memebuy23buy

Millä E34:seen riittävä madallus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

Millä E34:seen riittävä madallus?

Elikkä jos nyt suljetaan korkeussäädettävät alustat pois vaihtoehdoista niin millä tuon auton sais niinsanotusti tonttiin? Itsellä paikallaan FK:n 75/40 jouset lyhyemmillä iskareilla, mutta saisi olla matalempi...Mitä tuossa oon katsellut niin näyttäis tuolla KAW:n 80/20 setillä tulevan jo suht matala keulasta mutta perä näyttäs jäävän vähän turhan pystyyn mun makuun. Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla (muitakin kuin että näyttää laikkaa jousille)? Onko kellään tietoa, että onko ko. korimalliin tarjolla madaltavia jousilautasia, kun en niihin ainakaan itse ole törmännyt?
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 5015
    • Forssa

Kyl mun mielestä toi KAW 80/20 setti on jo ihan maksimi tohon. Matalammilla puskureilla sit lisää jos haluaa. Ja ainakin mun mielestä bemari sopii ja varsinkin e-34 näyttää hyvältä kun takapää on vähän ylempänä, mut se on mun mielipide.
    Auto on liikkumaväline.

Comment

• Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

jep

no osta tuo 80/20 ja vaihda vaan eteen ja jätä taakse se oma -40mm fk....? sit sulla jää joutilaaksi 75/20mm vaikka myytäväksi
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

Comment

• alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3399
        • Tre

Se etukenokin on vähän niin ja näin, mistä sen sitten katsookin. Mä tein häjyyttäni tossa etujousiin rälläkkä operaation(ajattelin että jää ne kuitenkin käyttämättä kun ostaa madallussarjan). Kierros pois ja nyt edessä on noin 1-2cm enemmin väliä renkaaseen kuin takana. Vakiona mulla oli 4 cm:n ero.

Mutta nyt jo kuitenkin ikkunoiden kromilistat kallistuvat eteenpäin. Jos ei katso pelkästään lokareita niin auto näyttää etukenolta.

Voin laittaa tänne kuvan miltä näyttää oikein vanha kunnon rälläkkämadallus ;-)

Tämähän oli siis aika off topic.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

Comment

• Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

Niinno noniin. Kellään tietoa saako noita KAW:n settejä suomesta vai pitääkö tilata saksasta jos meinaa semmoset hommata? Meneeköhän nuista madallusjousista ominaisuudet jos ottaa kiekan pois ja taivuttaa ne päät jousilautasiin sopiviksi? Ainakaan rälläköidyt vakiojouset ja vanhat vakioiskarit eivät ole mitään euroopan parhaita yhdistelmiä ajaa eikä ehkä paras/terveellisin ratkaisu muutenkaan...mut lain puolestahan tää periaatteessa on sallittua vanhassa autossa (paitsi että suurin sallittu madallus 51mm jne) mutta itse jousien katkaisuhan on sallittua niinkauan kun jousi on lautaseen sopiva ja siinä on riittävä esijännitys kun tunkkaa ilmaan = jousi ei pääse heilumaan. Kun nyt on kuitenkin iskarit joissa "madallusvaraa" on sen 100mm...tiedä sitten..?

Comment

• Lep-1
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 52
            • Raisio

K.A.W settejä myy ainakin Ollituning www.ollituning.fi Tuli tonne soitettua ja kysyttyä sierraan 75/45 jousia. Et suostuvat tilaamaan muihinkin kun pösöihin.
            Lisäävät niihin netti hintoihin ( www.fahrwerke.de ) sit jotain katetta.

Tekeekö joku suomalainen firma iskarinen lyhennyksiä? Siis tapista jokunen sentti pois ja uus jenka siihen. Vai ootteko ostanu aina jotkut koni/bilstein linjaa?
            530d e60

Comment

• .:miksu:.
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 352

Ei o kauaa alla vanhentunu noi FK 75/40 + lyhyet etuiskarit ja korkeelta toi keula näyttää edelleen, perä on just sopiva.

Taas tuli todettua, että ensin ostaa halpaa ja sitten hyvää, ei taida ilman säädettävää saada hyvää...

