memebuy23buy

M51D25 TDS kiertopumpulle tulee 9v virtaavain ja sekin kun autokäy.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eänen
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 25
    • pori

    M51D25 TDS kiertopumpulle tulee 9v virtaavain ja sekin kun autokäy.

    e34 92v TDS Farkku --> kiertopumppu ja rele vaihdettu (F23) sulakkeelta taakepäin toimii kun laittaa virtaskaa sulakkeen "meno" puolelle niin avot pumppu pyörii Mutta sulakenastan tulopuolelle ei tule lainkaan virtaa kun käännän virratpäälle, vaikka olisi polttoainelinja täysintyhjä/paineeton... sensijaan siihen tulee olikoseny 9v eli aivan liian vähän kun auto käynnistyy suutinvalo palaa koetaulussa ja suutin 4:jä elise sähkösuutin vuotaa aivan inan siitä keskivaiheilta... mutta siis miksi miitää, ei ymmärrä.http://download.golgofa.ru/valera/ET...0.1/index.html

    Tämä on vaihtuva "saitti" kyselen kun pulmia näyttää riittävän ja usein

    Siinä sutastu vanteet puolikiiltävä mustaksi.

    Last edited by Eänen; 31-05-2015, 11:18.
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 959
    • Salo

    #2
    Musta liitin siinä poterossa? (X638)

    Olisko 1,2 ja 3 polttoaineen määräanturi, 4 ja 5 pumppu.
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by Eänen View Post
      [ e34 525tds 93v farkku ]
      Ja toinen kysymys, mikä olis (Hyvä) siirtopumppu tankkiin ja kun ajattelin kutitella siitä 200hp öbaut niin sitäkin pitäisi ajatella että riittää tuotto
      Varmaan orginaali pumppu noille tehoille on paras.
      Tuollaisessa TDS:ssä kun sillä ei niin vakavasti ole merkitystä kun syöttöpumppu imee melko mukavasti.

      Comment

      • Eänen
        Newbiemmer
        • Mar 2013
        • 25
        • pori

        #4
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Varmaan orginaali pumppu noille tehoille on paras.
        Tuollaisessa TDS:ssä kun sillä ei niin vakavasti ole merkitystä kun syöttöpumppu imee melko mukavasti.
        Ok Mistä mahtaisi löytyä suomenmaasta halvalla tietysti ja VDO varmaankin kannataa ostaa?

        Comment

        • Eänen
          Newbiemmer
          • Mar 2013
          • 25
          • pori

          #5
          Originally posted by kalevik View Post
          Musta liitin siinä poterossa? (X638)

          Olisko 1,2 ja 3 polttoaineen määräanturi, 4 ja 5 pumppu.
          Pitää kokeilla olisiko ne nuo... ja ihmettelen että kerrotaan että on vain yksi rele? kyllä minä kaksi löysin tuosta manuaalista mitä nyt en tähän jotenki saanut lisättyä Mutta penkin alla on yksi ja konehuoneessa näin minä olen ymmärtänyt, olenko väärässä? kerokaa viisaammat kun epäilen että on moottori ja rele tai johto tai jotain En ole mikään näppärä tollasten kaavioiden kanssa

          Comment

          • kalevik
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 959
            • Salo

            #6
            Tuo skannattu kaavio on äärimmäisen ahdistava tutkittava.

            Alemmassa kuvassa onkin ko. liitin + rele ja pumppu. Indeksistä kun haet fuel sensor, löytyy samalle liittimelle nastat 1,2 ja 3.

            Jos tarkoitat toisella releellä ylemmässä kuvassa olevaa, se on sama rele eri muodossa esitettynä ja bensakoneelle (DME), joten moottorin ohjauksen nasta ei täsmää (1<>3).

            Onko sinun versiossasi dokumentista myös DDE-ohjain? (Digital Diesel Electronic) tai mikä se nyt olikaan.

            Edit:

            Muistin että tällainen linkki on tallessa, näyttää toimivan vieläkin. Hieman inhimillisempi kuin se PDF, ja tässä myös DDE.

            Last edited by kalevik; 09-04-2015, 08:12.
            E61 525i, Suzuki VS1400
            Exät: Jaana, Susanna, Maija

            Comment

            • Eänen
              Newbiemmer
              • Mar 2013
              • 25
              • pori

              #7
              Originally posted by kalevik View Post
              Tuo skannattu kaavio on äärimmäisen ahdistava tutkittava.

              Alemmassa kuvassa onkin ko. liitin + rele ja pumppu. Indeksistä kun haet fuel sensor, löytyy samalle liittimelle nastat 1,2 ja 3.

              Jos tarkoitat toisella releellä ylemmässä kuvassa olevaa, se on sama rele eri muodossa esitettynä ja bensakoneelle (DME), joten moottorin ohjauksen nasta ei täsmää (1<>3).

              Onko sinun versiossasi dokumentista myös DDE-ohjain? (Digital Diesel Electronic) tai mikä se nyt olikaan.

