Onko teillä vuotanut paisuntasäiliö silloin kun olette sammuttaneet auton? Itellä nimittäin pukkaa nesteet säiliöstä pihalle sen jälkeen kun on sammuttanut auton mutta käynnissä ollessaan ei vuoda ollenkaan. Voiko johtua huonosta ilmauksesta?
Eri auto.. Mutta itsellä nyt kans e30:Sen kanssa hauskaa tämän nesteen kanssa. Toppilan autohuollon jäljiltä(JUU! On aivan pakko sanoa joka kerta) termarin tiiviste(suuri O-rengas) vuotaa ja nesteitä MENEE. No.. Lisäilly olen ja ilmannut kerran jopa mootoritielläkin. Mutta lammikkoa se jättää aivan erikoisissa tilanteissa. Vanaa jää joskus ja pari kertaa on lorina käynyt veden valuessa maahan kun auton sammuttaa. Mutta ilmaus saa kuitenkin aikaan ihmeitä Ja sillä vittuilut loppuu, kunnes nestettä on taas karannut tarpeeksi ja lisäys ja ilmaus ralli alkaa alusta.
Omassa E34 M50B25 touringissa alkoi myös jäähdytysnesteet häviämään ja tänään huomasin että kuskin jalkatila on märkä. Nyt sitten kaivattaisiin hyviä vinkkejä mahdollisesta viasta. Jostain muistan lukeneeni että noissa monesti vuotaa joku lämppärin kennon liitosholkki tai vastaava. Apuva..vituttaa niin että näkö sumenee!
Mulla on kans ongelma samanlainen (E36 316i '95 Compact), mut mulla ei mielestäni oo hirveesti hävinnyt jäähdytysnestettä. Tosin auto ei mulla vielä ole ollu kuin kuukaudenpäivät. On kanssa etulattia JA takalattia kuskin puolelta märkänä jäähdytysnesteestä. Sen etulattian vielä ymmärrän, kun suurinpiirtein tiedän vuotokohdan, mutta se on mysteeri, et miten helvetissä sitä on sinne takalattialle päässyt!?!? Alkaa suoranaisesti vituttaa koko touhu, kun ei olis ihan hirveesti aikaa ja tahtoa ruveta kuivailemaan koko autoa. Onkohan jotain neuvon tynkää, miten saisi lattian parhaiten kuivaksi? Usko loppuu kohta tohon rakkaaseen ajokkiin. Auttakkee hyvät ihmiset poloista!!
Mulla on kans ongelma samanlainen, mut mulla ei mielestäni oo hirveesti hävinnyt jäähdytysnestettä. Tosin auto ei mulla vielä ole ollu kuin kuukaudenpäivät. On kanssa etulattia JA takalattia kuskin puolelta märkänä jäähdytysnesteestä. Sen etulattian vielä ymmärrän, kun suurinpiirtein tiedän vuotokohdan, mutta se on mysteeri, et miten helvetissä sitä on sinne takalattialle päässyt!?!? Alkaa suoranaisesti vituttaa koko touhu, kun ei olis ihan hirveesti aikaa ja tahtoa ruveta kuivailemaan koko autoa. Onkohan jotain neuvon tynkää, miten saisi lattian parhaiten kuivaksi? Usko loppuu kohta tohon rakkaaseen ajokkiin. Auttakkee hyvät ihmiset poloista!!
Mattoa vaan raolleen mahdollisimman paljon ja auto sisätiloihin kuivamaan ja vaikkapa auton sisälämppäri tms. puhaltamaan..
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Omassa E34 M50B25 touringissa alkoi myös jäähdytysnesteet häviämään ja tänään huomasin että kuskin jalkatila on märkä. Nyt sitten kaivattaisiin hyviä vinkkejä mahdollisesta viasta. Jostain muistan lukeneeni että noissa monesti vuotaa joku lämppärin kennon liitosholkki tai vastaava. Apuva..vituttaa niin että näkö sumenee!
Tuosta kuvasta nuo o-renkaat #8, 9, ja 18 on usein ne syypäät. Tuo kuva on oman 535:n VIN# perusteella.
