Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535 kattoluukku purkaa akun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alpina E34
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1122
    • Masku

    E34 535 kattoluukku purkaa akun

    Eli luukku toimii normaalisti mutta se joillakin kerroilla sulkemisen jälkeen lopettaa ajaessa akun latauksen ja auton seisoessa purkaa akun. Siis on ihan satunnaista milloin toimii ja milloin ei. Mikähän mättää. Pitäs saada toimiin ku ilmat lämpee ja ei oo ilmastointia..
    E34 Lenz 536ds -89

    E34 osille tarve:
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
    Originally posted by T3
    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by Alpina E34
    Eli luukku toimii normaalisti mutta se joillakin kerroilla sulkemisen jälkeen lopettaa ajaessa akun latauksen ja auton seisoessa purkaa akun. Siis on ihan satunnaista milloin toimii ja milloin ei. Mikähän mättää. Pitäs saada toimiin ku ilmat lämpee ja ei oo ilmastointia..

    siis tarkoitatko että auton laturi lopettaa lataamisen kun käyttää kattoluukkua?
    se ei ole mahdollista ellei sun laturi ole rikki, niillä ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä ja pyörivää laturia ei saa "tapettua" ellei se laturi ole rikki

    Comment

    • Alpina E34
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1122
      • Masku

      #3
      Siis nähtävästi kattoluukku ottaa maihin sen verran paljon että akku ei lataudu vaan purkautuu ajaessakin. Vika ilmenee ajossa niin että ensin kaikki toimii normaalisti, sitten varotusvaloja alkaa tuikkiin mittaristossa ja käynti huononee->tyhjäkäynti häviää kokonaan, tämän jälkeen jos pysyy käynnissä niin kattoluukun avaus/sulkeminen, niin monta kertaa että varotusvalot sammuu ja käynti paranee. Akku purkautuu siis ihan totaalisesti. Päällisin puolin ei näy mitään ihmeellistä ja johdotkin on ehjät..
      E34 Lenz 536ds -89

      E34 osille tarve:
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

      Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
      Originally posted by T3
      BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
      'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10084
        • KVLA

        #4
        Originally posted by Alpina E34
        Eli luukku toimii normaalisti mutta se joillakin kerroilla sulkemisen jälkeen lopettaa ajaessa akun latauksen ja auton seisoessa purkaa akun. Siis on ihan satunnaista milloin toimii ja milloin ei. Mikähän mättää. Pitäs saada toimiin ku ilmat lämpee ja ei oo ilmastointia..
        Eihän vaan luukun käyttömoottorin ohjausrele/moduli hitsais välillä kiinni ja jättäisi käyttömoottoriin "virrankulutuksen" päälle?Hurja arvaus ilman pienintäkään tiedonjyvää.
        Last edited by Heguli 31; 13-05-2005, 17:35.

        Comment

        • larmatin
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1118
          • Perttula

          #5
          Originally posted by Alpina E34
          Siis nähtävästi kattoluukku ottaa maihin sen verran paljon että akku ei lataudu vaan purkautuu ajaessakin. Vika ilmenee ajossa niin että ensin kaikki toimii normaalisti, sitten varotusvaloja alkaa tuikkiin mittaristossa ja käynti huononee->tyhjäkäynti häviää kokonaan, tämän jälkeen jos pysyy käynnissä niin kattoluukun avaus/sulkeminen, niin monta kertaa että varotusvalot sammuu ja käynti paranee. Akku purkautuu siis ihan totaalisesti. Päällisin puolin ei näy mitään ihmeellistä ja johdotkin on ehjät..
          siis jos auton laturi toimii niin saa olla aika hyvä oikari jotta sähkö rupee loppuu auton muista järjestelmistä.
          eiköhän sullakin ole joku 115appeerinen laturi,
          toi vika voisi olla myös joku sähkökeskuksen päävirran syöttö kaapeli vika esim.

          mittaa nyt kuitenkin että laturi toimii kunnolla myös kierroksilla ja antaa virtaa sen minkä pitääkin

          Comment

          • Alpina E34
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1122
            • Masku

            #6
            Originally posted by larmatin
            siis jos auton laturi toimii niin saa olla aika hyvä oikari jotta sähkö rupee loppuu auton muista järjestelmistä.
            eiköhän sullakin ole joku 115appeerinen laturi,
            toi vika voisi olla myös joku sähkökeskuksen päävirran syöttö kaapeli vika esim.

            mittaa nyt kuitenkin että laturi toimii kunnolla myös kierroksilla ja antaa virtaa sen minkä pitääkin

            No ne virrat loppuu ihan kyllä kokonaan ajossa. Ja vika liittyy juuri tuohon luukkuun. Laturi on 90A. Täytyypä mittailla.
            E34 Lenz 536ds -89

            E34 osille tarve:
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

            Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
            Originally posted by T3
            BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
            'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10084
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Alpina E34
              No ne virrat loppuu ihan kyllä kokonaan ajossa. Ja vika liittyy juuri tuohon luukkuun. Laturi on 90A. Täytyypä mittailla.
              Silloin kun luukku "syö virtaa",niin vedät luukun sulakkeen irti.Takaisin laittaessa se varmaan kipinöi jos virtapiirissä on (suurta) kulutusta.Jos siellä olisi isompi maavuoto/oikosulku,niin kyllä siellä savu nousisi jos sulake ei jostain syystä kärähtäisi.Onko luukulla jotain rajakatkaisijaa,joka katkaisisi sähköt virtapiiristä,kun luukku on suljettuna.Toimiiko ko. katkaisija?Vai perustuuko tuo virtojen katkeaminen virrankulutuksen lisääntymiseen ohjausmodulin kautta?
              Last edited by Heguli 31; 16-05-2005, 09:21.

              Comment

              • Alpina E34
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1122
                • Masku

                #8
                Lataukset mitattu ja ne oli normaalit. Käytin sen takapenkin alla olevan releboksin auki ja puhdistin 1200:sella hiomapaperilla releiden kärjet ja lopuksi varovasti paineilmalla. ongelmaa ei oo esiintyny nyt ainakaan kahteen päivään ,joten voi olla että vika oli jumittuneessa releessä/huonossa kosketuksessa.
                E34 Lenz 536ds -89

                E34 osille tarve:
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                Originally posted by T3
                BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