Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 nykii kiihdyttäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    E34 nykii kiihdyttäessä

    525 E34, M50B25 vanos-kone. Auto on ruvennut nykimään kiihdyttäessä, ei pahasti mutta silleen että sen huomaa. Kiihtyvyys on muutenkin "hyppäyksellistä". Tasaisella kaasulla ei mitään ongelmaa. Ja nykimisen kannalta tuntuis olevan aikas lailla sama onko kone kylmä vai lämmin.

    - Lambda-anturi ok
    - Tulpat vaihdettu vuosi sitten, ei pitäis olla pulmaa niissä
    - Venakopan tiiviste vaihdettu viime syksynä (oli vuotanut, pari tulpanreikää piti putsata öljystä)
    - Puolat ovat kunnossa, samoin puolan johdot (mitattu kaikki)
    - Ilmansuodatin vaihdettu pari päivää sitten, auttoi ehkä hiukan

    Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Mahd. pieni imuilmavuoto? (Imuputket ja letkut päällisin puolin ok.) Ilmamassamittari?

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün
  • sesku
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 90
    • Muurame

    #2
    Imm ja kaasuläpän välinen haitariputki ainakin kannattaa tarkistaa ja että _kaikki_ letkut on _kunnolla_ kiinni.
    -Polttoainesuodatin
    -Polttoainepumppu
    -Ecu

    Näistä omia kokemuksia ko vaivaan..
    E34 525iA -92

    Comment

    • Kv1984
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 584
      • Jyväskylä

      #3
      Pa-suodatin tuskin on, sekin on vaihdettu viime talvena... Putket oli kunnolla kiinni, mutta en oo vielä tarkistanut, onko niissä mahdollisesti reikiä taitoskohdissa tms.

      E34 518i Jet Black (ex)
      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
      E38 M52B28 Oxfordgrün

      Comment

      • Fanatic21
        Bimmer Rookie
        • Jun 2014
        • 131
        • P-karjala

        #4
        Kokeile eri moottorinohjaimella, ilmamassamittari voisi myös olla syynä :-) Näitä vaihtoehtoja kyllä tämän tyyppiseen vikaan on liikaa.
        E34 M50b25 turbo

        Ex: E34 525i vm91


        Joensuu Connection

        Comment

        • Kv1984
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 584
          • Jyväskylä

          #5
          Probleema selvisi ilmamassamittarin putsaamisella. Oli meinaan aika paskaantunut...

          Imuilmavuodot tarkistettiin, putket ei vuoda mistään!

          E34 518i Jet Black (ex)
          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
          E38 M52B28 Oxfordgrün

          Comment

          • Kv1984
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2013
            • 584
            • Jyväskylä

            #6
            Ei se tainnutkaan johtua ilmamassamittarista, ainakaan yksin, koska nyt se sama nykiminen on alkanut uudestaan.

            Kone nykii edelleen kiihdyttäessä, ja tänään rytkytti ja meinasi sammua, kun kiihdytyksen jälkeen hölläsin kaasua. Tasaisella kaasulla ei ole mitään ongelmaa, ja tyhjäkäynti on samoin tosi nättiä ja tasaista. Olen myös huomannut asian pahenemista kostealla kelillä, joten voisiko vika olla sähköpuolella? Mistä kannattais lähteä tutkimaan? Bensapumppu esim?

            E34 518i Jet Black (ex)
            E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
            E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
            E38 M52B28 Oxfordgrün

            Comment

            • latsku
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 155
              • turku

              #7
              Originally posted by Kv1984 View Post
              Ei se tainnutkaan johtua ilmamassamittarista, ainakaan yksin, koska nyt se sama nykiminen on alkanut uudestaan.

              Kone nykii edelleen kiihdyttäessä, ja tänään rytkytti ja meinasi sammua, kun kiihdytyksen jälkeen hölläsin kaasua. Tasaisella kaasulla ei ole mitään ongelmaa, ja tyhjäkäynti on samoin tosi nättiä ja tasaista. Olen myös huomannut asian pahenemista kostealla kelillä, joten voisiko vika olla sähköpuolella? Mistä kannattais lähteä tutkimaan? Bensapumppu esim?
              mulle tulee mieleen enää joku lämpötilaanturi,suuttimet tai dampperi ? itellä lähtee dampperi tarkistukseen seuraavaks ku saan varattua ajan korjaamolle ... ootko koittanu lukee vikakoodeja jollai laadukkaammalla laitteella? ite käväsin vihdoin luettamassa kerranki vähä laadukkaammalla niin löyty nakutusvikakoodi sekä korjaaja selvitti että sytytysennakot on päin persettä. käynnistyykö auto yhtähyvin ilmanlämmöstä huolimatta?

              Comment

              • Kv1984
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 584
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by latsku View Post
                mulle tulee mieleen enää joku lämpötilaanturi,suuttimet tai dampperi ? itellä lähtee dampperi tarkistukseen seuraavaks ku saan varattua ajan korjaamolle ... ootko koittanu lukee vikakoodeja jollai laadukkaammalla laitteella? ite käväsin vihdoin luettamassa kerranki vähä laadukkaammalla niin löyty nakutusvikakoodi sekä korjaaja selvitti että sytytysennakot on päin persettä. käynnistyykö auto yhtähyvin ilmanlämmöstä huolimatta?
                Vikakoodit pitäis käydä kyllä luetuttamassa, niin selviäis vähän enemmän. Mutta tänään taas auto toimi kuin unelma kun ilma oli tarpeeksi kuiva. Ei mitään probleemia.

