Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 isomman moottorin vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E34M60
    BTCF Member
    • Mar 2012
    • 110
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Ziggis View Post
    Jeps jeps...

    eihän niitä oo ollu... mullaki ollu kaks ihan itse tehtyä

    siinä vaan saa vaihtaa/siirtää kaikki romut konehuonees...
    ...
    Ihan mielenkiinnosta, joutuiko alapalkkia muuttamaan kun koneen vaihtoi kutosesta kasiin?
    E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by E34M60 View Post
      Ihan mielenkiinnosta, joutuiko alapalkkia muuttamaan kun koneen vaihtoi kutosesta kasiin?
      Crossmember on kasikoneisissa omansa.

      Comment

      • Ziggis
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 454
        • Melbourne (Mellilä)

        #18
        Originally posted by E34M60 View Post
        Ihan mielenkiinnosta, joutuiko alapalkkia muuttamaan kun koneen vaihtoi kutosesta kasiin?
        Huomaa sarkasmi
        Ex. e39 540i -97
        Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
        Ex. e36 325iA -92
        Ex. e34 540iA -94
        Ex. e30 325 2.7 eta -86
        Ex. e34 540iA -93 touring
        Ex. e32 730i -89

        Tällä mennään

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3233
          • Joensuu

          #19
          eihän tuossa ole mitään ongelmaa, moottorin johtosarja käy suoraan korin johtosarjaan, moottorin korvakoitahan on netti pullollaan, ajonesto ohitetaan kdfi:llä happee annetaan kaasulla ja jarrut on hidaste... tuo typ 210lukko kannattaa laittaa jos ei sellaista ole, avoimena typ 210 saa hajotettua helposti jo m30b34 moottorilla
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • eemeli06
            Newbiemmer
            • Feb 2015
            • 3
            • suomi

            #20
            Originally posted by Zetz View Post
            eihän tuossa ole mitään ongelmaa, moottorin johtosarja käy suoraan korin johtosarjaan, moottorin korvakoitahan on netti pullollaan, ajonesto ohitetaan kdfi:llä happee annetaan kaasulla ja jarrut on hidaste... tuo typ 210lukko kannattaa laittaa jos ei sellaista ole, avoimena typ 210 saa hajotettua helposti jo m30b34 moottorilla
            Kiitos vinkeistä moottori vaihdettu.nyt vaan parin viikon sisään Konttorille kysymään menikö läpi....

            Comment

            • Fanatic21
              Bimmer Rookie
              • Jun 2014
              • 131
              • P-karjala

              #21
              Originally posted by eemeli06 View Post
              Kiitos vinkeistä moottori vaihdettu.nyt vaan parin viikon sisään Konttorille kysymään menikö läpi....
              Heidän mielestä jos kaikki on okei, uskoisin että tulee merkintä otteeseen :-)
              E34 M50b25 turbo

              Ex: E34 525i vm91


              Joensuu Connection

              Comment

              • NikkeDeHutt
                Newbiemmer
                • Jan 2014
                • 9
                • Savonlinna

                #22
                Onkohan missään mitään listaa osista mitä pitää vaihtaa alustasta muutoskatsastukseen? Itse aloittelen 520i-->535tic swappi projektia ja kävin konttorilla kyselemässä niin saa autooni tehdä. Mutta jälkeenpäin heräsi kysymys kun pitäisi 540i alusta vaihtaa, niin mitähän kuuluu kategoriaan alusta? ilmeisesti navat ja tukivarret on samat. Eli vaihdettavaa jäisi jarrut, kallistuksen vakaajat ja mitä? Meneeköhän läpi jos laittaa esim tuplavakaajat ja m5 jarrut? Entä takakelkka? Sekin on realoemin mukaan erillainen mutta pitääkö sekin vaihtaa? Luullakseni on e34 540i takakelkat harvassa

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Originally posted by NikkeDeHutt View Post
                  Onkohan missään mitään listaa osista mitä pitää vaihtaa alustasta muutoskatsastukseen? Itse aloittelen 520i-->535tic swappi projektia ja kävin konttorilla kyselemässä niin saa autooni tehdä. Mutta jälkeenpäin heräsi kysymys kun pitäisi 540i alusta vaihtaa, niin mitähän kuuluu kategoriaan alusta? ilmeisesti navat ja tukivarret on samat. Eli vaihdettavaa jäisi jarrut, kallistuksen vakaajat ja mitä? Meneeköhän läpi jos laittaa esim tuplavakaajat ja m5 jarrut? Entä takakelkka? Sekin on realoemin mukaan erillainen mutta pitääkö sekin vaihtaa? Luullakseni on e34 540i takakelkat harvassa
                  Se takakelkka on perän takia erilainen.

                  Comment

                  • TsTPioneeri
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2011
                    • 258
                    • Muurame

                    #24
                    Originally posted by mazajns View Post
                    Näissä on sellainen hienous että moottorin johtosarja on oma itsenäinen settinsä. Korin pistokkeeseen saattaa joutua liittimen vaihtamaan mutta muuten helppo homma. Joissain japseissa asia on eri kun moottorin johtosarja on korin piuhoihin teipattu.

