katsoin nuo asennusohjeet jossa käsketään ottaa ratti irti. Mutta käykö airbag ratti irroitta tuosta vaan? Kyselin purkaamolta vakkaria niin sanottiin, että v8:n säädin (siellä oli vain semmoinen!) ei käy kuutoseen, koska kaseissa kaasuläppä toimii ilman vaijeria. Ja ei löytynyt moottorin johtosarjaakaan omasta 11/93 525 i:stä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vakionopeussäätimen jälkiasennus e34:een
Collapse
X
-
Originally posted by jansonkatsoin nuo asennusohjeet jossa käsketään ottaa ratti irti. Mutta käykö airbag ratti irroitta tuosta vaan? Kyselin purkaamolta vakkaria niin sanottiin, että v8:n säädin (siellä oli vain semmoinen!) ei käy kuutoseen, koska kaseissa kaasuläppä toimii ilman vaijeria. Ja ei löytynyt moottorin johtosarjaakaan omasta 11/93 525 i:stä.
Ainakin E34 kasikoneissa vakkari on vaijerilla kuin myös kaasuläppä.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Minkäsmoisen mokkulan tarvitsee automaattivaihteisessa kun oikosulkee sen kytkinpolkimen anturin liittimet? Onkohan tuo kuvassa näkyvä liitin edes oikea? Mittasin johtimien välillä reilu 13V jännite-eroa niin passaako niitä käydä kytkemään toisiinsa ihan vaan johdonpätkällä?
edittiä: oikea liitin ja toimii ku kytki vaan johdollaLast edited by jakusa; 19-06-2010, 09:37.
Comment
-
-
Originally posted by superbOisko tota muualla? ei enää ainaskaan mozillalla toiminut..
Comment
-
-
Tuli pari viikkoa takaperin asennettua. Viiksi ja elektroniikkaboksi liittimineen eBaysta, toimilaite ja liitin erikseen foorumin kautta ja johtosarja itse tehtynä.
Ja alkuperäistä ohjetta noudattaen todella helppo homma tälläkin tavalla, vaikka autossa ei olisi valmiina johtosarjaa. Merkkiliikkeessä johtosarjan hinta ~125 Eur.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
eli siis mitkä osat tosta kuvasta olis autos jo alkuperäisenä olemassa?
ja mitkä osat tulisi hankkia lisäksi?
jos vaikka joku viisaampi vois kertoa sekä osan nimen suomeksi että osan numeron tuossa kuvassa
ps. alaikäinen kauppaopiston poika ei oo näis auton tekniikkahommissa kaikkein parhaimmillaan, toivon ja pyydän ymmärrystä ja kärsivällisyyttä :P
***mutta kyselemällähän oppii!***
EDIT: ymmärsinkö oikein että mikäli johtosarjat on valmiina autossa alkuperäsesti, niin pitäisi löytyä kolme eri johtoa/johdonpäätä. sellane pyöreä ohjaustehostaja-säiliön lähellä ja sellane sininen e-boksissa ja sitten viikselle valkonen liitin jossa on 8 pinniä, ja josta lähtee 5 johtoa?
-ei tää kovin vaikeelta kuulosta tässä vaiheessa, pitää vaan kattoa huomenna onko omassa autossa nuo liittimet olemassa valmiiksi.Last edited by ~BMW~; 04-04-2007, 00:27.- Ei riemulla rajaa, kun edustusautolla ajaa -
BMW 730dA E65 -04
Kaikki heebelit, ja vähän extraa!!
Ex:
E85 Z4
E38 740iA
E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by ~BMW~ View Post
EDIT: ymmärsinkö oikein että mikäli johtosarjat on valmiina autossa alkuperäsesti, niin pitäisi löytyä kolme eri johtoa/johdonpäätä. sellane pyöreä ohjaustehostaja-säiliön lähellä ja sellane sininen e-boksissa ja sitten viikselle valkonen liitin jossa on 8 pinniä, ja josta lähtee 5 johtoa?
-ei tää kovin vaikeelta kuulosta tässä vaiheessa, pitää vaan kattoa huomenna onko omassa autossa nuo liittimet olemassa valmiiksi.
Comment
-
-
Hojoo. Itse rustailin myös nuo osat autooni (525- 3/90) eilen, mutta en saanut säädintä pelaamaan. Eli asensin servonmoottorin vaijereineen, vdo-boxin moottoritilan boksilootaan, viiksen ja kytkinpolkimen kytkimen. Kaikille noille löytyi kyllä piuhat/liittimet autosta, Kytkinpolkimen liittimestä en satavarma ole mutta olettaisi sen olevan oikea, koska muita 2 napaisia liittimiä ei löytynyt, ja tuo liitin oli samassa johtonipussa jarruvalo/cruisekytkimen kanssa. Johtojen värit olivat siniruskea ja sinipunainen. Sulakkeet tarkistin ja kaikki näytti olevan ok, ei vaan pelaa systeemi.
Löytyykö mistään ohjetta/kaaviota, millä voisin mittailla viiksen vastusarvot? Entäs voiko boksi olla viallinen,mitä siitä silloin menee? Näissä on ilmeisesti jotain vikaa joskus ollut?
Servomoottori on hyväkuntoinen, samoin vaijeri jonka säädin noin 1mm välykselle.
Comment
-
-
Vikakohtia haettu pois, mutta toistaiseksi laihoin tuloksin... Eli aukaisin cruisen boxin, ja kävin kaikki juotokset läpi. Muutama lievästi viallinen sieltä löytyi (murtumaa), mutta ei selvästi katkovaa. Sitten avasin servomoottorin, ja puhdistin siitä sen asennon tunnistavan hiilikiskon, sekä kokeilin apuvirralla että moottori pyöri ja koneiston solenoidi toimi ok.
Sitten mittailin viiksen ja sieltä löysin kaikki muut toiminnon maapiuhaa vasten, paitsi sammutuksen molemmat asennot. Kysymys kuuluu, että toimiiko viiksen sammutus samalla tavalla kuin jarru- ja kytkinpolkimilla ohjaten, eli katkaisemalla sähköpiiri hetkellisesti? Kytkimen liittimeen tuli yksi sellainen johto, mille en löytänyt minkäänlaista toimintaa. Eli jos testaisi kokeilemalla yhdistää tuon piuhan maihin, niin silloinhan sammutus ikäänkuin ohitettaisiin viikseltä, sikälimikäli tuo edes toimii niinkuin ajattelin.
Comment
-
-
Itse itselleni vastaten, siinä viiksessähän se vika oli loppujen lopuksi.
Viiksen läpi menee samanlainen virtalenkki kuin jarru ja kytkinpolkimillekin. Eli hyppylangalla vaan teki ehjäksi sen virtalenkin, niin cruise rupesi toimimaan okHyppylankahan aiheuttaa sen että cruisea ei saa pois päältä viiksestä,mutta kytkin ja jarrupolkimilla se lähtee normaalisti.
Kannattaa kokeilla toimimattomaan cruiseen tuota hyppylankatestiä jos ei ole ehjää viikseä jolla testata.
Liitteenä kuva,missä näkyy cruisen viiksen liitin ja mihin pinneihin hyppyjohdon kytkin. (vihreä ja punainen johto,missä sulakepesä välissä)
Nyt vain pitää räjäyttää viiksi ja tutkia että saako sen korjattua.:think
(edit, en sitten tietystikään ota vastuuta jos tuo liitin on jossain vehkeessä erilainen)
Last edited by cba; 13-10-2007, 15:11.
Comment
-
Comment