              Edit:

              Muistin että tällainen linkki on tallessa, näyttää toimivan vieläkin. Hieman inhimillisempi kuin se PDF, ja tässä myös DDE.

              http://download.golgofa.ru/valera/ET...w_ETM/E34.html
              KIITOKSIA! Täältä sitä tietämystä alkaa löytymään Kun tästä vähän heräilen niin alan tutkiin jälleen PDF:iä YNMS: (Kiitos tuosta linkistä) "Tuo skannattu kaavio on äärimmäisen ahdistava tutkittava. " On todellakin sitä muutaman päivän ihmetellyt vääntänyt kääntänyt sitä ja masentunut Alkaaa pikkuhiljaa meneen nippuun

              Comment

              • Eänen
                Newbiemmer
                • Mar 2013
                • 25
                • pori

                #8
                Sitten kysymystä lisää Suuttimien tiivisteet on kyseessä<- 4syl, tiiviste vuotaa hivenen... en läytänyt orkkis tiivisteitä edes soittamalla jälleenmyyjälle, sanoi että ei siellä hänen papereiden mukaan mitään tiivistettä ole no kyllänytvaan on Tilasin (oikean kokoiset) kupari aluslevyt ihan muusta firmasta... en siis tarkoita näitä normi "kuparitiivisteitä" niiden seos on mitä on ja tuollaista kokoa ei niistä löydy, ihan oikeen kupari kupari on senverta "notkeaa" niin uskon että tiivistää... Mutta Miten pirussa otan suuttimen irti että ei mene rikki? mitä niksejä kyseiseen hommaan on? itsellä löytyy "erikoistyökalu" siis pitkä hylsy 27mm mihin oon kaivertanut johdolle reijän, sehän on ihan pirun kireessä? kertokaa niksejä, kiitos vastauksista jo etukäteen

                Comment

                • KarkkainenL
                  Aluevastaava
                  • Sep 2013
                  • 768
                  • Tampere

                  #9
                  KL-varaosasta saa orkkis tiivisteitä noihin, joku euron tsipale. Itsekkin vaihdoin tommosella 27mm hylsyllä jossa reikä johdolle. Käytä kone ensin lämpimäksi ja ota sitten pois niin jähmettynyt nafta ei lukita suutinta kierteilleen!
                  Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                  E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                  EX E36 320iA -98
                  EX E39 520i -01
                  EX E34 525 Tds -95

                  Comment

                  • Eänen
                    Newbiemmer
                    • Mar 2013
                    • 25
                    • pori

                    #10
                    Originally posted by Läbä View Post
                    KL-varaosasta saa orkkis tiivisteitä noihin, joku euron tsipale. Itsekkin vaihdoin tommosella 27mm hylsyllä jossa reikä johdolle. Käytä kone ensin lämpimäksi ja ota sitten pois niin jähmettynyt nafta ei lukita suutinta kierteilleen!
                    KL - Varaosaan juuri soitinkin, taisolla random asiakas mikä vastas puhelimeen Onko ne tiivisteet onttoja? "Käytä kone ensin lämpimäksi" Kerrankin leikkas itselläkin eli tuon ns:tiesin...
                    Last edited by Eänen; 09-04-2015, 16:20.

                    Comment

                    • Eänen
                      Newbiemmer
                      • Mar 2013
                      • 25
                      • pori

                      #11
                      525 TDS kiertopumpulle tulee vain sekunnin virtaa ja katkeaa avittakaa.

                      Keleper...
                      Last edited by Eänen; 28-04-2015, 15:25.

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by Eänen View Post
                        Sitten kysymys tankin kieropumpusta, eikö niitä ole eli ampeerisia? eli "voimaa" lisää isolla ampeerilla vai mitä se tarkoittaa? ja mikäs pumppu olis kestävä? ja mistä liikkeestä kannattas ostaa? kun on käyhä mikä köyhä normaali pumppu varmaankin riittää kun meinaan ottaa ulos tosta vähän heppoja lisää se 200hp olis ihan riittävästi tai edes lähelle...
                        Sillä tankin pumpulla ei ole mitään väliä kuten sanoin.

                        TDS käy vaikka ilman siirtopumppua kunhan on saatu ilmatuksi.
                        Last edited by Muurahainen; 09-04-2015, 17:21.

                        Comment

                        • Eänen
                          Newbiemmer
                          • Mar 2013
                          • 25
                          • pori

                          #13
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Sillä tankin pumpulla ei ole mitään väliä kuten sanoin.

                          TDS käy vaikka ilman siirtopumppua kunhan on saatu ilmatuksi.
                          Tiedän niin se käy nytkin, pidemmällä tankin paluuletkulla ja tuo on (S) BMW, Kysyin että tarviiko olla tehokkaampi pumppu... mut siihen sain vastauksen... sähköistä on nyt poropleema että saa täydelliseen kuosiin auton...

                          Comment

                          • Eänen
                            Newbiemmer
                            • Mar 2013
                            • 25
                            • pori

                            #14
                            Sopiiko--&gt; e34 TDS 92v P530i R6 DOHC 2N52B30 2996 c190 kW(258 hv)@6600 r/mi300 Nm@250

                            Sopiiko e34 TDS 92v Turbo päittäin---> 530i R6 DOHC 2N52B30 hv)@6600 r/mi300 Nm@250 ?
                            Last edited by Eänen; 11-04-2015, 02:16. Reason: e34 - e39 N52B30A Turbo Kysymyksiä Sopiko päittäin?

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by Eänen View Post
                              Sopiiko e34 TDS 92v Turbo päittäin---> 530i R6 DOHC 2N52B30 hv)@6600 r/mi300 Nm@250 ?
                              Ei sovi.

                              Comment

                              Working...
                              X