Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakionopeudensäädin ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ac Naisseri
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 109
    • Raisio

    #46
    Originally posted by 525 TD View Post
    samalla tavalla kuin postauksessa #43

    jarrupolkimen 4-napainen kytkin lienee jo paikallaan ja kytketty?

    On joo.

    Eli ilmeisesti kytkimen mikrokytkimen liittimen napojen väliin tuo hyppylanka?

    Osaako joku selittää ton katkasijan toimintaperiaatteen, merkkiliikkees ei myyjä osannu?

    Comment

    • Ac Naisseri
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 109
      • Raisio

      #47
      löytyki alusta

      Comment

      • piritek2
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 87
        • Oulu

        #48
        Auto E34 540iA -94

        Kun asettaa nopeuden viiksestä niin auto kiihdyttää nopeutta voimakkaasti ja kun on saavuttanut asetetun nopeuden niin auto alkaa hidastamaan (tuntuu kaasupolkimessa). Tuntuu että vakkarin moottori ei jaksais pitää vaijeria/kaasuläppää paikoillaan. Nopeusanturi toimii ja viiksi toimii. Kaasuvaijerin ja vakionopeusmoottorin vaijerin välys OK. Vakkarin moottorin sähköliittimen pinnit ei hapettuneet. Meneekö E34:ssa yleensä vakkarin moottori vai Cruise Control boksi rikki?

        Jarrupolkimen takana olevaa mikrokytkintä ei ole tarkistettu, mutta kun vakkari on päällä (vaikkakin toimii sekavasti) niin jarrua painettaessa vakkari lähtee pois päältä.

        Comment

        • dkk
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 147
          • Kokkola

          #49
          -11/94 m43b18 cruisen jälkiasennus

          Cruisen hankin käytettynä, mutta ei lähde toimimaan. Autossa oli johtosarja ja tarvittavat liittimet valmiina. Johtosarjanhan täytyy jostain kohtaa liittimellä kytkeytyä auton sähköjärjestelmään, vai? Mistä kohti tämä löytyy niin voisi sen tarkistaa? Boksi sijaitsee tässä kuskin jalkatilassa eikä konehuoneessa.

          - Vaijeri on v8:sta ja on ainakin puolet liian pitkä ja kiertää pitkin konehuonetta, mutta sen saa kuitenkin kiinnitettyä reilulla millin välyksellä kaasuläppään. Autoon oikea vaijeri on tilauksessa. Voisiko johtua tuosta?

          - Kytkin - ja jarrutunnistin oikein säädetty. Jarruvalo toimii.

          - Nopeusmittari toimii eli perän nopeusanturi voitaneen sulkea pois.

          - Moottorille annoin apuvirtaa ja rallattaa iloisesti, vaijeri moottorissa pelkällä apuvirralla ei kuitenkaan liiku suuntaan eikä toiseen vai pitäisikö edes kun tuohon moninapaliittimeen antaa yhteen miinusta ja yhteen plussaa? Moottori myös purettu ja hammasrattaat kunnossa ja juotokset näyttäis olevan kunnossa.

          - Boksi purettu ja juotokset näyttäis olevan kunnossa.

          - Viikseen koitin tehdä tämän: Klik

          - Sulakkeet #1 ja #17 kunnossa ja kokeiltu vaihtaakkin. Liittyykö cruiseen muita sulakkeita tai releitä mitkä voisi tarkastaa?

          Ja kyllä, nopeuttakin tuolla mopolla saa kerättyä alamäkeen yli 40km/h että siitäkään ei jää kiinni

          Jossain threadissä puhuttiin jälkiasennetun soittimen yhteydestä cruiseen. Ilmeisesti soittimelle olisi otettu virtaa cruisen johtosarjasta tai jotain eikä tämän takia toimisi? Jälkiasennettu soitin siis löytyy.

          Hommaa helpottaa että kaverin samaisesta autosta löytyy toimiva cruise niin pystyy osia testailemaan mutta kysellään nyt täältäkin. Lähinnä toi johtosarjan liitos autoon ja tämä mankkajuttu?

          Vai onko tässä nyt taas apinaa koijattu ja myyty rikkäinen setti toimivana. Saatanan saatana
          E39 520i Facelift

          Comment

          • dkk
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 147
            • Kokkola

            #50
            Originally posted by dkk View Post
            Lähinnä toi johtosarjan liitos autoon ja tämä mankkajuttu?
            Mankan irroituksella lähti cruise pelaamaan..

            Alkuperäisen mankan liittimeen on kytketty adapterijohtosarja millä tarvikemankka on saatu toimimaan ja tästä johtosarjasta menee virta myös jälkiasennetulle pikku obc:lle.

