Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 m20 ei pyöri kylmänä kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Emelita
    Bimmer Rookie
    • Jan 2015
    • 131
    • Iisalmi

    e34 520 m20 ei pyöri kylmänä kunnolla

    EDIT 7.10/ Tyhjäkäyntiongelma saatu suurilta osin kuriin, vielä kuitenkin jäljellä pientä pätkimistä/nykimistä ajossa. Vikaa sytytyksessä? Satunnaisesti saattaa myös tyhjäkäynti kerran vaeltaa.

    Vaihdettuja osia:
    - tulpat
    - kaasuläpän asentotunnistin
    - kampiakselin asentotunnistin
    - termostaattikotelon lämpötunnistin
    - tyhjäkäynti moottori käytettynä toisesta autosta (asiantuntija todennut toimivaksi)
    - virranjakajan kansi
    - alipaineletkut vaihdettu ja katsottu ettei ole ilmavuotoja
    - ilmamassamittari
    - imusarjan tiiviste
    - venttiilit säädetty ja tarkastettu
    - päävirtasulake
    - moottorin lämpötila-anturi
    Last edited by Emelita; 07-10-2015, 08:55.
    old bmw's never die
    ~ E34 M20B20 Alpinweiss sedan 1988 - Showroom -klik!
    ~ E39 M54B25 Topasblue sedan 2003
    ~ E. Parviainen Photography - Instagram
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    #2
    Originally posted by Frosty View Post
    Vika on siitä mystinen, että kun akunkaapelit ottaa irti ja hetken päästä laittaa takaisin, auto oikein hyrähtää käyntiin eikä temppuile yhtään. Kestää hetken aikaa hyvänä, ja sitten vika tulee taas takaisin. Kesällä kesti jopa kuukauden hyvänä. Nyt ei kestä päivää kauempaa kuin vika jo tulee takaisin.
    Toi kuulostaa kyllä siltä että autoon iskee jonkinlainen vikatila päälle, ja sitten "systeemin buuttaus" nollaa tilanteen. Ehkä tosiaan joku naurettavan pieni sähkövika, kärsinyt rele/sulake tms? Päävirtasulake? En välttämättä ihan ecua kyllä usko syylliseksi.

    Muita syitä ehkä imuilmavuoto, väärät tulppien kärkivälit tai väärät venttiilivälykset, puristuspaineet... Semmoinenkin tuli mieleen että ootko bensasuodattimen vaihtanut koska? Aika kaukaa haettua mutta jos sinne on kertynyt jotain möhnää, ja sitten se töhkä lähtee liikkeelle kun autolle antaa kenkää tarpeeksi...
    Last edited by Kv1984; 20-01-2015, 20:53.

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün

    Comment

    • Emelita
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 131
      • Iisalmi

      #3
      Kiitos avustasi, osaatko sanoa mistä päävirtasulakkeen löytää? Osaisitko myös sanoa missä releessä vika voisi olla? Niistähän ei kai näe päältäpäin mitenkään toimiiko rele vaiko eikö?

      Bensansuodatin on vaihdettu vähän aikaa sitten, samoin venttiilit säädetty. On myös vaihdettu monikärkitulpat oikealla lämpöarvolla.
      Last edited by Emelita; 21-01-2015, 17:23.
      old bmw's never die
      ~ E34 M20B20 Alpinweiss sedan 1988 - Showroom -klik!
      ~ E39 M54B25 Topasblue sedan 2003
      ~ E. Parviainen Photography - Instagram

      Comment

      • Kv1984
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2013
        • 584
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Frosty View Post
        Kiitos avustasi, osaatko sanoa mistä päävirtasulakkeen löytää? Osaisitko myös sanoa missä releessä vika voisi olla? Niistähän ei kai näe päältäpäin mitenkään toimiiko rele vaiko eikö?
        Sähköpuoli ei oikein ole hallussa, joten releistä en tiedä muuta kuin sen, että niiden liittimet kannattaa tarkistaa hapettumien yms. varalta ja putsata tarvittaessa. Päällepäin releen toimintaa ei vissiin voi päätellä.

        Päävirtasulake löytyy ainakin mun autossa (E34 525 -93) mustasta pitkulaisesta boksista akun läheltä. Tossa jonkinlainen kuva sulakelaatikon kansi avattuna:



        Päävirtasulake on tuo ohut metallilastu tuolla pulttien välissä. Jos siihen tulee halkeama, se aiheuttaa kaikenlaisia sähköhäiriöitä. Tää oli vähän kaukaa haettu idea ja aika epätodennäköinen syyllinen, mutta nopea ainakin tarkistaa. Meinaan jos nuo pultit on löysällä tai sulake poikki, auto sammuu...

        E34 518i Jet Black (ex)
        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
        E38 M52B28 Oxfordgrün

        Comment

        • Emelita
          Bimmer Rookie
          • Jan 2015
          • 131
          • Iisalmi

          #5
          Kiitos, täytyykin tarkastaa sulake ja katsella mitä tehdä jos se ei auta.
          old bmw's never die
          ~ E34 M20B20 Alpinweiss sedan 1988 - Showroom -klik!
          ~ E39 M54B25 Topasblue sedan 2003
          ~ E. Parviainen Photography - Instagram

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Tuo kaapeleiden irroittaminen nollaa moottorinohjauksen adaptiot.