Comment

• Martti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 787
                • Suomi

No mikähän vittu siinä voi olla ku netistä kattelee noita vehkeitä niin tuntus kulkevan nuo e34:set järkiään matalammalla ku itellä on ja kun speksejä kattoo niin on tyyliin -40 tai -50mm alusta...

Comment

• jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5728
                  • Rovaniemi

rengaskoko? ja laita meille kuva miltä se subn auto näyttää niiin voi verrata..
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

Comment

• Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

Originally posted by Martti
                    No mikähän vittu siinä voi olla ku netistä kattelee noita vehkeitä niin tuntus kulkevan nuo e34:set järkiään matalammalla ku itellä on ja kun speksejä kattoo niin on tyyliin -40 tai -50mm alusta...
                    Laitetaan kato konttiin ja penkeille n.800 kilon edestä hiekkasäkkejä... on sitten kuvassa matalan näköinen.

40/40
                    Elämä on pihakivestä.

Comment

• Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19180
                      • -

Mulla on KAW 80/20 alusta ja on perä pystyssä mutta ei haittaa mua muutamasta syystä

a) voi olla täysi lasti porukkaa ja silti pääsee joka paikkaan ongelmitta eikä perä laahaa hölmösti maata ja keula ole ilmassa
                      b) pyöränkulmat on lähempänä oikeaa takana. takaahan ei voi säätää kulmia vakio e34:ssa jollei ole m5 palikoita tai muutoksia tehtynä akselistoihin

Keula on niin matalalla että maavaraa on alle 8cm matalimmasta kohdasta ja 235/45/17 eturenkaat uppoavat lokasuojan kaaren reunan sisälle eikä jää yhtään ylimääräistä väliä vaan kaaren reuna on siis alempana kuin renkaan yläosa. Eikä mahtuisi välttämättä renkaat pyörimään jos ajaa töyssyyn renkaat käännettynä jos olisi vakiolokasuojat. Nyt on levitetyt etukaaret eikä ota kiinni missään tilanteessa. Todellinen madallus taitaa olla lähempänä 100mm kuin 80mm tuolta keulasta. Minulla on KAW koko sarja eli iskarit ja jouset. Iskarit on itse asiassa GTS:t (ilmeisesti KYB:n valmistamat, todella jäykät) tuossa setissä.

Perästä saisi madallettua helposti lisää laittamalla esim. 40mm madaltavat jouset. Edellisellä jousisarjalla oli matalampi takaa. Perästä madaltaminen ei ole ongelma. Eikä tuo KAW:n 80/20 sarja taida ihan 20mm olla perästä.. luulisin että madaltaa hieman enemmän sieltäkin?

Eli vastaus kysymykseesi.. jos haluat todella matalan niin keulaan KAW:n jouset ja iskarit ja perään jotain muuta.
                      All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• Martti
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 787
                        • Suomi

Originally posted by Juhis
                        Mulla on KAW 80/20 alusta ja on perä pystyssä mutta ei haittaa mua muutamasta syystä

a) voi olla täysi lasti porukkaa ja silti pääsee joka paikkaan ongelmitta eikä perä laahaa hölmösti maata ja keula ole ilmassa
                        b) pyöränkulmat on lähempänä oikeaa takana. takaahan ei voi säätää kulmia vakio e34:ssa jollei ole m5 palikoita tai muutoksia tehtynä akselistoihin

Keula on niin matalalla että maavaraa on alle 8cm matalimmasta kohdasta ja 235/45/17 eturenkaat uppoavat lokasuojan kaaren reunan sisälle eikä jää yhtään ylimääräistä väliä vaan kaaren reuna on siis alempana kuin renkaan yläosa. Eikä mahtuisi välttämättä renkaat pyörimään jos ajaa töyssyyn renkaat käännettynä jos olisi vakiolokasuojat. Nyt on levitetyt etukaaret eikä ota kiinni missään tilanteessa. Todellinen madallus taitaa olla lähempänä 100mm kuin 80mm tuolta keulasta. Minulla on KAW koko sarja eli iskarit ja jouset. Iskarit on itse asiassa GTS:t (ilmeisesti KYB:n valmistamat, todella jäykät) tuossa setissä.

