Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540iA 92 ei käynnisty, haku katsottu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leipurihiiva
    Bimmer Rookie
    • May 2014
    • 40
    • Stadi

    e34 540iA 92 ei käynnisty, haku katsottu

    otsikon mukainen auto vaivana. haulla löytyy osittaisesti samoja juttuja mutta ei täysin.

    alko sillai jokusen aika sitte että ajosta saatto hiukan pätkästä välillä ja sitte taas toimi viikon moitteettomasti ja sitten rupes käymää tyhjää huonosti mutta veto päällä normaalisti. nyt ei startatessa sano mitään.

    pari eri selvää ongelmaa on: 1) bensapumpulle ei tule virtaa (rele vaihdettu, sulakkeet katottu (onko jossain piilosulakkeita?)) pakkosyöttämällä toimii eli pumppu ehjä.
    2) brake cleanerillä kokeiltu imusarjaan, ei mitää, eli kipinä kateissa kokonaan. onko sytytykselle myös jossain jotain piilosulakkeita?

    kampiakselin asentotunnistin vaihdettu uuteen alkuperäiseen jonka jälkeen kerran hörähti ykkösellä käyntiin mutta sen jälkeen taas ei mitään.

    tietokoneella koitettu kattoa vikakoodeja mutta ei saa yhteyttä ollenkaan.

    ajotietokone sanoo getriebeprogramm(vaihteistovika?) sekä check control.

    apua kiitos motivaation jyrkässä laskukaavassa
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #2
    Tarkasta dampperi.

    Metallisten sisä - ja ulko-osien välillä on kuminen osuus, joka voi ajan saatossa korppuuntua, ja rikkoutua.

    Tämä voi tapahtua siten, että sisä-ja ulkokehät muuttavat sijaintiaan toisiinsa nähden, ts. ulkokehä liikkuu omiaan.

    Kampiakselin asentotunnistin lukee dampperin ulkokehällä olevaa hammastusta, joten tämä aiheuttaa heti täysin väärän ajoituksen sytytykselle, ruiskulle ym.

    Tiedossani ei ole, viheltääkö ecu pelin kokonaan poikki, jos havaitsee liian suuren poikkeaman kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimien välillä, hyvin mahdollista.

    Comment

    • Zetz
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 3229
      • Joensuu

      #3
      nokka-akselin asentotunnistin? jarrupolkimen kytkin? ews toimii? väärä singnaali avaimesta?
      puh/txt/whatsapp: 0452673541
      näillä mennään talvella:
      e39 523ia arctic silver
      e87 116i Japanrot
      ja näillä kesällä:
      e30 328i *Rot m50b28

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

      Comment

      • Leipurihiiva
        Bimmer Rookie
        • May 2014
        • 40
        • Stadi

        #4
        kiitos klasu nopeasta vastauksesta! täytyy tutkia! onko se kumi siis itse dampperin sisällä vai kapuran pään ja dampperin välissä?

        Comment

        • Leipurihiiva
          Bimmer Rookie
          • May 2014
          • 40
          • Stadi

          #5
          Zetz: mites ews tai avaimen signaalin oikean toiminnan saa testattuu? tosiaan kun ei saa piuhalla yhteyttä ollenkaan niin ei kiinnostas rupee vaa sattumalta ostaa uusii osia ja oottaa et mikä osuu kohalle. et jos on semmosii juttuja mitä pystyy maholisimman vähällä rahalla testailee ni semmoset mielellää ensin :think

          Comment

          • Zetz
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 3229
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Leipurihiiva View Post
            Zetz: mites ews tai avaimen signaalin oikean toiminnan saa testattuu? tosiaan kun ei saa piuhalla yhteyttä ollenkaan niin ei kiinnostas rupee vaa sattumalta ostaa uusii osia ja oottaa et mikä osuu kohalle. et jos on semmosii juttuja mitä pystyy maholisimman vähällä rahalla testailee ni semmoset mielellää ensin :think
            eipä noita oikein saa kun inpa/ista:lla luettua joten jollain konstilla se yhteys on saatava, tosin jos ei piuhalla saa yhteyttä moottorinohjaukseen niin luultavasti vika on moottorinohjausboxissa
            puh/txt/whatsapp: 0452673541
            näillä mennään talvella:
            e39 523ia arctic silver
            e87 116i Japanrot
            ja näillä kesällä:
            e30 328i *Rot m50b28

            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Zetz View Post
              eipä noita oikein saa kun inpa/ista:lla luettua joten jollain konstilla se yhteys on saatava, tosin jos ei piuhalla saa yhteyttä moottorinohjaukseen niin luultavasti vika on moottorinohjausboxissa
              Sopiva kaapeli pitää myös olla.

