Oisit heti sanonu
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 520 m20 ei pyöri kylmänä kunnolla
Collapse
X
-
Nostellaan taas.. edelleen samaa vikaa autossa. Itseasissa hetken se oli jo parempi, että hyvinkin pienellä apukaasulla auto toimi ihan ok. Mutta nyt on aloittanut sen, että kun sen kylmänä käynnistää ja saa parkissa pyörimään ok ja lähtee ajamaan ni kesken ajon kaasua löysätessä tai hitaasti painessa nykiä ja rynkyttäää ihan hulluna hetken aikaa...
Alkaa kyllä jo usko loppua auton kanssa... mitään kallista remonttia ei raaskisi enää noin vanhaan hoppaan tehdä mutta ainakin syksyyn asti olisi vielä tällä pärjättävä...old bmw's never die
~ E34 M20B20 Alpinweiss sedan 1988 - Showroom -klik!
~ E39 M54B25 Topasblue sedan 2003
~ E. Parviainen Photography - Instagram
Comment
-
-
Niin koneen molemmat lämpötila-anturit oot tsekannut/vaihtanut?
Vaikka ilmamassamittari näyttää toimivalta, se ei välttämättä ole. Mitä tapahtuu jos nappaat sen liittimen irti ja käynnistät auton kylmänä?
Ootko käyny vikakoodeja lukemassa?
Sitten mitä vielä tulee mieleen niin bensapumpun rele ja päärele. Miltäs ne näyttää?
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Päivittelyä tännekkin, edelleen sama vika on ja pysyy. Ilmamassamittarin ajattelin tässä ensimmäiseksi nyt vihdoin hommata ja kokeilla olisiko vika sitten siinä.
Autosta on luettu vikakoodit viime talvena ja mitään ei löytynyt...Last edited by Emelita; 17-08-2015, 22:22.old bmw's never die
~ E34 M20B20 Alpinweiss sedan 1988 - Showroom -klik!
~ E39 M54B25 Topasblue sedan 2003
~ E. Parviainen Photography - Instagram
Comment
-
-
Jos tuo sun kone on tosiaan M20 niin otappas se AFM (airflowmeter) piuha irti kun starttaat sen, koneen pitäs käydä miten sattuu. Lyöt sen takas kiinni niin pitäs käynnin tasaantua. Jos sen irroitus ei vaikuta mihinkään, niin AFM kulunut puhki. Ja P.S. sen voi korjata. =)E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Irroitus ei tosiaan vaikuta mihinkään, tai tuntuu että pyörii vielä vaan huonommin. Noh, hankinnassa nyt se ilmamassamittari ja katsotaan onko siitä apua, toivottavasti :-D jos ei, niin etsintä jatkuu!old bmw's never die
~ E34 M20B20 Alpinweiss sedan 1988 - Showroom -klik!
~ E39 M54B25 Topasblue sedan 2003
~ E. Parviainen Photography - Instagram
Comment
-
-
Ilmamassamittari vaihdettu ja humpaaminen loppui! Ainakin suurin. Edelleen tosin pikkuisen välillä saattaa tyhjäkäynti vaellella, mutta ei kovin häiritsevästi.
Mutta ajaessa auto nykii/pätkii välillä tasakaasulla. Olisikohan vielä vikaa sytytyspuolella? tulpat on vasta vaihdettu mutta voisiko vikaa olla sytytyspuolassa tai puolanjohdoissa?old bmw's never die
~ E34 M20B20 Alpinweiss sedan 1988 - Showroom -klik!
~ E39 M54B25 Topasblue sedan 2003
~ E. Parviainen Photography - Instagram
Comment
-
-
Eikös se nykinyt jo ennen tuota AFM vaihtoa? Oliko se uusi vai käytetty osa?E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Kyllä, auto nyki myös hieman ennen ilmamassamittarin vaihtoa. Ja ilmamassamittari on käytetty, mutta toimivasta autosta.
Pitänee tarkastaa tuota sytytyspuolta...old bmw's never die
~ E34 M20B20 Alpinweiss sedan 1988 - Showroom -klik!
~ E39 M54B25 Topasblue sedan 2003
~ E. Parviainen Photography - Instagram
Comment
-
-
Kato ne tulpat läpi, jos valkoinen tulppa niin sulla vuotaa kansi (vettä seassa tai paha imuvuoto). Jos taas musta niin pätkii/seos väärä/suuttimet vuotaa.
Jos taas kahvinruskea, vika luultavasti sytytyksessä. Onhan maakaapelit ehjät ja akku kunnollinen?E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"
Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
Ex: E34 520i "winter wagen"
Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic
Comment
-
-
Originally posted by poteroa View PostKato ne tulpat läpi, jos valkoinen tulppa niin sulla vuotaa kansi (vettä seassa tai paha imuvuoto). Jos taas musta niin pätkii/seos väärä/suuttimet vuotaa.
Jos taas kahvinruskea, vika luultavasti sytytyksessä. Onhan maakaapelit ehjät ja akku kunnollinen?
Ja jos on seassa vettä tulppa on luultavammin kirkas.
Comment
-
-
mitenkä auto käynnistyy avainta "hipaisemalla" vai pitempi startti? Itselläni oli pientä pätkimistä ja piti startata 2-3sec. Kuntoon tuli vaihtamalla polttoaine putket oli takapyörän luota lähteny vähän ruostumaan/kuoriutumaan putket. Samalla vaihdoin suuttimien o-renkaat.Last edited by jope88; 27-08-2015, 19:02.
Comment
-
Comment