memebuy23buy

E34 etupyöräntuenta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kole
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 505
    • Joensuu

    #31
    Kuuluuko muuten tuossa Motonetin 59.90 euron reaktiotangossa olla puslaa mukana? Kun tankoa ei hyllyssä ollut, piti se tilata, mutta tilattu tanko oli ilman puslaa. Joutu sitten ostaa vielä pusla päälle.


    Mulla oli vihreät puslat paikoillaan ja hintaa tuo 59,90, ja kun kysyin sitä ennen tilausta niin vastaus oli että sisältää puslan.

    Comment

    • _chris_
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 442
      • Nokia

      #32
      Originally posted by kole
      Mulla oli vihreät puslat paikoillaan ja hintaa tuo 59,90, ja kun kysyin sitä ennen tilausta niin vastaus oli että sisältää puslan.
      Juu, kiitoksia tiedosta.

      Kävin selvittämässä asiaa ja käytäntö tuntuu olevan aika kirjava heilläkin. Tilaavat kuulemma noita aina tarvittaessa ja joskus niissä on pusla ja joskus ei. Hinta on kuulemma sama, kun se on myös heille sama sekä puslalla että ilman. Nyt hyllyssä olleissa oli yllättäen kaikissa pusla mukana. Eli joko mulla kävi paska säkä, kun juuri siinä mulle tilatussa ei puslaa ollut tai sitten ne vaan puhu ittensä ulos tilanteesta, vaikea sanoa.

      Sain valita hyllystä pienen "lohdutuspalkkion", mutta kyllähän tässä rahassa hiukan hävisi ja ennenkaikkea työtä tuli rutkasti lisää. Se puslan painaminen tankoon on nimittäin aika työläs homma, joten suosittelen varmistamaan, että saa sellaisen puslallisen version.
      BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
      Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

      Comment

      • Rasvaaja
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 37

        #33
        Originally posted by Hevimies View Post
        Control arm = alempi




        Thrust arm tai upper control arm = ylempi



        E34 Osanumerot:
        Control arm Left: 31 12 1 139 991
        Control arm Right: 31 12 1 139 992
        Nostetaan tätä ylos hieman, tähän sen verran että meilläpin ainakin sir. katsastusmies tuntee molemmat ylläolevat osat (alatukivarsi, reaktiotanko) alatukivarsi; etummainen, alatukivarsi takimmainen. Tulin sitten tilanneeksi motonetistä alatukivarren eteen vaikka se olisi nimenomaan sinne taakse tarttenu uuden, eli reaktiotangon.
        Rakkaalla lapsella monta nimeä. niin ja motonetistä tuo tukivarsi tuli sisähelan eli puslan kanssa, ja kun taas tuon reaktiotangon kävin paikallisesta varaosa liikkeestä ostamasta, tuli se ilman puslaa/helaa. Tuliko tarpeeksi monimutkaisesti?


        Edit: Niin joo, oireina kolina jarrutettaessa kovemmasta vauhista, tärinää 90-110 nopeudella, ei korjaantunut alatukivarren vaihdolla ( yllätys) nyt sitten reaktiotankoa/taaempaa tukivartta kehiin niin pitäisi korjaantua.
        Last edited by Rasvaaja; 14-12-2007, 14:13.
        ex: E30 316 1.8 -84
        ex: E28 518i -87
        ex: E30 320i -89
        ex: E34 525i touring -94

        Comment

        • -JiiTee-
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 52
          • Kymi

          #34
          Olisikohan jollakin kuvaa e34:sen etupäästä et sais tyhmempikin selvää että missä mikäkin koiranluu, reaktiotanko, tukivarsi sijaitsee siellä etupäässä:think

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14578
            • Oulu

            #35
            Tuossa Hevimieshen postauksessa on ekana alatukivarsi ja toisena reaktiotanko. Koiranluuksi (kallistuksenvakaajan vääntötangoksi jossain haukkuvat) sanotaan sitä, joka on etutolpan ja kallistuksenvakaajan välillä kiinni.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • -JiiTee-
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 52
              • Kymi

              #36
              Tyhmät kysymykset osio jatkuu.. Kattelin kl-varaosista tukivarsia ja niitähän saa alumiinisena sekä teräksisenä onko näillä käytännön eroa? tais olla köykämiini 30euroo kalliimpi..