Perästä saisi madallettua helposti lisää laittamalla esim. 40mm madaltavat jouset. Edellisellä jousisarjalla oli matalampi takaa. Perästä madaltaminen ei ole ongelma. Eikä tuo KAW:n 80/20 sarja taida ihan 20mm olla perästä.. luulisin että madaltaa hieman enemmän sieltäkin?

Eli vastaus kysymykseesi.. jos haluat todella matalan niin keulaan KAW:n jouset ja iskarit ja perään jotain muuta.
                        Joo oon noita kuvia katellut tuosta sun autosta niin tuossa alkaa olemaan keulasta jo "sopivan" matala. Oot ilmeisesti saanut vieläpä leiman noiden kansa vai kuinka? Ostitko täältä suomesta vai tilailitko muualta? Miten noita kaaria on sulla levitetty?

Comment

• Koolj_bmw4life
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 711
                          • Salo,SUOMI

kaverilla pyörii e34 535sessa tuolla samalla 80/20 madalluksella, 18'' Artec MS:sät alla. Edessä 8.5'' et 13 + 225/40/18 , takana 10'' et17 vai 18 + 255/35/18, ja auto on matala.. keulassa ei liiemmin tilaa. Mutta ei ota mihinkään kiinni.

jaska

Comment

• Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19180
                            • -

Originally posted by Martti
                            Joo oon noita kuvia katellut tuosta sun autosta niin tuossa alkaa olemaan keulasta jo "sopivan" matala. Oot ilmeisesti saanut vieläpä leiman noiden kansa vai kuinka? Ostitko täältä suomesta vai tilailitko muualta? Miten noita kaaria on sulla levitetty?
                            Kyllä on leimattu tuolla alustalla. Heti samana päivänä leimasin kun sain alustan paikoilleen. Silloin oli juuri ja juuri 8cm maavaraa etuakseliston kohdalta paitsi pakoputkiston kohdalta oli hieman vähemmän. Sen jälkeen auto on madaltunut vielä hieman lisää kun jouset on ollut pari kuukautta paikalla. Alustasarjan ostin Saksasta tai tilasin erään saksalaisen tuning liikkeen kautta. Helpointa on varmaan tilata suoraan jostain saksalaisesta kaupasta.

Etulokasuojan kaaret on naputeltu eri malliseksi eli sitä normaalia pystysuuntaista osaa ei ole ollenkaan. Sisällä ei myöskään ole sitä pokkausta vaan se on lyöty ylös.. sitten kaari on pakkeloitu ja maalattu. Hankala selittää tämän tarkemmin ilman kuvia. Eikä nuo tämänhetkiset kaaret ole sen näköiset että niistä viitsisi tehdä mitään kuvasarjaa kun ne on joku Saksassa tehnyt huolimattomasti. On tarkoitus ostaa uudet lokasuojat eteen ja levittää itse uudestaan nuo etukaaret niin näyttää fiksummalta. Itse värkkäilin aikoinaan E30 Touringiin tuollaiset kaaret hieman paremmalla työnlaadulla. Siitä voisi ehkä kuvia löytyä.

Tuosta katsastamisesta vielä sen verran että ei taatusti mene läpi jossain tiukkapipo konttorilla mutta tuosta kuitenkin löytyi noin 8cm maavara katsastuksessa niin leima irtosi. Suomessa suurin sallittu madallus on 51mm mutta toisaalta onhan tuokin sarja 80/20mm joten keskimääräinen madallus on 50mm joka on vielä lain sallimissa rajoissa. TUV-papereiden mukaan tuo KAW:n sarja muuten madaltaa 45mm.. Taitaa olla sama paperi kaikille KAW:n E34:n tarkoitetuille sarjoille..

Ja levitettyjä kaaria suosittelen siksi eteen noin matalissa autoissa että kyllä vituttaa siinä vaiheessa kun ajaa lujaa töyssyyn ja lokasuojan kaari on mutkalla ja maalit alkaa halkeamaan. Joustovaraahan tuossa alustassa ei ole kuin pari senttiä alaspäin mutta silti on parempi että kaari on sen mallinen ettei ongelmia tule.
                            All good things come to those who wait.

Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

Sound Factory Bar & Nightclub

Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

Comment

• jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5728
                              • Rovaniemi

mutta eihän alle -93 autoon tartte muutoskatsastaa alustaa??
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

Comment

Working...
                              X