Eli M50B25 -93. Voimakkaammin kiihdyttessä tuntuu kuin "lähteekö vai eikö lähde" normaaliajossa ei tunnu mitää eikä se nykiminenkään ole voimakasta vaan tuntuisi kun painaisi hieman jarrua...eli hieman kiihtyy ja sit tasaantuu ja taas menee...ei voimakkaasti nyi mutta sen tuntee selvästi. Lamba kaiketi kunnossa kun pääastöt on ok. Tulpat on hyvät. vaan mistähän voisi johtua? söörtsillä en löytänyt vastaavaa ongelmaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 nykii kiihdyttäessä
Collapse
X
-
Nostetaampas ylös, kun tuntuu olevan samanlainen ongelma minunkin autolla. Jotenkin vaan tunnostaa laiskemmalta kuin aikaisemmin... Kuinka suuri merkitys tulpilla ja putsarilla on tehoihin, kun niitäkään en ole ihan heti vaihtanut? Missäkä ne puolat voi testata?BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76
"Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"
Comment
-
-
Yleensä vika on joko lambdassa tai puolissa. Lambdassa jos kulutusmittari heiluu edestakaisin noin +/- 0,5 litraa tasakaasulla ajettaessa esim. tasan 100km/h nopeutta. Ja lambdavikainen auto vetää esim. täyskaasukiihdytyksessä 1500-6000rpm välillä epätasaisesti. Eli välillä vetää täysillä ja välillä veto hyytyy kuminauhamaisesti. Myös kulutus on normaalia korkeampi matka-ajossa. Tietyissä tapauksissa auto ei mene päästöistä läpi.
Jos yksi tai useampi puola on paskana M50 koneessa niin silloin pätkäisee yleensä sytytystä eli ei ole niin huomaamaton vika. Helpoiten vika selviää ostamalla yksi uusi ja ehjä puola ja kokeilemalla sitä vuorotellen jokaisen vanhan puolan paikoilleen kunnes vika löytyy. Huomaa että vika voi olla myös puolan ja sytytystulpan välisessä tikussa.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Voiko tuota autoa käyttää jossain testissä, mistä voisi näkyä tuo lambdavika? Juhis varmaan tietä paljon vikakoodien luku maksaa laakkosella? Niitä puolia en nyt edes uskalla ostaa, maksavat varmaan aivan liikaa. Jos nyt aloittaisi kuitenkin sillä että vaihtaisi sen ilmasuodattimen ja tulpat.
Niin, ja nykyjään kun käynnistää auton ns. kylmänä, niin jää kirrokset alle 1000 ja muutenkin käynnistys tuntuu vaikean oloiselta, jonkin ajan päästä nousee sit hieman yli 1000... Mut tämä kylmällä koneella.Last edited by Frendiz; 06-05-2005, 09:16.BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76
"Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"
Comment
-
-
Voiko puolavika ilmetä myös niin, että kylmänä heti startin jälkeen tyhjäkäy joskus hetken viidellä ? Kun antaa kaasua niin sitten viimeinenkin muki päättää tulla leikkiin mukaan.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by FrendizNiin, ja nykyjään kun käynnistää auton ns. kylmänä, niin jää kirrokset alle 1000 ja muutenkin käynnistys tuntuu vaikean oloiselta, jonkin ajan päästä nousee sit hieman yli 1000... Mut tämä kylmällä koneella.
Comment
-
-
Tuossa kun käynnistin auton, niin jossain 700 paikkeilla mörisi ehkä sen 5sekunttia. Sen jälkeen nousi sinne yli 1200...
Ja kun ajelin kajaaniin niin kas, en ennen ajatellutkaan että kyllähän siellä se kulutusmittari seilaa semmoista muutaman millin liikerataa tasakaasulla. Eli voisi Juhiksen tekstistä päätellä että lambda siellä sekoilee...? Voisiko vika olla lambdan johtimien kosketuksessa, vai ihan suoraan lambdassa?BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76
"Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"
Comment
-
-
Originally posted by puuhajannekannattaa viedä auto bosch car serviceen jos on epäselvyyttä. siellä maksaa 100 euroa kun käyvät kaikki sähköpuolen laitteet ja anturit läpi.
edit:typoLast edited by Hevimies; 07-05-2005, 01:11.
Comment
-
-
Kallis tosiaan tuo bosch juttu, ennemmin suoraan se uusi lambda. Liekkö päästöt nyt kohdallaan, jos se lambda on kerran rikki. Tai siis voisiko päästöistä heti huomata lambdan vajaa toiminnan?BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76
"Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"
Comment
-
-
Ja uppista...
Vaihdettu on nyt tulpat vaihdettu ja siivoilin virranjakajasta niitä nastoja. Tämä tuntui aluksi auttavan asiaa paljon, mutta nyt auto tuntuu taas entisen kaltaiselta: kiihtyy vaivalloisen oloisesti ja ei oikein vastaa kaasuun pitäen sellaista "hyökkimistä", että olisi lähdössä oikein kunnolla, mutta ei niin ei.
Tuntuu myös, että tämä pahenee koko ajan. Päästöarvot ovat normaalit,
jos se tieto jotain auttaa.
Myös ajoittaista "pötpöttämistä" esiintyy tyhjä käynnillä, eli taitaa jättää
kipinän pois välillä? Myös käynnistyvyys vaihtelee oudosti. Kulutusmittari
pelaa normaalisti.
Mitä kannattaisi seuraavaksi katsella?Passat tdi -04
Comment
-
-
Joo, tuli itsekkin vaihdettua se lambda ja en huomannut mitään suurempaa parannusta kulku puoleen. Veholla lambda arvo seisoi 0.46V tyhjäkäynnilla, siis ennen lambdan vaihtoa. Pitänee seuraavana uusia ilman suodatin ja tulpat.BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76
"Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"
Comment
-
Comment