              Comment

              • ^^tony
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 74
                • Raahe

                #37
                Ainaki se ero alumiinisella alatukivarrella, että siitä ei pysty vaihtamaan puslaa. Reaktiotangosta en sitte tiiä pystyykö/ei pysty...

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4339
                  • Turku

                  #38
                  Kuuntelin kolinaa edestä oikealta varmaan vuoden päivät. Mainitsin jopa katsurillekin viasta , mutta eihän se mitään löytänyt sieltä, vaikka teki oikein töitä sen kanssa-kävi melkein sääliksikin sitä kunnei se kaikista yrityksistä huolimatta löytänyt vikaa.

                  No eilen aloin selvittämään vikaa todenteolla, eikä tosiaan millään meinannut löytyä väljää vaikka miten niitä varsia vääntelin. Epäilin ensin alatukivarren palloniveltä, joten otin sen puslan päästä irti ja aloin vääntelemään, muttei siitä löytynyt mainittavaa vikaa pientä rohinaa lukuunottamatta. No sitten kokeilin miltä reaktiotangon pallonivel tuntui, sehän oli aivan väljä-tanko liikkui ehkä 2-3mm. Eli vasta nyt kun sai ylimääräiset pännit pois, oli vika helposti todennettavissa.

                  Motonetista uusi reaktiotanko puslalla 59.90, ja nyt toimii taas todella hienosti, ei kolise, eikä jarruttaessa vapise enää läheskään yhtä paljon.

                  Comment

                  • Harzzza
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2006
                    • 218
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by jani73 View Post
                    Kuuntelin kolinaa edestä oikealta varmaan vuoden päivät. Mainitsin jopa katsurillekin viasta , mutta eihän se mitään löytänyt sieltä, vaikka teki oikein töitä sen kanssa-kävi melkein sääliksikin sitä kunnei se kaikista yrityksistä huolimatta löytänyt vikaa.

                    No eilen aloin selvittämään vikaa todenteolla, eikä tosiaan millään meinannut löytyä väljää vaikka miten niitä varsia vääntelin. Epäilin ensin alatukivarren palloniveltä, joten otin sen puslan päästä irti ja aloin vääntelemään, muttei siitä löytynyt mainittavaa vikaa pientä rohinaa lukuunottamatta. No sitten kokeilin miltä reaktiotangon pallonivel tuntui, sehän oli aivan väljä-tanko liikkui ehkä 2-3mm. Eli vasta nyt kun sai ylimääräiset pännit pois, oli vika helposti todennettavissa.

                    Motonetista uusi reaktiotanko puslalla 59.90, ja nyt toimii taas todella hienosti, ei kolise, eikä jarruttaessa vapise enää läheskään yhtä paljon.

                    Hmm... toi motonetin HD-puslainen reaktiotanko vaan ei kestä kun muutaman kuukauden ja se pusla on taas pehmeä kuin Pamelan silikoonit...
                    Ei muuta poijjaat kun powerflexiä niin pysyy jämäkkänä. Eikä tarvi prässäillä kun painaa puoliskot kii ja pultti läpi ja menoks.

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1998
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by Harzzza View Post
                      Ei muuta poijjaat kun powerflexiä niin pysyy jämäkkänä.
                      Ite ajattelin vaihtaa jossain vaiheessa powerflexit ylätukivarsiin.

                      Tarkennatko vähän tätä?

                      "Eikä tarvi prässäillä kun painaa puoliskot kii ja pultti läpi ja menoks."

                      Comment

                      • Harzzza
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2006
                        • 218
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by pheno View Post
                        Ite ajattelin vaihtaa jossain vaiheessa powerflexit ylätukivarsiin.

                        Tarkennatko vähän tätä?
                        Toki. Eli powerflexin puslahan on kaksiosainen.
                        Mukana tulee teräsholkki ja isot puslankokoiset teräslaatat. Otetaan reaktiotanko jossa ei ole uutena puslaa, ja laitetaan puslan puoliskot siihen reikään mukana tulleella mömmöllä rasvaten . Sitten työnnetään teräsholkki
                        puslan läpi, pujotellaan tanko paikalleen korin kiinnikkeeseen, sitten teräslaatatpuslan ja korin kiinnityskorvien väliin. Pultti koko hoidon läpi ja kii. Ei muuta. Ne puoliskot menee reiän molemmin puolin ihan käsin painamalla. Ei tartte prässiä siis ollenkaan. Asennuksen helppoutta...