            Jostain syystä sinne nyt sopeutuu tietoa millä kone ei pysy käynnissä kylmänä ilman kaasua.

            Comment

            • Kv1984
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 584
              • Jyväskylä

              #7
              Mites moottorin lämpötila-anturi? Jos se on hajalla niin ecu ei tajua antaa koneelle tarpeeksi rikasta polttoainetta että se jaksaa käydä kylmänä.

              E34 518i Jet Black (ex)
              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
              E38 M52B28 Oxfordgrün

              Comment

              • Emelita
                Bimmer Rookie
                • Jan 2015
                • 131
                • Iisalmi

                #8
                Moottorinlämpötila anturi on vaihdettu, unohdin sen tuonne mainita..

                Uuden päävirtasulakkeen ajattelin käydä ostamassa, olipa entinen huono tai ei. Eikai se niin paljoa maksa...
                old bmw's never die
                ~ E34 M20B20 Alpinweiss sedan 1988 - Showroom -klik!
                ~ E39 M54B25 Topasblue sedan 2003
                ~ E. Parviainen Photography - Instagram

                Comment

                • Kv1984
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 584
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Frosty View Post
                  Uuden päävirtasulakkeen ajattelin käydä ostamassa, olipa entinen huono tai ei. Eikai se niin paljoa maksa...
                  Jos se on ihan perus dieselsulake niin oisko ollu 90 snt/2 kpl

                  E34 518i Jet Black (ex)
                  E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                  E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                  E38 M52B28 Oxfordgrün

                  Comment

                  • iSanttu
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2014
                    • 70
                    • Naantali

                    #10
                    Originally posted by Frosty View Post
                    Terve! Ongelmana vm. -88 bemarissa se, että auto ei pyöri kylmänä yhtään, jos ei anna apuakaasua heti kun sen on käynnistänyt. Apukaasua täytyy antaa n. 5min, jonka jälkeen auto jaksaa pyöriä itse. Vika on ollut jo ainakin pari vuotta, välillä vähemmän nyt taas enemmän. Lämpimänä auto pyörii oikein hyvin.

                    On netistä luettu vaikka mitä ohjeita jo, korjaamollakin käyty ja vikakoodit luettu mutta niistä ei ollut mitään apua. (vikakoodeja ei löytynyt)

                    Vaihdettuja osia jo mm:
                    - tulpat
                    - kaasuläpän asentotunnistin
                    - kampiakselin asentotunnistin
                    - termostaattikotelon lämpötunnistin
                    - tyhjäkäynti moottori käytettynä toisesta autosta (asiantuntija todennut toimivaksi)
                    - virranjakajan kansi
                    - alipaineletkut vaihdettu ja katsottu ettei ole ilmavuotoja
                    - ilmamassamittari putsattu ja näyttää toimivalta
                    - imusarjan tiiviste hankittu, mutta ei vielä vaihdettu
                    - venttiilit säädetty ja tarkastettu

                    Vika on siitä mystinen, että kun akunkaapelit ottaa irti ja hetken päästä laittaa takaisin, auto oikein hyrähtää käyntiin eikä temppuile yhtään. Kestää hetken aikaa hyvänä, ja sitten vika tulee taas takaisin. Kesällä kesti jopa kuukauden hyvänä. Nyt ei kestä päivää kauempaa kuin vika jo tulee takaisin.

                    Onko mahdollisesti vika moottorin ohjausboksissa vai missä?
                    Onko konetta yritetty puhdistaa?? esim kaasuläpän kautta laitat vettä..? Sen kautta lähtee paskat pois..

                    Comment

                    • Jasuuu
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2011
                      • 773
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by iSanttu View Post
                      Onko konetta yritetty puhdistaa?? esim kaasuläpän kautta laitat vettä..? Sen kautta lähtee paskat pois..
                      Kaasuläpän kautta vettä koneeseen? Jäikö multa jotain tajuamatta

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by Jasuuu View Post
                        Kaasuläpän kautta vettä koneeseen? Jäikö multa jotain tajuamatta
                        Niin? Lähtee karstat koneesta?

                        Comment

                        • iSanttu
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2014
                          • 70
                          • Naantali

                          #13
                          Originally posted by Make H. View Post
                          Niin? Lähtee karstat koneesta?
                          Juurikin näin.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by Jasuuu View Post
                            Kaasuläpän kautta vettä koneeseen? Jäikö multa jotain tajuamatta
                            Mieluummin sumuna. Ei puutarhaletkulla tms.

                            Comment

                            • iSanttu
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2014
                              • 70
                              • Naantali

                              #15
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Mieluummin sumuna. Ei puutarhaletkulla tms.
                              Toi unohtu sanoa ! juu ei millään letkulla sitten..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