                Googlettelin nykimisvioista, ja itselle tuli kanssa lukemieni juttujen perusteella mieleen että joku lämpötila-anturi olisi kenties menossa. Tai ehkä nokka-akselin tai kampuran anturi.

                Kylmällä kelillä käynnistyy vähän hitaammin, mutta hyvin kuitenkin. Käynnistymisen kanssa ei ole ikinä ollut ongelmaa. Käynti on vaan vähän omituista aina kun keli on kostea tai sateinen, sillä rupesin epäilemään jotain sähköpuolen juttua.

                E34 518i Jet Black (ex)
                E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                E38 M52B28 Oxfordgrün

                Comment

                • latsku
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 155
                  • turku

                  #9
                  Originally posted by Kv1984 View Post
                  Vikakoodit pitäis käydä kyllä luetuttamassa, niin selviäis vähän enemmän. Mutta tänään taas auto toimi kuin unelma kun ilma oli tarpeeksi kuiva. Ei mitään probleemia.

                  Googlettelin nykimisvioista, ja itselle tuli kanssa lukemieni juttujen perusteella mieleen että joku lämpötila-anturi olisi kenties menossa. Tai ehkä nokka-akselin tai kampuran anturi.

                  Kylmällä kelillä käynnistyy vähän hitaammin, mutta hyvin kuitenkin. Käynnistymisen kanssa ei ole ikinä ollut ongelmaa. Käynti on vaan vähän omituista aina kun keli on kostea tai sateinen, sillä rupesin epäilemään jotain sähköpuolen juttua.
                  selvä homma kirjottele ihmeessä kun homma etenee ... itekki laittelen viestii ku dampperi on ollu tarkistukses.

                  Comment

                  • Kv1984
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 584
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Löytyi parikin todennäköistä vikapaikkaa etsiessä kaverin kanssa...

                    - Kaasuläpän asentoanturi entinen
                    - Huohotinletkussa halkeama

                    Letku fiksattiin, mutta kaasuläpän anturin saan vasta ensi viikolla. Ei oo ainakaan toistaiseksi rytyyttänyt tuon putken korjauksen jälkeen, saa nähdä mitä tapahtuu uudella anturilla sitten.

                    E34 518i Jet Black (ex)
                    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                    E38 M52B28 Oxfordgrün

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      #11
                      Originally posted by Kv1984 View Post
                      Löytyi parikin todennäköistä vikapaikkaa etsiessä kaverin kanssa...

                      - Kaasuläpän asentoanturi entinen
                      - Huohotinletkussa halkeama

                      Letku fiksattiin, mutta kaasuläpän anturin saan vasta ensi viikolla. Ei oo ainakaan toistaiseksi rytyyttänyt tuon putken korjauksen jälkeen, saa nähdä mitä tapahtuu uudella anturilla sitten.
                      Miten tuo kaasuläpän asentoanturin kunto todetaan?

                      Comment

                      • Kv1984
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2013
                        • 584
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Make H. View Post
                        Miten tuo kaasuläpän asentoanturin kunto todetaan?
                        Joko vikakoodinluvussa, tai sitten manuaalisesti, eli asentajakaveri otti sen irti ja pyöritteli anturia sormella ja totesi että ei tässä pitäis tämmöstä pykälää tuntua. Mä en ole vielä valmistunut asentajaksi, joten luotan tän tyypin sanaan

                        E34 518i Jet Black (ex)
                        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                        E38 M52B28 Oxfordgrün

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          #13
                          Originally posted by Kv1984 View Post
                          Joko vikakoodinluvussa, tai sitten manuaalisesti, eli asentajakaveri otti sen irti ja pyöritteli anturia sormella ja totesi että ei tässä pitäis tämmöstä pykälää tuntua. Mä en ole vielä valmistunut asentajaksi, joten luotan tän tyypin sanaan
                          Niin, tarkotin lähinnä että pystyykö sitä yleismittarilla jotenki mittaan...

                          Comment

                          • Kv1984
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2013
                            • 584
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by Make H. View Post
                            Niin, tarkotin lähinnä että pystyykö sitä yleismittarilla jotenki mittaan...
                            Pystyy kyllä, mutta me jouduttiin sorkkimaan sitä käsipelillä, kun yleismittaria ei sillon ollu saatavilla. Siitä en sitten tiedä mitä lukemia sen pitäisi antaa. Kaitpa tuon jostain netin syövereistä pystyy kaivamaan...

                            E34 518i Jet Black (ex)
                            E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                            E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                            E38 M52B28 Oxfordgrün

                            Comment

                            • TsTPioneeri
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2011
                              • 258
                              • Muurame

                              #15
                              Jos ei ongelma sillä korjaannu niin kannattaa bensa pumppu kaivaa ylös.

                              Itsellä oli paskaa ylipaineventtiilin välissä suihkutti bensat takas tankkiin oireina oli juurikin samaista kaasulla nykimistä.
                              Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

                              Bmw 525i E34 91'
                              Bmw 540i E34 93'
                              Bmw 335i E30 83'

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