Voisiko joku tulkita tuota sähköpiirustusta niin kuin vajaalle, kun siis mulla tulee pumpun nastoihin 2 ja 3 niin 12 volttia avaimet ignition asennossa. Maissa on nastat 1 ja 4... Kun taas tuossa nro 5, ei mitään eloa.
Multa saat inpan lainaan jos tahdot, eikä maksa mitään, jos sillä pääsis kiinni siihen autoon.
^ olkoon tämä vaikka korvaus siitä kun lainasit 100v sitten minulle peräkärriä etkä ottanut mitään veloitusta
Voisiko joku tulkita tuota sähköpiirustusta niin kuin vajaalle, kun siis mulla tulee pumpun nastoihin 2 ja 3 niin 12 volttia avaimet ignition asennossa. Maissa on nastat 1 ja 4... Kun taas tuossa nro 5, ei mitään eloa.
mä tunnen nyt itseni vähän vajaaksi, mutta mun nähdäkseni tuossa piirustuksessa ei puhuta mitään pumpun navoista, siinä vain todetaan että miten virta kulkeutuu DME:n ohjaamana releen kautta sinne pumpulle, joka sitten maadoittuu.
Pitäisi varmaan keksiä jostain tuon pumpun kaavio? :think
EDIT: jaa mutta hetkinen, eikäs tässä ole siinä kannen päällä liitin, jonka kautta menee johdot sekä pumpulle että koholle? eikös niihin mene molemmille yksi maa ja yksi virta? oletko mitannut siitä liittimestä vai onko sulla ollut pumppu kädessä eli onko sulla jostain syystä siinä pumpussa viisi liitintä? Pumpun pitäisi käsittääkseni ihan vaan releen kautta saada virta DME:n komentamana, eli jos molempiin plussiin tulee virta ja molemmat miinukset maadoittaa, niin silloin sen pumpun täytyy melkein väkisin olla vaan paskana.
Kuten kuvassa lukee, kun bensapumpun rele vetää, jännite kulkee sulakkeelle F23 joka on konehuoneen sulakeboksissa ja jos sulake on ehjä jännite kulkeutuu tankin liittimelle pinniin 5 ja maadoituksen pumppu saa pinnin 4 kautta.
Kuvan ulkopuolelta kerrottakoon että niiden muiden pinnien käyttötarkoitus liittyy polttoainemittariin, älä syötä jännitettä niihin
Comment