            Eli tämän adapterijohtosarjan ja pikku obc:n ollessa paikallaan, mutta tarvikemankan ollessa irroitettuna liittimestään vakkari pelaa.
            E39 520i Facelift

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #51
              Originally posted by dkk View Post
              Mankan irroituksella lähti cruise pelaamaan..

              Alkuperäisen mankan liittimeen on kytketty adapterijohtosarja millä tarvikemankka on saatu toimimaan ja tästä johtosarjasta menee virta myös jälkiasennetulle pikku obc:lle.

              Eli tämän adapterijohtosarjan ja pikku obc:n ollessa paikallaan, mutta tarvikemankan ollessa irroitettuna liittimestään vakkari pelaa.
              Kokeileppa laittaa diodeja sinne mankan virtapiuhojen väliin ja katso ettei siitä johtoadapterista mene mitään "ylimääräisiä" piuhoja soittimeen, esim. sisävalojen.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • dkk
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 147
                • Kokkola

                #52
                Originally posted by makkis View Post
                Kokeileppa laittaa diodeja sinne mankan virtapiuhojen väliin ja katso ettei siitä johtoadapterista mene mitään "ylimääräisiä" piuhoja soittimeen, esim. sisävalojen.
                Ja ylimääräinen piuhahan sieltä löytyi. Kiitos!
                E39 520i Facelift

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14357
                  • Oulu

                  #53
                  Täällä alettiin painimaan, kun ei E32 vakkari enää tuossa juhannus reissulle lähtiessä pelannutkaan. N. tunti ennen toimimattomuutta ajeltiin 100km jolloin toimi vielä täysin.

                  Talvella teki semmosta että jarrun painamisen jälkeen ei toiminut ennen kuin sammutti auton ja käynnisti uudelleen. Tilasin uuden jarruvalokytkimen ja pelasi hyvin tuohon ennen juhannusta. Joskin satunnaisesti auto on ilmoitellut "Brake LT Circuittia". Tosin voinee polttimokin aiheuttaa. :think

                  Mittasin moottorilta nuo navat 5-8 ja 6-8. Molempiin tulee 5,1v. Jarruvalokytkintä epäilin, mutta mittaamalla se tuntuisi oikein pelaavan. Täytyy kuitenkin varulta JÄLLEEN ostaa yksi... Onhan toi edellinen jo n. 4kk vanha.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #54
                    Originally posted by zener View Post
                    Täällä alettiin painimaan, kun ei E32 vakkari enää tuossa juhannus reissulle lähtiessä pelannutkaan. N. tunti ennen toimimattomuutta ajeltiin 100km jolloin toimi vielä täysin.

                    Talvella teki semmosta että jarrun painamisen jälkeen ei toiminut ennen kuin sammutti auton ja käynnisti uudelleen. Tilasin uuden jarruvalokytkimen ja pelasi hyvin tuohon ennen juhannusta. Joskin satunnaisesti auto on ilmoitellut "Brake LT Circuittia". Tosin voinee polttimokin aiheuttaa. :think

                    Mittasin moottorilta nuo navat 5-8 ja 6-8. Molempiin tulee 5,1v. Jarruvalokytkintä epäilin, mutta mittaamalla se tuntuisi oikein pelaavan. Täytyy kuitenkin varulta JÄLLEEN ostaa yksi... Onhan toi edellinen jo n. 4kk vanha.
                    onkos tuossa cruice vaijeritoiminen vai ohjaako se sähköistä kaasuläppää?
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14357
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by peto2 View Post
                      onkos tuossa cruice vaijeritoiminen vai ohjaako se sähköistä kaasuläppää?
                      Ihan vaijeri kaasuhan se V8:ssa. Pitäisikö vaijerin tulla ihan kevyesti ulospäin, kun sitä vetää?
                      Last edited by zener; 27-06-2010, 17:27.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #56
                        Originally posted by zener View Post
                        Ihan vaijeri kaasuhan se V8:ssa. Pitäisikö vaijerin tulla ihan kevyesti ulospäin, kun sitä vetää?
                        hmm.. etm kuvia kattelin ja jos oikein tulkitsin niin jarruvalokytkin ei suoraan vaikuta cruiseen vaan jarrusignaali tulee jarruvaloilta :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14357
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by peto2 View Post
                          hmm.. etm kuvia kattelin ja jos oikein tulkitsin niin jarruvalokytkin ei suoraan vaikuta cruiseen vaan jarrusignaali tulee jarruvaloilta :think
                          Joo, mutta kuitenkin jos kytkin ei toimi/säädy oikein niin ei vakkarikaan pelaa oikein. Varsinkin jos joutuu paljon jarrua painelemaan niin tulee tuo "Brake LT Circuit" ilmo. Kun tuosta kytkimestä on toinen pinni poikki ja on asennettu ruuvin kera paikalleen niin ostan sen joka tapauksessa.

