Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 nykii ja laiskottelee, ei anna lukea vikakoodeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    525 nykii ja laiskottelee, ei anna lukea vikakoodeja

    Laitetaanpa nyt ihan threadi pystyyn, kun tässä on yritetty jo vähän vaikka mitä, ja vieläkin on sormi suussa.

    Eli E34 525 1993, koneena M50. Oireet jatkuneet kesästä lähtien ja pahentuneet tasaisesti:

    - Nykii, etenkin kaupunkiajossa ja pienissä nopeuksissa / pienillä kierroksilla
    - Vastaa huonosti kaasuun - laiska kiihtymään
    - Starttaa välillä huonosti (sahaa pitkään)
    - Vikakoodeja ei pysty lukemaan
    - Tyhjäkäynti humppaa eestaas kylmänä, lämpimänä ei juurikaan

    Tulpat vaihdettu 2 kk sitten. Kaikki sulakkeet tsekattu, vanhat ja rikkinäiset vaihdettu. Ilmavuotoja ei pitäisi olla (starttispray ei saa kierroksia nousemaan). Puolat mitattu viime kesänä - ei vikaa. Lambda-anturista ei ole kyse, se oireilisi eri tavalla (kerran sen kokeneena tällä autolla tiedän oireet). Ilmamassamittarin otin irti ja kokeilin ajaa: lopputuloksena en päässyt edes kilometriä eteenpäin, kun auto jo rytyytti niin pahasti että melkein sammui. En siis usko, että kyseessä olisi viallinen imm. Ajotietokone ei anna mitään viestiä, eikä kojetaulussa pala mikään erityinen valo, kuten Check engine. Kulutus on myös pysynyt suht normaalina, en ole havainnut mitään suurempaa bensanrohmuamista. Ai niin, ja katsastuksessa heinäkuussa auto meni päästöistä läpi ihan heittämällä.

    Ehdotuksia? Jokin lämpötila-anturi? Päärele? Jokin sähkösairaus, joka tappaa ECUn hitaasti mutta varmasti?

    Ja ennen kaikkea, miksei vikakoodeja pääse enää lukemaan, vaikka ne luettiin pari vuotta sitten ilman ongelmia samasta autosta samoilla laitteilla?

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Kampuran asentotunnistin tai sitten ennen sitä lainaat vastaavaa ECUa jostain.
    Retard Member

    Comment

    • Kv1984
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 584
      • Jyväskylä

      #3
      Missäs tässä koneessa sijaitsee kampuran asentotunnistin? :think Nokan anturin löysin jo.

      E34 518i Jet Black (ex)
      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
      E38 M52B28 Oxfordgrün

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16330
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by Kv1984 View Post
        Missäs tässä koneessa sijaitsee kampuran asentotunnistin? :think Nokan anturin löysin jo.
        Tuolla
        Attached Files
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • latsku
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 155
          • turku

          #5
          jos tulee tarvetta niin multa löytyy yksi ehjä ecu m50 vanokselliseen koneeseen : )

          Comment

          • Kv1984
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2013
            • 584
            • Jyväskylä

            #6
            No niin. Työpaikan testeri pääsi läpi. Näytti että ilmamassamittarissa on vikaa (jännite alhainen). Olen kuitenkin testannut autoa kahdella eri ilmamassamittarilla aika vasta, eikä se toinenkaan imm auttanut ongelmaan. Kokeneempi työkaveri sanoi, että vika voi olla mittarissa tai piuhassa. Tai ehkä jopa moottorinohjausboksissa.

            Todennäköisin syyllinen on nyt tuo imm:n piuha, koska jos ecussa olisi vikaa, oirekuva olisi ehkä laajempi. Kysymys kuuluukin nyt että saako noita piuhoja uutena ja mitä ne maksavat?

            E34 518i Jet Black (ex)
            E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
            E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
            E38 M52B28 Oxfordgrün

            Comment

            • Zetz
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 3229
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Kv1984 View Post
              No niin. Työpaikan testeri pääsi läpi. Näytti että ilmamassamittarissa on vikaa (jännite alhainen). Olen kuitenkin testannut autoa kahdella eri ilmamassamittarilla aika vasta, eikä se toinenkaan imm auttanut ongelmaan. Kokeneempi työkaveri sanoi, että vika voi olla mittarissa tai piuhassa. Tai ehkä jopa moottorinohjausboksissa.

              Todennäköisin syyllinen on nyt tuo imm:n piuha, koska jos ecussa olisi vikaa, oirekuva olisi ehkä laajempi. Kysymys kuuluukin nyt että saako noita piuhoja uutena ja mitä ne maksavat?
              jospa vielä kokeilisit toista ecua, ei olis niin harvinaista että se ecu olisi pimeänä...
              puh/txt/whatsapp: 0452673541
              näillä mennään talvella:
              e39 523ia arctic silver
              e87 116i Japanrot
              ja näillä kesällä:
              e30 328i *Rot m50b28

              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

              Comment

              • Kv1984
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 584
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Zetz View Post
                jospa vielä kokeilisit toista ecua, ei olis niin harvinaista että se ecu olisi pimeänä...
                Jos piuhan/liitinten testaaminen yleismittarilla ei tuota tulosta, täytynee yrittää tuotakin...

                E34 518i Jet Black (ex)
                E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                E38 M52B28 Oxfordgrün

                Comment

                • Kv1984
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2013
                  • 584
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Testasin uudelleen sitä toista ilmamassamittaria. Käynti + kiihtyvyys paranivat, mutta edelleen ilmenee silloin tällöin pientä nykinää, lähinnä lämpimällä koneella ja moottorijarrutuksessa. IMM oli ilmeisesti sittenkin hajalla, mutta sen lisäksi saattaa vielä olla joku pikkanen imuvuoto tms.

                  E34 518i Jet Black (ex)
                  E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                  E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                  E38 M52B28 Oxfordgrün

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