Laitetaanpa nyt ihan threadi pystyyn, kun tässä on yritetty jo vähän vaikka mitä, ja vieläkin on sormi suussa.
Eli E34 525 1993, koneena M50. Oireet jatkuneet kesästä lähtien ja pahentuneet tasaisesti:
- Nykii, etenkin kaupunkiajossa ja pienissä nopeuksissa / pienillä kierroksilla
- Vastaa huonosti kaasuun - laiska kiihtymään
- Starttaa välillä huonosti (sahaa pitkään)
- Vikakoodeja ei pysty lukemaan
- Tyhjäkäynti humppaa eestaas kylmänä, lämpimänä ei juurikaan
Tulpat vaihdettu 2 kk sitten. Kaikki sulakkeet tsekattu, vanhat ja rikkinäiset vaihdettu. Ilmavuotoja ei pitäisi olla (starttispray ei saa kierroksia nousemaan). Puolat mitattu viime kesänä - ei vikaa. Lambda-anturista ei ole kyse, se oireilisi eri tavalla (kerran sen kokeneena tällä autolla tiedän oireet). Ilmamassamittarin otin irti ja kokeilin ajaa: lopputuloksena en päässyt edes kilometriä eteenpäin, kun auto jo rytyytti niin pahasti että melkein sammui. En siis usko, että kyseessä olisi viallinen imm. Ajotietokone ei anna mitään viestiä, eikä kojetaulussa pala mikään erityinen valo, kuten Check engine. Kulutus on myös pysynyt suht normaalina, en ole havainnut mitään suurempaa bensanrohmuamista. Ai niin, ja katsastuksessa heinäkuussa auto meni päästöistä läpi ihan heittämällä.
Ehdotuksia? Jokin lämpötila-anturi? Päärele? Jokin sähkösairaus, joka tappaa ECUn hitaasti mutta varmasti?
Ja ennen kaikkea, miksei vikakoodeja pääse enää lukemaan, vaikka ne luettiin pari vuotta sitten ilman ongelmia samasta autosta samoilla laitteilla?
Eli E34 525 1993, koneena M50. Oireet jatkuneet kesästä lähtien ja pahentuneet tasaisesti:
- Nykii, etenkin kaupunkiajossa ja pienissä nopeuksissa / pienillä kierroksilla
- Vastaa huonosti kaasuun - laiska kiihtymään
- Starttaa välillä huonosti (sahaa pitkään)
- Vikakoodeja ei pysty lukemaan
- Tyhjäkäynti humppaa eestaas kylmänä, lämpimänä ei juurikaan
Tulpat vaihdettu 2 kk sitten. Kaikki sulakkeet tsekattu, vanhat ja rikkinäiset vaihdettu. Ilmavuotoja ei pitäisi olla (starttispray ei saa kierroksia nousemaan). Puolat mitattu viime kesänä - ei vikaa. Lambda-anturista ei ole kyse, se oireilisi eri tavalla (kerran sen kokeneena tällä autolla tiedän oireet). Ilmamassamittarin otin irti ja kokeilin ajaa: lopputuloksena en päässyt edes kilometriä eteenpäin, kun auto jo rytyytti niin pahasti että melkein sammui. En siis usko, että kyseessä olisi viallinen imm. Ajotietokone ei anna mitään viestiä, eikä kojetaulussa pala mikään erityinen valo, kuten Check engine. Kulutus on myös pysynyt suht normaalina, en ole havainnut mitään suurempaa bensanrohmuamista. Ai niin, ja katsastuksessa heinäkuussa auto meni päästöistä läpi ihan heittämällä.
Ehdotuksia? Jokin lämpötila-anturi? Päärele? Jokin sähkösairaus, joka tappaa ECUn hitaasti mutta varmasti?
Ja ennen kaikkea, miksei vikakoodeja pääse enää lukemaan, vaikka ne luettiin pari vuotta sitten ilman ongelmia samasta autosta samoilla laitteilla?
Comment