Elikkä jos nyt suljetaan korkeussäädettävät alustat pois vaihtoehdoista niin millä tuon auton sais niinsanotusti tonttiin? Itsellä paikallaan FK:n 75/40 jouset lyhyemmillä iskareilla, mutta saisi olla matalempi...Mitä tuossa oon katsellut niin näyttäis tuolla KAW:n 80/20 setillä tulevan jo suht matala keulasta mutta perä näyttäs jäävän vähän turhan pystyyn mun makuun. Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla (muitakin kuin että näyttää laikkaa jousille)? Onko kellään tietoa, että onko ko. korimalliin tarjolla madaltavia jousilautasia, kun en niihin ainakaan itse ole törmännyt?
Millä E34:seen riittävä madallus?
Collapse
X
-
Se etukenokin on vähän niin ja näin, mistä sen sitten katsookin. Mä tein häjyyttäni tossa etujousiin rälläkkä operaation(ajattelin että jää ne kuitenkin käyttämättä kun ostaa madallussarjan). Kierros pois ja nyt edessä on noin 1-2cm enemmin väliä renkaaseen kuin takana. Vakiona mulla oli 4 cm:n ero.
Mutta nyt jo kuitenkin ikkunoiden kromilistat kallistuvat eteenpäin. Jos ei katso pelkästään lokareita niin auto näyttää etukenolta.
Voin laittaa tänne kuvan miltä näyttää oikein vanha kunnon rälläkkämadallus ;-)
Tämähän oli siis aika off topic.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Niinno noniin. Kellään tietoa saako noita KAW:n settejä suomesta vai pitääkö tilata saksasta jos meinaa semmoset hommata? Meneeköhän nuista madallusjousista ominaisuudet jos ottaa kiekan pois ja taivuttaa ne päät jousilautasiin sopiviksi? Ainakaan rälläköidyt vakiojouset ja vanhat vakioiskarit eivät ole mitään euroopan parhaita yhdistelmiä ajaa eikä ehkä paras/terveellisin ratkaisu muutenkaan...mut lain puolestahan tää periaatteessa on sallittua vanhassa autossa (paitsi että suurin sallittu madallus 51mm jne) mutta itse jousien katkaisuhan on sallittua niinkauan kun jousi on lautaseen sopiva ja siinä on riittävä esijännitys kun tunkkaa ilmaan = jousi ei pääse heilumaan. Kun nyt on kuitenkin iskarit joissa "madallusvaraa" on sen 100mm...tiedä sitten..?
Comment
-
-
K.A.W settejä myy ainakin Ollituning www.ollituning.fi Tuli tonne soitettua ja kysyttyä sierraan 75/45 jousia. Et suostuvat tilaamaan muihinkin kun pösöihin.
Lisäävät niihin netti hintoihin ( www.fahrwerke.de ) sit jotain katetta.
Tekeekö joku suomalainen firma iskarinen lyhennyksiä? Siis tapista jokunen sentti pois ja uus jenka siihen. Vai ootteko ostanu aina jotkut koni/bilstein linjaa?530d e60
Comment
-
-
Originally posted by MarttiNo mikähän vittu siinä voi olla ku netistä kattelee noita vehkeitä niin tuntus kulkevan nuo e34:set järkiään matalammalla ku itellä on ja kun speksejä kattoo niin on tyyliin -40 tai -50mm alusta...
40/40Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Mulla on KAW 80/20 alusta ja on perä pystyssä mutta ei haittaa mua muutamasta syystä
a) voi olla täysi lasti porukkaa ja silti pääsee joka paikkaan ongelmitta eikä perä laahaa hölmösti maata ja keula ole ilmassa
b) pyöränkulmat on lähempänä oikeaa takana. takaahan ei voi säätää kulmia vakio e34:ssa jollei ole m5 palikoita tai muutoksia tehtynä akselistoihin
Keula on niin matalalla että maavaraa on alle 8cm matalimmasta kohdasta ja 235/45/17 eturenkaat uppoavat lokasuojan kaaren reunan sisälle eikä jää yhtään ylimääräistä väliä vaan kaaren reuna on siis alempana kuin renkaan yläosa. Eikä mahtuisi välttämättä renkaat pyörimään jos ajaa töyssyyn renkaat käännettynä jos olisi vakiolokasuojat. Nyt on levitetyt etukaaret eikä ota kiinni missään tilanteessa. Todellinen madallus taitaa olla lähempänä 100mm kuin 80mm tuolta keulasta. Minulla on KAW koko sarja eli iskarit ja jouset. Iskarit on itse asiassa GTS:t (ilmeisesti KYB:n valmistamat, todella jäykät) tuossa setissä.
