Originally posted by Toaster
E34 etupyöräntuenta?
Collapse
X
-
Ei pitäis olla prässäily vaikeaa. En ole kyllä ite tehny mutta ihan perussettiä mitä jostain linkistä luin. Paljon vaikeampaa on saada se reaktiotanko irti siitä autosta, nimenomaan sen pallonivelen päästä. Siinä menee melko varmasti sen nivelpään suojakumit rikki jos joutuu sitä lämmittämään, joten hanki ne valmiiksi myös.
-
Prässissä ehdottomasti kannattaa puslat painaa paikalleen. Ei menny ruuvipenkissä mallia biltema, korkkas penkistä jengat. Tuli asennettua melkoisella patentilla, jolla menikin loppujen lopuks helposti. Joutuu varoa puslan keskustaa kun on ulompana.
Pahin vaihe rojektissa on pallonivelen irrotus, oli v***n tiukassa.Last edited by Lakeson; 09-01-2010, 20:37.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
Kyllä omasta irtosi niin alatukivarsien kuin reaktiotankojenkin pallonivelet ihan nätisti. Jokusen puslan olen prässillä painanut noihin tankoihin ja siihen hommaan löytyy myös holkit...Originally posted by LakesonPahin vaihe rojektissa on pallonivelen irrotus, oli v***n tiukassa.
Tuosta jutusta löytyy myös yksi DIY työkalu hommaan.
Comment
-
Hieman aihetta sivuten, osaako joku sanoa syytä kun 525i e34 m20 on todella herkkä tien kallistuksille. Maantiellä jos on voimakkaasti kallistettu kaarre niin rattia pitää kääntää vähän vastaikkaiseen suuntaan, tai pitää about keskellä. Etupään pyöräntuenta on tarkastettu autohuoltoliikkeessä, väljää havaittiin vain apusimpukassa joka onkin vaihtolistalla. Aurauskulmat säädettiin samalla, toleranssin sisään, max auraukselle. Mutta voiko väljä apusimpukka yksinään vaikuttaa noin paljon "kaltevuusherkkyyteen"?
Edit: voimakkaasti kallistettu tarkoittaa "normaaleja" kaarteita esim tampere-lahti välillä.
Comment
-
oireet viittaisivat taka-akselin "elämiseen" eli vikaa voisi etsiä takapään ripustuksistaOriginally posted by jakusaHieman aihetta sivuten, osaako joku sanoa syytä kun 525i e34 m20 on todella herkkä tien kallistuksille. Maantiellä jos on voimakkaasti kallistettu kaarre niin rattia pitää kääntää vähän vastaikkaiseen suuntaan, tai pitää about keskellä. Etupään pyöräntuenta on tarkastettu autohuoltoliikkeessä, väljää havaittiin vain apusimpukassa joka onkin vaihtolistalla. Aurauskulmat säädettiin samalla, toleranssin sisään, max auraukselle. Mutta voiko väljä apusimpukka yksinään vaikuttaa noin paljon "kaltevuusherkkyyteen"?
Edit: voimakkaasti kallistettu tarkoittaa "normaaleja" kaarteita esim tampere-lahti välillä.
i3S -20
E30M3 slotcar 1:32
XKE FHC 1971
Mgb Gt -66
T6 -19
E91 -08
Comment
-
Näin juuri. Kaikki puslat takaa uusikisi niin menee taas kuin juna. Haulla löytyy paljon juttua niiden vaihtamisesta yms.Originally posted by mortimeroireet viittaisivat taka-akselin "elämiseen" eli vikaa voisi etsiä takapään ripustuksista
Comment
-
Originally posted by jakusaHieman aihetta sivuten, osaako joku sanoa syytä kun 525i e34 m20 on todella herkkä tien kallistuksille. Maantiellä jos on voimakkaasti kallistettu kaarre niin rattia pitää kääntää vähän vastaikkaiseen suuntaan, tai pitää about keskellä. Etupään pyöräntuenta on tarkastettu autohuoltoliikkeessä, väljää havaittiin vain apusimpukassa joka onkin vaihtolistalla. Aurauskulmat säädettiin samalla, toleranssin sisään, max auraukselle. Mutta voiko väljä apusimpukka yksinään vaikuttaa noin paljon "kaltevuusherkkyyteen"?
Edit: voimakkaasti kallistettu tarkoittaa "normaaleja" kaarteita esim tampere-lahti välillä.
mulla oli apusimpukan hela jonkin verran väljä ja auto oli ihan kauhea ajaa urissa/motarilla, vaihdoin helan->vetely loppui.
se hela on helppo uusia/halpa
Comment
-
Reaktiotanko lähtee helposti irti näin,ensin auto tukeville pukeille etupää ilmassa sit tunkilla painaa reaktiotangosta ylös niin et auto on siinä ja siinä et nousee ylös pukilta,sit metallitanko ja vasara ja muutama tuima isku pallonivelen juureen ni avot nivel irti,toivottavasti.Ainakin omassani onnistui noin ja helposti.Originally posted by DiisseliKiisseliEi pitäis olla prässäily vaikeaa. En ole kyllä ite tehny mutta ihan perussettiä mitä jostain linkistä luin. Paljon vaikeampaa on saada se reaktiotanko irti siitä autosta, nimenomaan sen pallonivelen päästä. Siinä menee melko varmasti sen nivelpään suojakumit rikki jos joutuu sitä lämmittämään, joten hanki ne valmiiksi myös.
Comment
-
Hemmetti, pitäis käyttää tätä hakua näköjään enemmän. Kaksi tuntia tuli taisteltua ennenkuin tämä sama kikka tuli mieleen. No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.Originally posted by kuukankorpiReaktiotanko lähtee helposti irti näin,ensin auto tukeville pukeille etupää ilmassa sit tunkilla painaa reaktiotangosta ylös niin et auto on siinä ja siinä et nousee ylös pukilta,sit metallitanko ja vasara ja muutama tuima isku pallonivelen juureen ni avot nivel irti,toivottavasti.Ainakin omassani onnistui noin ja helposti.
Kuuluuko muuten tuossa Motonetin 59.90 euron reaktiotangossa olla puslaa mukana? Kun tankoa ei hyllyssä ollut, piti se tilata, mutta tilattu tanko oli ilman puslaa. Joutu sitten ostaa vielä pusla päälle.
Kustiinko tässä nyt tyhmää asiakasta silmään? Ei myyjäkään ollut varma olisko siellä pitänyt puslan olla...BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
On. Tuosta.Originally posted by bmw e34oliko se juuri näiden kanssa vaihdon suhteen että jos (ja kun) ne pitää vaihtaa niin ne kannattaa vaihtaa suosiolla 700 - sarjan kamppeisiin --> menee heittämällä,kestää paremmin eikä ole paljon 500 - sarjan osia kalliimmat.
Comment
Comment