              Autocom osaa myös lukea ews:ää jne. Tosin 92 autossa pitäisi löytyä vain obc ajonesto.
              Last edited by Muurahainen; 17-04-2016, 19:51.

              Comment

              • Klasu-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 546
                • Helsinki

                #8
                Kuminen osuus on itse dampperia, ulko- ja sisäkehän välillä, hankala hahmottaa dampperin ollessa paikallaan.

                Kumi mahdollistaa haitallisten kiertovärähtelyjen vaimentamisen kampiakselilta

                Comment

                • Zetz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 3229
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Sopiva kaapeli pitää myös olla.

                  Autocom osaa myös lukea ews:ää jne. Tosin 92 autossa pitäisi löytyä vain obc ajonesto.
                  pahoittelen jos jaan väärää tietoa, mutta ews I on tullut vuonna -92 (takoittaa että -92-94vm e34 540ews I) ja vuonna -95 tuli ews2 joka on ilmeisesti kaikissa tuon jälkeen rakennetuissa kunkkukopissa
                  puh/txt/whatsapp: 0452673541
                  näillä mennään talvella:
                  e39 523ia arctic silver
                  e87 116i Japanrot
                  ja näillä kesällä:
                  e30 328i *Rot m50b28

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Zetz View Post
                    pahoittelen jos jaan väärää tietoa, mutta ews I on tullut vuonna -92 (takoittaa että -92-94vm e34 540ews I) ja vuonna -95 tuli ews2 joka on ilmeisesti kaikissa tuon jälkeen rakennetuissa kunkkukopissa
                    Minä kun luulin että ews I tulisi vasta 1/94, sitä ennen on ews (drive away protection) ilman I:stä ja 1/95 tuleekin jo ews II

                    http://www.e38.org/EWS.pdf

                    Tuosta dokkarista olen muistaakseni tätä lueskellut.

                    Comment

                    • BiltemaMotorWork
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 460
                      • Joensuu

                      #11
                      Varmistus: onko uusi kampiakselin asentotunnistin OEM vai tarvike?

                      Comment

                      • -Markus-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1463
                        • Ihan Savossa

                        #12
                        Tyhmä kysymys...Starttaako se eli kone pyörii mut ei vaan lähde käymään?

                        Ford Mondeo Mk3 STW
                        VW E-Golf 2015
                        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                        Comment

                        • Leipurihiiva
                          Bimmer Rookie
                          • May 2014
                          • 40
                          • Stadi

                          #13
                          asentotunnistin on laakkoselta OEM 147euroa.. joo starttaa ja pyörii normaalisti mut ei edes hörähtele. pumppua pakkosyötämällä kuulee bensakiskosta virtauksen.

                          jaa varmistukseks vielä jos vaikuttaa johonki niin valmistus 11/92
                          Last edited by Leipurihiiva; 18-04-2016, 18:55.

                          Comment

                          • Zetz
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 3229
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Minä kun luulin että ews I tulisi vasta 1/94, sitä ennen on ews (drive away protection) ilman I:stä ja 1/95 tuleekin jo ews II

                            http://www.e38.org/EWS.pdf

                            Tuosta dokkarista olen muistaakseni tätä lueskellut.
                            kyseisessä linkissähän on käsitelty e38 (jota ei ole edes valmistettu ennen vuotta -94), mutta jos paikkaansa pitää niin ei kai tuota kaikkea netissä lukemaa kannata uskoa
                            puh/txt/whatsapp: 0452673541
                            näillä mennään talvella:
                            e39 523ia arctic silver
                            e87 116i Japanrot
                            ja näillä kesällä:
                            e30 328i *Rot m50b28

                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              #15
                              Kuulostaa ihan crash alarm geber -vialle. Eli konepellin alla kuskin puolella on relerasiassa ruskea rele, jossa lukee crash alarm geber tms. Ota se irti ja kokeile autoa käyntiin. Jos lähtee, niin törmäystunnistus on mennyt päälle a)joko releessä huonot juotokset b)takapenkin alla oleva anturi jumissa

                              Ilman relettä voi ajaa, mutta valot ja semmoset toimii huonosti.



                              Edit: ja tietty tämä sulake kannattaa katsoa jos moottorinohjaus on ihan mykkä:



                              Tästä tulee suoraan DME:lle virta ja sulake on tosiaan tuolla akkukotelossa päävirtajohdossa kutisteen alla. Joutuu leikkaamaan auki niinkuin kuvassa on tehty.
                              Last edited by Morkai; 18-04-2016, 21:14.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