Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 m20b20 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MaskuBimmeristi
    BTCF Member
    • Oct 2014
    • 17
    • Masku

    e34 520 m20b20 ei käynnisty

    En löytänyt sopivaa threadia omaan ongelmiin liittyen.
    Elikkäs olin lähdössä aamulla töihin, sain auton tulille normaalisti, pakitettua 10m pihalta pois ja heitin kytkimen pohjaan niin auto nyykähti siihen, sahailin pari minuuttia autoa eikä antanut mitään merkkiä käynnistymisestä.
    Nyt autoa ihmetelty monia viikkoja eikä varsinaista vikaa ole vielä löytynyt.

    Vaihdettu:
    -Bensasuodatin
    -Tulpat
    -kampiakselin asentotunnistin
    -virranjakajan kansi ja pyöriä

    Imusarjan nappasin irti ja kaasarin, kaasarissa paskaa aika reilusti ja putsasin sen, venttiilit toimii ei siis jumissa, ilmansuodatin on aikalailla puhdas, bensapumpun rele ei ollut sökönä. Bensaa tulee suutinkiskoon saakka ainakin, suuttimet oli keittiönpöydällä ja ne olivat ainakin melko puhtaat, voiko suutinkiskon päässä oleva, en tiedä millä nimellä kutsutaan mutta alipainekello/bensakello olla mykkänä, tarkoitan että jos se ei pidä painetta kiskossa niin eikö bensa kulje vain tankki-moottori väliä ja sitten mene takaisin tankille kun ei saa painetta kiskolle ja esim kello mennyt paskaksi ja jäänyt auki. Vai onko liian kaukaa haettua ? Apua kaivattaisiin kovasti. Jos turun alueelta joku haluaa tulla ihmettelemään tai auttelemaan niin alla puhelin numero. Kiitos ! 0443426440 Roni Laine
    Bmw E34 -89
  • poteroa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 311
    • Tuusula

    #2
    Se "mötikkä" siinä päässä on bensanpaineen tasaaja, siitä lähtee letku imusarjaan ja kun käynnistät autoa/auto on käynnissä tuon mötikän sisällä oleva kalvo säätää paluupuolen virtausta alipaineella=pitää tietyn paineen siinä tukissa.

    Ota letku irti ja koita imeä siitä letkusta, jos bensat tulee suuhun =) on kalvo halki ja näin ollen se on vaihtokunnossa. Jos ei tule niin tee useita imaisuja nopeasti peräjälkeen ja siinä pitäisi tuntua kalvon liike kun imet. Omassa oli jumissa kun ei oltu ajettu moneen vuoteen, muutan kerran kun imaisi lujempaa niin kalvo lähti liikkumaan.

    Jos et halua imeä tuosta letkusta niin joku isompi ruisku ajaa saman asian.
    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
    Ex: E34 520i "winter wagen"
    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by MaskuBimmeristi View Post
      En löytänyt sopivaa threadia omaan ongelmiin liittyen.
      Elikkäs olin lähdössä aamulla töihin, sain auton tulille normaalisti, pakitettua 10m pihalta pois ja heitin kytkimen pohjaan niin auto nyykähti siihen, sahailin pari minuuttia autoa eikä antanut mitään merkkiä käynnistymisestä.
      Nyt autoa ihmetelty monia viikkoja eikä varsinaista vikaa ole vielä löytynyt.

      Vaihdettu:
      -Bensasuodatin
      -Tulpat
      -kampiakselin asentotunnistin
      -virranjakajan kansi ja pyöriä

      Imusarjan nappasin irti ja kaasarin, kaasarissa paskaa aika reilusti ja putsasin sen, venttiilit toimii ei siis jumissa, ilmansuodatin on aikalailla puhdas, bensapumpun rele ei ollut sökönä. Bensaa tulee suutinkiskoon saakka ainakin, suuttimet oli keittiönpöydällä ja ne olivat ainakin melko puhtaat, voiko suutinkiskon päässä oleva, en tiedä millä nimellä kutsutaan mutta alipainekello/bensakello olla mykkänä, tarkoitan että jos se ei pidä painetta kiskossa niin eikö bensa kulje vain tankki-moottori väliä ja sitten mene takaisin tankille kun ei saa painetta kiskolle ja esim kello mennyt paskaksi ja jäänyt auki. Vai onko liian kaukaa haettua ? Apua kaivattaisiin kovasti. Jos turun alueelta joku haluaa tulla ihmettelemään tai auttelemaan niin alla puhelin numero. Kiitos ! 0443426440 Roni Laine
      Bensanpaineen säädin on paluupuolella joten bensa kyllä liikkuu ympyrää tankista ja takaisin paluulinjasta.

      Kaasaria näissä ruiskuautoissa ei enään ole se minkä puhdistit on varmaan kaasuläppä.

      Tuleeko kipinä kun starttaa? Eihän jako ole päässyt hyppäämään?

      Comment

      • MaskuBimmeristi
        BTCF Member
        • Oct 2014
        • 17
        • Masku

        #4
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Bensanpaineen säädin on paluupuolella joten bensa kyllä liikkuu ympyrää tankista ja takaisin paluulinjasta.

        Kaasaria näissä ruiskuautoissa ei enään ole se minkä puhdistit on varmaan kaasuläppä.

        Tuleeko kipinä kun starttaa? Eihän jako ole päässyt hyppäämään?

        Okei joo kaasuläppää tarkoitin kiitos selvemmyksestä. Kipinää tulee jokaisesta normaalisti. Miettisin kans tuota jaon pomppaamista.. Miten sen näkis parhaiten onka päässyt pomppaamaan..
        Bmw E34 -89

        Comment

        • MaskuBimmeristi
          BTCF Member
          • Oct 2014
          • 17
          • Masku

          #5
          Originally posted by poteroa View Post
          Se "mötikkä" siinä päässä on bensanpaineen tasaaja, siitä lähtee letku imusarjaan ja kun käynnistät autoa/auto on käynnissä tuon mötikän sisällä oleva kalvo säätää paluupuolen virtausta alipaineella=pitää tietyn paineen siinä tukissa.

          Ota letku irti ja koita imeä siitä letkusta, jos bensat tulee suuhun =) on kalvo halki ja näin ollen se on vaihtokunnossa. Jos ei tule niin tee useita imaisuja nopeasti peräjälkeen ja siinä pitäisi tuntua kalvon liike kun imet. Omassa oli jumissa kun ei oltu ajettu moneen vuoteen, muutan kerran kun imaisi lujempaa niin kalvo lähti liikkumaan.

          Jos et halua imeä tuosta letkusta niin joku isompi ruisku ajaa saman asian.
          Ei ainakaan meikäläisn keuhkot riittänyt kun kävin imeskelemässä, bensaa ei tullut suuhun ainakaan. Täytyy pyytää vielä joku rotevampi kaveri imasemaan.. Kiitos neuvosta.
          Bmw E34 -89

          Comment

          • poteroa
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2010
            • 311
            • Tuusula

            #6
            Siinä imiessä pitäs tuntuu se kalvon liike suussa, ja mahdollisesti pieni "kurnutus" Jos et imastessa tunne mitään muutosta niin ota letku irti siitä kellon pohjasta ja laita 1 litran muovipulloon letkunpätkällä, startatessa sieltä pitäs tulla bensaa ihan hyvin.
            E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
            E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

            Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
            Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
            Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
            Ex: E34 520i "winter wagen"
            Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
            Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
            Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

            Comment

            • MaskuBimmeristi
              BTCF Member
              • Oct 2014
              • 17
              • Masku

              #7
              Originally posted by poteroa View Post
              Siinä imiessä pitäs tuntuu se kalvon liike suussa, ja mahdollisesti pieni "kurnutus" Jos et imastessa tunne mitään muutosta niin ota letku irti siitä kellon pohjasta ja laita 1 litran muovipulloon letkunpätkällä, startatessa sieltä pitäs tulla bensaa ihan hyvin.
              Siis kiskoon pullo siihen mistä bensa menee tälle paineentasaajalle(ko)?
              Tasaaja on pohjasta kiinni kiskossa ja tasaajasta lähtee letkut alipainetta varten ja takaisin tankkiin.?
              Bmw E34 -89

              Comment

              • poteroa
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2010
                • 311
                • Tuusula

                #8
                Se mikä menee takaisin tankkiin, jätä se alipaineletku paikalleen. Startatessa pitäs tulla bensaa..
                E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                Ex: E34 520i "winter wagen"
                Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                Comment

                • MaskuBimmeristi
                  BTCF Member
                  • Oct 2014
                  • 17
                  • Masku

                  #9
                  Originally posted by poteroa View Post
                  Se mikä menee takaisin tankkiin, jätä se alipaineletku paikalleen. Startatessa pitäs tulla bensaa..
                  Aa, aivan. Joo kyllä sieltä bensaa tulee aika hyvin kun nyppää letkun irti..
                  Bmw E34 -89

                  Comment

                  • poteroa
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2010
                    • 311
                    • Tuusula

                    #10
                    No niin, eli bensaa tulee mutta ei edes lupaa? Kastuuko tulpat?

                    Jos ei kastu niin mittaapas jostain suuttimen liittimestä jännite kun starttaat.
                    Jos ei ole mitään eloa tai huono jännite (pitäs pätkiä nopeasti 12v tietämillä) niin imusarjan alla oleva liitin auki ja kato ettei ole hapettunut. Sellanen pyöree ja aukeaa kiertämällä.
                    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                    Ex: E34 520i "winter wagen"
                    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                    Comment

                    • MaskuBimmeristi
                      BTCF Member
                      • Oct 2014
                      • 17
                      • Masku

                      #11
                      Originally posted by poteroa View Post
                      No niin, eli bensaa tulee mutta ei edes lupaa? Kastuuko tulpat?

                      Jos ei kastu niin mittaapas jostain suuttimen liittimestä jännite kun starttaat.
                      Jos ei ole mitään eloa tai huono jännite (pitäs pätkiä nopeasti 12v tietämillä) niin imusarjan alla oleva liitin auki ja kato ettei ole hapettunut. Sellanen pyöree ja aukeaa kiertämällä.
                      Okei ! Kiitokset neuvosta täytyykin tarkastaa heti asia !
                      Bmw E34 -89

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