Tuosta kuvasta nuo o-renkaat #8, 9, ja 18 on usein ne syypäät. Tuo kuva on oman 535:n VIN# perusteella.
Jeps kiitoksia. Tilasin kaiken varalta jokaisen kennomallin o-renkaat että sattuu varmasti oikeat. maksoi 0,7€-2€/kpl ja yhteensä 9€. Vituttaisi purkaa puoli autoa ja huomata ettei osat edes käy.
paineistus= ei kuse mistään
pakokaasut= ei jälkeäkään jäähdytysnesteestä
öljyt= ei jäähdytysnestettä seassa
jäähdytysneste=ei öljyä seassa
alkoi näyttää epätoivoiselta mutta sitten keksittiin että kokeillaan paineistaa myös järjestelmä kylmänä
kusee lämppärin kennosta, laitteiden ollessa kylmä.
ilmastoinnin kondensioveden letkusta tulee jäähdytysnestettä niin että lorina käy.
kuinka paljon sitä kanelia pitää laittaa ku mainitaan vain "purkillinen"
meillä on kotona jotain säästöpaketteja jotka on varmaan litran tilavuudeltaan
toimiiko toi kaneli silloinkin kun laitteisto on kylmä ja lorottaa moottorin ollessa sammunut. vai valuuko se kaneli pohjalle kun virtaus lakkaa
edit: paljon maksaa lämppärin kenno ilman työtä, saako sellaisia motonetistä
Niin eihän ne yleensä mitään speciaalijuttua tiedä jos ne eivät ole erikoistuneet tiettyyn merkkiin. Usko pois, on kolmea kennovalmistajaa. Valeon saa Motonetistä, muut KL-varaosien tai merkkiliikkeen kautta. Ei välttämättä hyllystä. Ei muutaku keskikonsolia ja radiota repimään irti, kyllä sieltä jotain löytyy.
paineistus= ei kuse mistään
pakokaasut= ei jälkeäkään jäähdytysnesteestä
öljyt= ei jäähdytysnestettä seassa
jäähdytysneste=ei öljyä seassa
alkoi näyttää epätoivoiselta mutta sitten keksittiin että kokeillaan paineistaa myös järjestelmä kylmänä
kusee lämppärin kennosta, laitteiden ollessa kylmä.
ilmastoinnin kondensioveden letkusta tulee jäähdytysnestettä niin että lorina käy.
kuinka paljon sitä kanelia pitää laittaa ku mainitaan vain "purkillinen"
meillä on kotona jotain säästöpaketteja jotka on varmaan litran tilavuudeltaan
toimiiko toi kaneli silloinkin kun laitteisto on kylmä ja lorottaa moottorin ollessa sammunut. vai valuuko se kaneli pohjalle kun virtaus lakkaa
edit: paljon maksaa lämppärin kenno ilman työtä, saako sellaisia motonetistä
Kyllä toi litra kanelia varmaan riittää.No ei siellä kyllä enää mitkään nesteet kierrä sen jälkeen missään.
Edelleenkin olet sitä mieltä,että kanelit pullaan ja vuodot korjataan oikeilla varaosilla.
no perkule, laakkosella tuossa paineistus testissä käynnin jälkeen:
ikkunat menee huuruun joka lähtee vain pyyhkimällä pois
jäähdytysneste haisee
ei tule kunnolla lämmintä ilmaa
perkule, ennen ei ollu ollenkaan noita uusia ongelmia. nyt toi haittaa muutenkin kun pelkkänä jäähdytysneste hävikkinä
olisin pystynyt elämään vielä sen kanssa että pelkkää jäähdytysnestettä pitää lisätä aika ajoin.
kuka on tästä vastuussa, kehtaako valittaa laakkoselle
mitä vaikutusta on elintoiminnoille jos hengittää tuota alkoholia joka on ilmeisesti sitä vaarallisempaa sorttia. ainaki hyvä selitellä poliisille puhallusratsiassa että "lämppärin kenno vuotaa"
Comment