Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 tyhjäkäyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Naeaetae
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 11

    E34 tyhjäkäyntiongelma

    eli kuten otsake sanoo, -88 -mallinen 520i:ni soutaa tyhjäkäyntiä lähes aina. Pahimmillaan kierrokset laskevat nollaan (lue: kone sammuu), kun kytkin pohjassa päästää tyhjäkäynnille. Vuodot on tarkistettu, ja korjattu/osat vaihdettu. Nyt olenkin metsästänyt vikaa tuloksetta. Foorumeilta/searchilla olen päätynyt epäilemään tyhjäkäyntimoottoria. Olisikohan kenelläkään ohjeita tai kokemuksia vastaavasta?
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    Mulla seilaa 600-1000 rpm m50b20 konessa joskus (LUE: ei aina) kytkin pohjassa ja auto lipumassa kohti valoja. Kun vauhti pysähtyy niin kierrokset tasoittu, mutta jäävät hieman liian korkeaksi, noin 900 tai 850 rpm.

    Tästä ei sulle ollu varmaan hyötyä, kunhan selitin...
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • keisari88
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 128
      • Lappi

      #3
      Sama ongelma oli omassa 520 e34, kylmänä vaan saatto sammuttaa koko auton, lämpimänä huopas muuten vaan missä sattuu (ei kuitenkaan yli tuhannen ärpeeämmän). Pari venttiilliä, imusarjan tiiviste, kaasuläppä hässäkän??? tiiviste ja kansipahvi 5 ja 6 pytyn välistä vain oli vuotanut. Pikkuvika, kaikki yläpään tiivisteet uusiksi (90egeä) ja kansi koneistamolle (300egeä) + muuta tarpeellista sälää (n.100egeä). Puristukset,tyhjäkäynti ja päästöt on nyt kohdalaan...
      BMW 523i Touring -98

      Comment

      • P_KASA
        Newbiemmer
        • Dec 2004
        • 15

        #4
        Originally posted by alspe
        Mulla seilaa 600-1000 rpm m50b20 konessa joskus (LUE: ei aina) kytkin pohjassa ja auto lipumassa kohti valoja. Kun vauhti pysähtyy niin kierrokset tasoittu, mutta jäävät hieman liian korkeaksi, noin 900 tai 850 rpm.

        Tästä ei sulle ollu varmaan hyötyä, kunhan selitin...

        Ja mul onkin aivan samoja oireita !!!?????????
        Pimpanos Los Poslinos

        Comment

        • samivaan
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 176

          #5
          Arvaus:
          Oiskohan se "lisäilmaluisti" jumissa, ja kaipaisi puhdistusta? Näin minä noista foorumin viesteistä olen ymmärtänyt.



          Jos jollekkin auttaa, niin kertokoot sen että korjasiko ongelman kokonaan, JA, pitikö mokkula avata. (itsellä ei pelkkä liotus bensassa auttanut kyllä just mitään)

          Comment

          • Naeaetae
            Newbiemmer
            • May 2005
            • 11

            #6
            No nyt on lisäilmaluisti vaihdettu toimivaan. Vihdoin ja viimein alkoi kulutusmittarikin käyttäytyä niinkuin pitääkin (laskee nollaan moottorijarrutuksessa ekaa kertaa 4kk). MUTTA tyhjäkäynti soutaa edelleen. Eli se ei muuttunut lisäilmaluistin vaihdon jälkeen mihinkään. Jälleen toinen peukku suussa ja toinen piilossa, mitäs nyt? Olisko viisaammilla ehdotuksia?

            Comment

            • bemari320mies
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 788
              • Suodenniemi

              #7
              Voisko olla lambdassa vika? Käykää luetuttamassa vikakoodit, niin sillä se selviää (ehkä).
              Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
              EX: BMW E34 525i -90
              EX: BMW E28 528iA -85
              EX: BMW 320i Taxi -86

              Comment

              • Naeaetae
                Newbiemmer
                • May 2005
                • 11

                #8
                Onkos tuossa minun e34:ssa labdaa kun ei ole katalysaattoriakaan?

                Comment

                • bemari320mies
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 788
                  • Suodenniemi

                  #9
                  Tutkippas sieltä konehuoneen puolelta pakoputkea. Siinä putkessa pitäisi olla noin 10cm korkea anturi ruuvattuna pakoputkeen, ja siitä anturista lähtee johto.
                  Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                  EX: BMW E34 525i -90
                  EX: BMW E28 528iA -85
                  EX: BMW 320i Taxi -86

                  Comment

                  • Naeaetae
                    Newbiemmer
                    • May 2005
                    • 11

                    #10
                    enpä vilkaisulla havainnut, vaikka täytyy kyllä tunnustaa etten mikään mekaanikko ole. Tällaisesta kommentista vaan päättelin ettei lambdaa minun autossa ole: http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...ghlight=lambda

                    joten oliskohan jokin muu vialla...

                    Comment

                    • Naeaetae
                      Newbiemmer
                      • May 2005
                      • 11

                      #11
                      Nonih! Nyt se sitten alkoi tasaantumaan se tyhjäkäynti. Löin kuristimet lisäilmaluistin letkuihin ja nollasin motronicin. Mutta... vieläkään ei kulutusmittari moottorijarrutuksellakaan tipu nollaan, vaan jää sinne 5-6l paikkeille. Tyhjäkäynti pyörii siinä n.800, mutta jos hieman kaasupolkimeen tökkäisee kevyesti, niin meinaa sammua kone. Kuulostaa sammuminen siltä, kun kone tukehtuisi... Testeriin auto menossa ensi viikolla, ja sitä ennen katsellaan puristukset ja venttiilit, ja toivottavasti saan testattua toisella ilmamäärämittarilla toiminnan. Olisko vielä osaavammilla vihjeitä/kokemuksia?

                      Comment

                      • Jussipoika
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 31
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Naeaetae
                        Nonih! Nyt se sitten alkoi tasaantumaan se tyhjäkäynti. Löin kuristimet lisäilmaluistin letkuihin ja nollasin motronicin. Mutta... vieläkään ei kulutusmittari moottorijarrutuksellakaan tipu nollaan, vaan jää sinne 5-6l paikkeille. Tyhjäkäynti pyörii siinä n.800, mutta jos hieman kaasupolkimeen tökkäisee kevyesti, niin meinaa sammua kone. Kuulostaa sammuminen siltä, kun kone tukehtuisi... Testeriin auto menossa ensi viikolla, ja sitä ennen katsellaan puristukset ja venttiilit, ja toivottavasti saan testattua toisella ilmamäärämittarilla toiminnan. Olisko vielä osaavammilla vihjeitä/kokemuksia?
                        Saitko auton toimimaan? Jos sait niin mitäs oli vialla?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