eli kuten otsake sanoo, -88 -mallinen 520i:ni soutaa tyhjäkäyntiä lähes aina. Pahimmillaan kierrokset laskevat nollaan (lue: kone sammuu), kun kytkin pohjassa päästää tyhjäkäynnille. Vuodot on tarkistettu, ja korjattu/osat vaihdettu. Nyt olenkin metsästänyt vikaa tuloksetta. Foorumeilta/searchilla olen päätynyt epäilemään tyhjäkäyntimoottoria. Olisikohan kenelläkään ohjeita tai kokemuksia vastaavasta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 tyhjäkäyntiongelma
Collapse
X
-
Mulla seilaa 600-1000 rpm m50b20 konessa joskus (LUE: ei aina) kytkin pohjassa ja auto lipumassa kohti valoja. Kun vauhti pysähtyy niin kierrokset tasoittu, mutta jäävät hieman liian korkeaksi, noin 900 tai 850 rpm.
Tästä ei sulle ollu varmaan hyötyä, kunhan selitin...G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
-
-
Sama ongelma oli omassa 520 e34, kylmänä vaan saatto sammuttaa koko auton, lämpimänä huopas muuten vaan missä sattuu (ei kuitenkaan yli tuhannen ärpeeämmän). Pari venttiilliä, imusarjan tiiviste, kaasuläppä hässäkän??? tiiviste ja kansipahvi 5 ja 6 pytyn välistä vain oli vuotanut. Pikkuvika, kaikki yläpään tiivisteet uusiksi (90egeä) ja kansi koneistamolle (300egeä) + muuta tarpeellista sälää (n.100egeä). Puristukset,tyhjäkäynti ja päästöt on nyt kohdalaan...BMW 523i Touring -98
Comment
-
-
Originally posted by alspeMulla seilaa 600-1000 rpm m50b20 konessa joskus (LUE: ei aina) kytkin pohjassa ja auto lipumassa kohti valoja. Kun vauhti pysähtyy niin kierrokset tasoittu, mutta jäävät hieman liian korkeaksi, noin 900 tai 850 rpm.
Tästä ei sulle ollu varmaan hyötyä, kunhan selitin...
Ja mul onkin aivan samoja oireita !!!?????????
Comment
-
-
No nyt on lisäilmaluisti vaihdettu toimivaan. Vihdoin ja viimein alkoi kulutusmittarikin käyttäytyä niinkuin pitääkin (laskee nollaan moottorijarrutuksessa ekaa kertaa 4kk). MUTTA tyhjäkäynti soutaa edelleen. Eli se ei muuttunut lisäilmaluistin vaihdon jälkeen mihinkään. Jälleen toinen peukku suussa ja toinen piilossa, mitäs nyt? Olisko viisaammilla ehdotuksia?
Comment
-
-
enpä vilkaisulla havainnut, vaikka täytyy kyllä tunnustaa etten mikään mekaanikko ole. Tällaisesta kommentista vaan päättelin ettei lambdaa minun autossa ole: http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...ghlight=lambda
joten oliskohan jokin muu vialla...
Comment
-
-
Nonih! Nyt se sitten alkoi tasaantumaan se tyhjäkäynti. Löin kuristimet lisäilmaluistin letkuihin ja nollasin motronicin. Mutta... vieläkään ei kulutusmittari moottorijarrutuksellakaan tipu nollaan, vaan jää sinne 5-6l paikkeille. Tyhjäkäynti pyörii siinä n.800, mutta jos hieman kaasupolkimeen tökkäisee kevyesti, niin meinaa sammua kone. Kuulostaa sammuminen siltä, kun kone tukehtuisi... Testeriin auto menossa ensi viikolla, ja sitä ennen katsellaan puristukset ja venttiilit, ja toivottavasti saan testattua toisella ilmamäärämittarilla toiminnan. Olisko vielä osaavammilla vihjeitä/kokemuksia?
Comment
-
-
Originally posted by NaeaetaeNonih! Nyt se sitten alkoi tasaantumaan se tyhjäkäynti. Löin kuristimet lisäilmaluistin letkuihin ja nollasin motronicin. Mutta... vieläkään ei kulutusmittari moottorijarrutuksellakaan tipu nollaan, vaan jää sinne 5-6l paikkeille. Tyhjäkäynti pyörii siinä n.800, mutta jos hieman kaasupolkimeen tökkäisee kevyesti, niin meinaa sammua kone. Kuulostaa sammuminen siltä, kun kone tukehtuisi... Testeriin auto menossa ensi viikolla, ja sitä ennen katsellaan puristukset ja venttiilit, ja toivottavasti saan testattua toisella ilmamäärämittarilla toiminnan. Olisko vielä osaavammilla vihjeitä/kokemuksia?
Comment
-
Comment