                        Ties vaikka nyt viikonloppuna vaihtas alatukivarret ja noi reaktiotangot uusiin. Joku aika sit vaihtelin powerflexit tonne taka-apurunkoon. Puoliskot vaan apurungon reikiin käsin yltä ja alta. Holkki ja laatat ja pultti ja läjäys. Kyl oli nopee kasaus...

                        Sen pultin kun kiristää niin ne laatat painaa sen puslan tiukasti reikäänsä.

                        Puolikkaissa on sellanen kaulus joka on tangon reikää suurempi, samankokoinen kun se iso "aluslevy". Se reunus estää tangon sivuttain liikkumisen kiinnityspisteessään.

                        Tuolla noita kuvia ja tietoja: http://www.powerflex.co.uk/

                        Eli valmis näyttäs ton kaltaselta: http://www.autopower.se/galleriet/bl...12691_s640.jpg

                        ...vaikkaan ettei juur jousta...

                        Comment

                        • BavariaPower
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 233
                          • Jyväskylä

                          #42
                          Originally posted by mcly View Post
                          Eli väljää on jarruttaessa oikeella edessä. Saman huomaa kun rengasavaimella auto maassa laittaa pulttia kireemmälle ni rengas antaa periks pitkittäis suunnassa eli eteen ja taakse ei ylös ja alas. Vaihettu on alatukivarsi pallonivelellä ja kallistuksen vakaajan tukitanko. Eli mitä kaikkia tuentoja tonne renkaaseen menee kiinni? Oman näkemyksen mukaan siihen renkaaseen tulee kiinni alatukivarsi, raidetanko ja sit joku ihme käyrä tanko. Voisko toi käyrätanko olla joku jonka pitäs estää renkaan liikkuminen pitkittäissuunnassa? Ja millä toi käyrä tanko on kiinni renkaassa, jollain pallonivelellä vai millä? Ja mikäli toi tanko on löysä niin voiko se aiheuttaa tärinää noin 100km vauhissa?
                          Onkohan itellä sama vika kun noi oireet vaikuttas aika samoilta?...siis että terävästi jarruttaessa kolahtaa oikealla...ja terävissä töyssyissä myös?...:think
                          Käyttikset:


                          E61 525D -06

                          E60 530ia M-sport -06

                          kesä-auto E21 "316" -82

                          ex. E21 315 -81 :drive

                          ex. E34 540ia -93

                          ex. E34 520i -88

                          ex. E34 525ia touring -93

                          ex. E28 518i Bavaria -87

                          Comment

                          • BavariaPower
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 233
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Mistähän noita powerflexin puslia voi tilata?Saako sieltä myös noita tukivarsia?
                            Käyttikset:


                            E61 525D -06

                            E60 530ia M-sport -06

                            kesä-auto E21 "316" -82

                            ex. E21 315 -81 :drive

                            ex. E34 540ia -93

                            ex. E34 520i -88

                            ex. E34 525ia touring -93

                            ex. E28 518i Bavaria -87

                            Comment

                            • Harzzza
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2006
                              • 218
                              • Tampere

                              #44
                              Ainakin Uutekki myy. http://www.uutekki.com/

                              Sit tommonen löyty: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=550395

                              Sitten yks jälleenmyyjä on toi: http://www.futurez.fi


                              Tukivarsia saa ainakin Tampereella melkeinpä keltä tahansa varaosakauppiaalta n. 100€ / kpl ja suoraan hyllystä...

                              Comment

                              • turbopuusti
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 826
                                • Helsinki

                                #45
                                Mulla kanssa hakee vähän e34 noilla 225/40 - 18 kumeilla. Takapään apurungon puslat aivan riekaleina, ei ihme. No tänään näkee miten muuttuu ajolleen. Uskon ainaki että pitäs muuttua aikas radikaalisti
                                e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                                Comment

                                Working...
                                X