai toimiiko lainkaan.

        Koittaisin varmaan ekana testimielessä irroittaa perän nopeusanturin liittimen, auton alla, perämurikassa kiinni.
        Tämän pitäisi aiheuttaa nopeusmittarin toimimattomuus, ts. kierroslukumittarin voisi olettaa tällöin toimivan normaalisti, jos signaali sitäkautta tulee...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