                          Mutta mistähän tuota vikaa lähtis sitten etsimään? Kokeilin myös tuota viiksen hyppylangatusta, mutta ei vaikutusta. Moottorin testaukseenkin löyty ohjeet että täytyy varmaan se ottaa pöydälle ja testat joku päivä. Vakkarin poksi?

                          Originally posted by E32FAN
                          Typically it's the mechanical parts that fail, as we all know. Here's how to test the cruise control actuator (at your own risk of course) -

                          Go to http://www.e38.org/e32/e32_88_etm.pdf and print pages 6571-04 (schematic) and 8500-03 (pin numbering of connector X70). These pin numbers are also molded into the plug.

                          Locate the actuator and unplug connector X70. Set aside this connector and focus on the pins of the actuator body.

                          Use an ohmmeter to measure the resistance between pins 1 and 4. This is the motor and it should read about 12 ohms.

                          Next measure between pins 2 and 3. This is the clutch coil and should be 33 ohms.

                          Then check the potentiometer pins 5 and 8 - should be about 2840 ohms. Between 5 and 6 there will be 0 ohms.

                          If these are OK then you can test the actuator under power. Connect a 10 W lamp (the engine compartment light, say) in series with the +12V post to limit the current to safe values.

                          Power the motor (GND to pin 1 and +12V to pin 4) and hear it run.

                          Then power the clutch with GND to pin 3 and +12V to pin 2. You will hear a snap as the clutch pulls in.

                          If you are brave / curious you can power both the clutch and the motor and then you will see the Bowden cable move in and out. When you disconnect the clutch power you will see the Bowden cable snap back to the idle position. +12V to pin 1 will pull the cable, +12V to pin 4 will push the cable. Don't go beyond the travel limits.

                          If the problem is not the actuator then it will be the Tempomat Cruise Control Module or switches, etc. These are easy to test from connector X22.

                          Cruise is a pretty simple system and it should be working for you. Go for it!
                          Auto tosin on '88, mutta eiköhän tuo ETM:iä vertaamalla onnistu. Ja ainakin ETK:n mukaan moottori on samalla numerolla monessa autossa...
                          Last edited by zener; 27-06-2010, 19:15.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #58
                            Originally posted by zener View Post
                            Joo, mutta kuitenkin jos kytkin ei toimi/säädy oikein niin ei vakkarikaan pelaa oikein. Varsinkin jos joutuu paljon jarrua painelemaan niin tulee tuo "Brake LT Circuit" ilmo. Kun tuosta kytkimestä on toinen pinni poikki ja on asennettu ruuvin kera paikalleen niin ostan sen joka tapauksessa.

                            Mutta mistähän tuota vikaa lähtis sitten etsimään? Kokeilin myös tuota viiksen hyppylangatusta, mutta ei vaikutusta. Moottorin testaukseenkin löyty ohjeet että täytyy varmaan se ottaa pöydälle ja testat joku päivä. Vakkarin poksi?



                            Auto tosin on '88, mutta eiköhän tuo ETM:iä vertaamalla onnistu. Ja ainakin ETK:n mukaan moottori on samalla numerolla monessa autossa...

                            pistin privaa..

                            kannattaa kattoa että cruisen boksin liittimen pinniin 25 tulee jännite kun vaihdekeppi D asennossa.. ymmärtääkseni tuo vaihdekepin asentokytkin on myös jossakin määrin vikaherkkä
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14357
                              • Oulu

                              #59
                              Joo, onko noille sitten erikseen kytkin mittariston näytölle ja vakkarin poksille? Mittaristossa kyllä pelaa kaikki kepin asennot.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8258
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #60
                                Originally posted by zener View Post
                                Joo, onko noille sitten erikseen kytkin mittariston näytölle ja vakkarin poksille? Mittaristossa kyllä pelaa kaikki kepin asennot.
                                jos oikein tulkkaan tuota etm:ää niin kyllä on erikseen kytkin vakkaria varten.. muutoin vakkari ei toimisi muilla asennoilla kuin D:llä.. eikös se kuitenkin toimi D-3-2-1 asennoissa? :think

                                eiku tarkemmin kun kattoo niin saattaapi olla ettei ole erillistä kytkintä cruiselle.. mutta tällöin vakkarin pitäis toimia vain N-3-1 asennoissa missä taas ei oo mitään järkeä
                                Last edited by peto2; 27-06-2010, 19:40.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