E34 Lämmöt

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lapa735ia
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 303
    • Martinniemi

    #16
    Juu sen kyllä huomaa jo näilläkin keleillä, että talvella palelee. Eilisellä koeajolla oli kokoajan lämmöt täysillä eikä edes kuuma tullut.
    Tuntui vaan uskomattomalta, että olisi ollut tuo uusi termari valmiiksi paskana, kun ei alkanut alavesiletku lämpeämään termari paikoillaan ollessa ollenkaan.
    Pitää se visko koittaa kunnostaa mikäli onnistuu, tai hankkia jostain toinen joka toimii.
    Jos jollain Oulun lähistöllä olis antaa testiin toimiva visko niin voisin kokeilla, ja mikäli toimii, niin voin ostaa pois.
    E39 525 TDSA touring
    Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

    Comment

    • Lapa735ia
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 303
      • Martinniemi

      #17
      No niin. Tuli hommattua paikalliselta tojota liikkeeltä flektiä varten silikoniöljyä. Koko 18 ml puteli meni tyhjäksi flektin sisään, eli vähissä taisi öljyt olla.
      Mutta apua tuosta oli. Nyt flekti alkaa selvästi hurisemaan lämpimällä koneella, kuten jossain joku on maininnutkin, samalla tavalla kuin vanhat volvot.
      Ja lämmötkin pysyy puolenvälin viivalla kaupunki/taajama-ajossa.
      Nyt saa jo levollisemmalla mielellä päästellä bemulla.
      E39 525 TDSA touring
      Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

      Comment

      • mie
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 218

        #18
        Originally posted by Lapa735ia View Post
        No niin. Tuli hommattua paikalliselta tojota liikkeeltä flektiä varten silikoniöljyä. Koko 18 ml puteli meni tyhjäksi flektin sisään, eli vähissä taisi öljyt olla.
        Mutta apua tuosta oli. Nyt flekti alkaa selvästi hurisemaan lämpimällä koneella, kuten jossain joku on maininnutkin, samalla tavalla kuin vanhat volvot.
        Ja lämmötkin pysyy puolenvälin viivalla kaupunki/taajama-ajossa.
        Nyt saa jo levollisemmalla mielellä päästellä bemulla.
        kui sää lisäsit sitä öljyä sinne viskoo?

        Comment

        • Lapa735ia
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 303
          • Martinniemi

          #19
          Otin viskon irti ja ruuvipenkkiin kiinni. Siinä viskon etupuolella on sellainen peltilipare, toimii ilmeisesti jonkinlaisena jousena, sen kun saa pois tulee näkyviin pieni neulaventtilin tapainen tappi.
          Tapin nykäsin pois ja reiästä öljyt sisään.
          Täältä löytyi linkki jollekin sivulle, jossa oli porchen viskoon nuo ohjeet.
          En tähän hätään muista vain sitä linkkiä.

          Löytyihän se linkkikin. Tuolla pari kolme sivua selaa etiä päin. Tuolta saa aika hyvän kuvan tuosta viskosta.
          Last edited by Lapa735ia; 25-07-2008, 07:02.
          E39 525 TDSA touring
          Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

          Comment

          • mie
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 218

            #20
            Originally posted by lapa735ia View Post
            otin Viskon Irti Ja Ruuvipenkkiin Kiinni. Siinä Viskon Etupuolella On Sellainen Peltilipare, Toimii Ilmeisesti Jonkinlaisena Jousena, Sen Kun Saa Pois Tulee Näkyviin Pieni Neulaventtilin Tapainen Tappi.
            Tapin Nykäsin Pois Ja Reiästä öljyt Sisään.
            Täältä Löytyi Linkki Jollekin Sivulle, Jossa Oli Porchen Viskoon Nuo Ohjeet.
            En Tähän Hätään Muista Vain Sitä Linkkiä.

            Löytyihän Se Linkkikin. Tuolla Pari Kolme Sivua Selaa Etiä Päin. Tuolta Saa Aika Hyvän Kuvan Tuosta Viskosta.
            http://members.rennlist.com/blueshark/page11.html
            Kiitos!!!!

            Comment

            • visentti
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 53
              • Espoo

              #21
              Pistänpä samaan omat kysymykseni.. Eli mietin vainoharhaisena toimiiko lämpömittari/anturi kuinka luotettavasti... Eli nyt 15-20 asteen keleillä mittari nousee jo n. 5min ajon jälkeen sievästi tasan puoleen väliin ja jää siihen ja tapittaa siinä edelleen tunninkin parkkiseisomisen jäljiltä. Pitääkö toi mylly tosiaan noin hyvin lämpönsä näillä ulkolämpötiloilla? Ja toiseksi, pitäisikö noin litran nestevajauksen vaikuttaa mitenkään oleellisesti lämpöihin (edesmenneissä E30:ssä jo muutaman desin vaje pyrki nostamaan lämpöjä yli normaalin...)? Kalustona E34 ja M50B20. Ovat kumpikin uusia kokemuksia mulle.

              Comment

              • zeneg
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 1238
                • Oulu

                #22
                Täällä kans voitas lainailla.

                Auto E34 535i m30b35 vm-88

                Oma ongelma:
                Vänkärin puolelle tuulilasille sekä jalkotilaan tunkee ainoastaan kuumaa ilmaa, ihan sama vaikka väänteliskin säädintä. Kuskin puolella toimii niinkuin pitääkin. Säätimessä häikkää vai missä? Onneksi se on lämmintä eikä kylmää,vituttas toi kylmä ilma paljon enemmän...

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14587
                  • Oulu

                  #23
                  ^ Oisko se perinteinen vesiventtiili jumissa: http://bmwe32.masscom.net/johan/wate...tervalves.html
                  Last edited by zener; 22-08-2008, 13:39.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10521
                    • Saaressa

                    #24
                    Originally posted by zeneg View Post
                    Täällä kans voitas lainailla.

                    Auto E34 535i m30b35 vm-88

                    Oma ongelma:
                    Vänkärin puolelle tuulilasille sekä jalkotilaan tunkee ainoastaan kuumaa ilmaa, ihan sama vaikka väänteliskin säädintä. Kuskin puolella toimii niinkuin pitääkin. Säätimessä häikkää vai missä? Onneksi se on lämmintä eikä kylmää,vituttas toi kylmä ilma paljon enemmän...
                    Vesiventtiili jumissa.. Helppo vaihtaa löytyy kuskinpuolelta rintapellistä. Tai voihan sitä koittaa elvyttääkkin.

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    Working...
                    X