                    Muutenhan moottorin vaihdossa ei mitään ihmeellistä ole. Vaihtaa vain moottorin, vaihteiston, jäähdyttimen (jos erillainen), pakoputkiston, kardaanin, Moottoriin tulevat letkut. Näin niinkuin kärjistettynä.

                    Autoa kun on saanut tuolla moottorilla niin kaikki osat löytyy valmiina ja korit ovat samanlaisia riippumatta alkuperäisestä moottorista
                    Ainakin Subarun purkaneena niin kaikki oli pikaliittimillä oli helppo moottori ja laatikko ottaa pois johtosarjoineen.

                    Itse jos lähtisin moottoria vaihtamaan E34seen laittaisin S62B50 koneen.
                    Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                    Bmw 525i E34 91'
                    Bmw 540i E34 93'
                    Bmw 335i E30 83'

                    Comment

                    • Zetz
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 3233
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by TsTPioneeri View Post
                      Ainakin Subarun purkaneena niin kaikki oli pikaliittimillä oli helppo moottori ja laatikko ottaa pois johtosarjoineen.

                      Itse jos lähtisin moottoria vaihtamaan E34seen laittaisin S62B50 koneen.
                      joo, ja moni laittaisi ihan vain m70b50 moottorin jos se olisi ilman isompaa paperisotaa tehtävissä...
                      puh/txt/whatsapp: 0452673541
                      näillä mennään talvella:
                      e39 523ia arctic silver
                      e87 116i Japanrot
                      ja näillä kesällä:
                      e30 328i *Rot m50b28

                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                      Comment

                      • NikkeDeHutt
                        Newbiemmer
                        • Jan 2014
                        • 9
                        • Savonlinna

                        #26
                        Morjesta! Ostin tuossa "m30b34" moottorin joka pitäis laittaa 520 keulille.

                        Muuten meni ihan hyvin mutta pakosarjan puoleiselle moottorin korvakkeelle ei ole sitä ylintä reikää. Ja siinä menee joku vesikanavakin. Netistä kun selvittelin niin sanottiin että jos vesikanava menee sillee lohkon ulkoreunassa tavallaan niin tämä olisikin sitten m90. Varmuutta tähän ei taas sitten saa kun tyyppikilpi on hiottu pois. Eli kysymys olisi nyt se että uskaltaisiko siihen vesikanavan kylkeen hitsata vaan mutterin? Vai meneekö se sitten siitä vesikanavasta läpi tms? Vääntääkö tasopinnan lohkosta? Hermo meinaa mennä kun noinkin pieni juttu ei voi mennä kohtuudella.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by NikkeDeHutt View Post
                          Morjesta! Ostin tuossa "m30b34" moottorin joka pitäis laittaa 520 keulille.

                          Muuten meni ihan hyvin mutta pakosarjan puoleiselle moottorin korvakkeelle ei ole sitä ylintä reikää. Ja siinä menee joku vesikanavakin. Netistä kun selvittelin niin sanottiin että jos vesikanava menee sillee lohkon ulkoreunassa tavallaan niin tämä olisikin sitten m90. Varmuutta tähän ei taas sitten saa kun tyyppikilpi on hiottu pois. Eli kysymys olisi nyt se että uskaltaisiko siihen vesikanavan kylkeen hitsata vaan mutterin? Vai meneekö se sitten siitä vesikanavasta läpi tms? Vääntääkö tasopinnan lohkosta? Hermo meinaa mennä kun noinkin pieni juttu ei voi mennä kohtuudella.
                          Taitaa olla helpompi ja fiksumpi muuttaa sitä kiinnikettä ja jättää lohko rauhaan.

                          Comment

                          • MGT
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 360
                            • Mynämäki-

                            #28
                            Ei ole vielä tullut yhtään itse tutkittua, mutta vaihtelen e34 m20b25 koneen tilalle e34:sta otettua m50b25 konetta, niin istuukos tämän moottorin johtosarja suoraa korinjohtosarjaan vai tarviikos jotain muuttaa ja mitä?

                            Comment

                            • Zetz
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 3233
                              • Joensuu

                              #29
                              Originally posted by MGT View Post
                              Ei ole vielä tullut yhtään itse tutkittua, mutta vaihtelen e34 m20b25 koneen tilalle e34:sta otettua m50b25 konetta, niin istuukos tämän moottorin johtosarja suoraa korinjohtosarjaan vai tarviikos jotain muuttaa ja mitä?
                              ei istu m50 johtosarja m20 pistokkeeseen
                              puh/txt/whatsapp: 0452673541
                              näillä mennään talvella:
                              e39 523ia arctic silver
                              e87 116i Japanrot
                              ja näillä kesällä:
                              e30 328i *Rot m50b28

                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                              Comment

                              • MGT
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 360
                                • Mynämäki-

                                #30
                                Originally posted by Zetz View Post
                                ei istu m50 johtosarja m20 pistokkeeseen
                                Oisko jollain tureessa muistissa mitkä johdot vaihtavat paikkoja ja mitkä jäävät ylitse?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