Originally posted by Ziggis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 isomman moottorin vaihto?
Collapse
X
-
Originally posted by E34M60 View PostIhan mielenkiinnosta, joutuiko alapalkkia muuttamaan kun koneen vaihtoi kutosesta kasiin?Ex. e39 540i -97
Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
Ex. e36 325iA -92
Ex. e34 540iA -94
Ex. e30 325 2.7 eta -86
Ex. e34 540iA -93 touring
Ex. e32 730i -89
Tällä mennään
Comment
-
-
eihän tuossa ole mitään ongelmaa, moottorin johtosarja käy suoraan korin johtosarjaan, moottorin korvakoitahan on netti pullollaan, ajonesto ohitetaan kdfi:llä happee annetaan kaasulla ja jarrut on hidaste... tuo typ 210lukko kannattaa laittaa jos ei sellaista ole, avoimena typ 210 saa hajotettua helposti jo m30b34 moottorillapuh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by Zetz View Posteihän tuossa ole mitään ongelmaa, moottorin johtosarja käy suoraan korin johtosarjaan, moottorin korvakoitahan on netti pullollaan, ajonesto ohitetaan kdfi:llä happee annetaan kaasulla ja jarrut on hidaste... tuo typ 210lukko kannattaa laittaa jos ei sellaista ole, avoimena typ 210 saa hajotettua helposti jo m30b34 moottorilla
Comment
-
-
Onkohan missään mitään listaa osista mitä pitää vaihtaa alustasta muutoskatsastukseen? Itse aloittelen 520i-->535tic swappi projektia ja kävin konttorilla kyselemässä niin saa autooni tehdä. Mutta jälkeenpäin heräsi kysymys kun pitäisi 540i alusta vaihtaa, niin mitähän kuuluu kategoriaan alusta? ilmeisesti navat ja tukivarret on samat. Eli vaihdettavaa jäisi jarrut, kallistuksen vakaajat ja mitä? Meneeköhän läpi jos laittaa esim tuplavakaajat ja m5 jarrut? Entä takakelkka? Sekin on realoemin mukaan erillainen mutta pitääkö sekin vaihtaa? Luullakseni on e34 540i takakelkat harvassa
Comment
-
-
Originally posted by NikkeDeHutt View PostOnkohan missään mitään listaa osista mitä pitää vaihtaa alustasta muutoskatsastukseen? Itse aloittelen 520i-->535tic swappi projektia ja kävin konttorilla kyselemässä niin saa autooni tehdä. Mutta jälkeenpäin heräsi kysymys kun pitäisi 540i alusta vaihtaa, niin mitähän kuuluu kategoriaan alusta? ilmeisesti navat ja tukivarret on samat. Eli vaihdettavaa jäisi jarrut, kallistuksen vakaajat ja mitä? Meneeköhän läpi jos laittaa esim tuplavakaajat ja m5 jarrut? Entä takakelkka? Sekin on realoemin mukaan erillainen mutta pitääkö sekin vaihtaa? Luullakseni on e34 540i takakelkat harvassa
Comment
-
-
Originally posted by mazajns View PostNäissä on sellainen hienous että moottorin johtosarja on oma itsenäinen settinsä. Korin pistokkeeseen saattaa joutua liittimen vaihtamaan mutta muuten helppo homma. Joissain japseissa asia on eri kun moottorin johtosarja on korin piuhoihin teipattu.
Muutenhan moottorin vaihdossa ei mitään ihmeellistä ole. Vaihtaa vain moottorin, vaihteiston, jäähdyttimen (jos erillainen), pakoputkiston, kardaanin, Moottoriin tulevat letkut. Näin niinkuin kärjistettynä.
Autoa kun on saanut tuolla moottorilla niin kaikki osat löytyy valmiina ja korit ovat samanlaisia riippumatta alkuperäisestä moottorista
Itse jos lähtisin moottoria vaihtamaan E34seen laittaisin S62B50 koneen.Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.
Bmw 525i E34 91'
Bmw 540i E34 93'
Bmw 335i E30 83'
Comment
-
-
Originally posted by TsTPioneeri View PostAinakin Subarun purkaneena niin kaikki oli pikaliittimillä oli helppo moottori ja laatikko ottaa pois johtosarjoineen.
Itse jos lähtisin moottoria vaihtamaan E34seen laittaisin S62B50 koneen.puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Morjesta! Ostin tuossa "m30b34" moottorin joka pitäis laittaa 520 keulille.
Muuten meni ihan hyvin mutta pakosarjan puoleiselle moottorin korvakkeelle ei ole sitä ylintä reikää. Ja siinä menee joku vesikanavakin. Netistä kun selvittelin niin sanottiin että jos vesikanava menee sillee lohkon ulkoreunassa tavallaan niin tämä olisikin sitten m90. Varmuutta tähän ei taas sitten saa kun tyyppikilpi on hiottu pois. Eli kysymys olisi nyt se että uskaltaisiko siihen vesikanavan kylkeen hitsata vaan mutterin? Vai meneekö se sitten siitä vesikanavasta läpi tms? Vääntääkö tasopinnan lohkosta? Hermo meinaa mennä kun noinkin pieni juttu ei voi mennä kohtuudella.
Comment
-
-
Originally posted by NikkeDeHutt View PostMorjesta! Ostin tuossa "m30b34" moottorin joka pitäis laittaa 520 keulille.
Muuten meni ihan hyvin mutta pakosarjan puoleiselle moottorin korvakkeelle ei ole sitä ylintä reikää. Ja siinä menee joku vesikanavakin. Netistä kun selvittelin niin sanottiin että jos vesikanava menee sillee lohkon ulkoreunassa tavallaan niin tämä olisikin sitten m90. Varmuutta tähän ei taas sitten saa kun tyyppikilpi on hiottu pois. Eli kysymys olisi nyt se että uskaltaisiko siihen vesikanavan kylkeen hitsata vaan mutterin? Vai meneekö se sitten siitä vesikanavasta läpi tms? Vääntääkö tasopinnan lohkosta? Hermo meinaa mennä kun noinkin pieni juttu ei voi mennä kohtuudella.
Comment
-
-
Originally posted by MGT View PostEi ole vielä tullut yhtään itse tutkittua, mutta vaihtelen e34 m20b25 koneen tilalle e34:sta otettua m50b25 konetta, niin istuukos tämän moottorin johtosarja suoraa korinjohtosarjaan vai tarviikos jotain muuttaa ja mitä?puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
Comment