Perästä saisi madallettua helposti lisää laittamalla esim. 40mm madaltavat jouset. Edellisellä jousisarjalla oli matalampi takaa. Perästä madaltaminen ei ole ongelma. Eikä tuo KAW:n 80/20 sarja taida ihan 20mm olla perästä.. luulisin että madaltaa hieman enemmän sieltäkin?
Eli vastaus kysymykseesi.. jos haluat todella matalan niin keulaan KAW:n jouset ja iskarit ja perään jotain muuta.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by JuhisMulla on KAW 80/20 alusta ja on perä pystyssä mutta ei haittaa mua muutamasta syystä
a) voi olla täysi lasti porukkaa ja silti pääsee joka paikkaan ongelmitta eikä perä laahaa hölmösti maata ja keula ole ilmassa
b) pyöränkulmat on lähempänä oikeaa takana. takaahan ei voi säätää kulmia vakio e34:ssa jollei ole m5 palikoita tai muutoksia tehtynä akselistoihin
Keula on niin matalalla että maavaraa on alle 8cm matalimmasta kohdasta ja 235/45/17 eturenkaat uppoavat lokasuojan kaaren reunan sisälle eikä jää yhtään ylimääräistä väliä vaan kaaren reuna on siis alempana kuin renkaan yläosa. Eikä mahtuisi välttämättä renkaat pyörimään jos ajaa töyssyyn renkaat käännettynä jos olisi vakiolokasuojat. Nyt on levitetyt etukaaret eikä ota kiinni missään tilanteessa. Todellinen madallus taitaa olla lähempänä 100mm kuin 80mm tuolta keulasta. Minulla on KAW koko sarja eli iskarit ja jouset. Iskarit on itse asiassa GTS:t (ilmeisesti KYB:n valmistamat, todella jäykät) tuossa setissä.
Perästä saisi madallettua helposti lisää laittamalla esim. 40mm madaltavat jouset. Edellisellä jousisarjalla oli matalampi takaa. Perästä madaltaminen ei ole ongelma. Eikä tuo KAW:n 80/20 sarja taida ihan 20mm olla perästä.. luulisin että madaltaa hieman enemmän sieltäkin?
Eli vastaus kysymykseesi.. jos haluat todella matalan niin keulaan KAW:n jouset ja iskarit ja perään jotain muuta.
Comment
-
-
Originally posted by MarttiJoo oon noita kuvia katellut tuosta sun autosta niin tuossa alkaa olemaan keulasta jo "sopivan" matala. Oot ilmeisesti saanut vieläpä leiman noiden kansa vai kuinka? Ostitko täältä suomesta vai tilailitko muualta? Miten noita kaaria on sulla levitetty?
Etulokasuojan kaaret on naputeltu eri malliseksi eli sitä normaalia pystysuuntaista osaa ei ole ollenkaan. Sisällä ei myöskään ole sitä pokkausta vaan se on lyöty ylös.. sitten kaari on pakkeloitu ja maalattu. Hankala selittää tämän tarkemmin ilman kuvia. Eikä nuo tämänhetkiset kaaret ole sen näköiset että niistä viitsisi tehdä mitään kuvasarjaa kun ne on joku Saksassa tehnyt huolimattomasti. On tarkoitus ostaa uudet lokasuojat eteen ja levittää itse uudestaan nuo etukaaret niin näyttää fiksummalta. Itse värkkäilin aikoinaan E30 Touringiin tuollaiset kaaret hieman paremmalla työnlaadulla. Siitä voisi ehkä kuvia löytyä.
Tuosta katsastamisesta vielä sen verran että ei taatusti mene läpi jossain tiukkapipo konttorilla mutta tuosta kuitenkin löytyi noin 8cm maavara katsastuksessa niin leima irtosi. Suomessa suurin sallittu madallus on 51mm mutta toisaalta onhan tuokin sarja 80/20mm joten keskimääräinen madallus on 50mm joka on vielä lain sallimissa rajoissa. TUV-papereiden mukaan tuo KAW:n sarja muuten madaltaa 45mm..Taitaa olla sama paperi kaikille KAW:n E34:n tarkoitetuille sarjoille..
Ja levitettyjä kaaria suosittelen siksi eteen noin matalissa autoissa että kyllä vituttaa siinä vaiheessa kun ajaa lujaa töyssyyn ja lokasuojan kaari on mutkalla ja maalit alkaa halkeamaan. Joustovaraahan tuossa alustassa ei ole kuin pari senttiä alaspäin mutta silti on parempi että kaari on sen mallinen ettei ongelmia tule.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Comment