Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535i nykimisongelma kohta puolet moottorinohjauksesta vaihettu.. :I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samu
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 58

    #16
    nykiminen

    Johtuisko se tuosta sähköisestä kaasuläpästä? itellä on 750 ja siinä nuita läppiä on 2 kappalein...tekee juuri tuota samaa 40-60 vauhdissa tasakaasulla. mitään muuta vikaa en ole löytänyt. kulku ja tyhjäkäynti on kohillaan...itse veikkaisin sitä potikkaa joka on kaasupolkimeen kytketty. kun jalkaa vähän asettelee siihen kaasulle eri kohtaan niin nykiminenkin muuttuu...itse en kyllä tuota ongelmaksi lue koska sitä ei esiinny maantienopeuksissa. 80-120/1800-2200rpm. Se potikkahan on kuluva osa ja kuulemma kallis...
    V12 rules

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #17
      Originally posted by samu
      Johtuisko se tuosta sähköisestä kaasuläpästä? itellä on 750 ja siinä nuita läppiä on 2 kappalein...tekee juuri tuota samaa 40-60 vauhdissa tasakaasulla. mitään muuta vikaa en ole löytänyt. kulku ja tyhjäkäynti on kohillaan...itse veikkaisin sitä potikkaa joka on kaasupolkimeen kytketty. kun jalkaa vähän asettelee siihen kaasulle eri kohtaan niin nykiminenkin muuttuu...itse en kyllä tuota ongelmaksi lue koska sitä ei esiinny maantienopeuksissa. 80-120/1800-2200rpm. Se potikkahan on kuluva osa ja kuulemma kallis...
      Tuota kaasuläpän servo-ohjausta kans mietittiin ja ne ei ole halpoja...
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • jamppi
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 32
        • Lahti

        #18
        Pitääkö paikkansa,että lambda-anturi väsyy/hidastuu iän ja kilometrien myötä,koska tällaisen väittämän olen kuullut? Tuota suurempaa kärkiväliä täytyykin koittaa! Nyt vatkataan tätä asiaa niin kauan,että kaikkien 535:t käy ja kulkee tasaisesti.

        Comment

        • mrek
          Newbiemmer
          • Feb 2005
          • 23

          #19
          Originally posted by herja
          Jaa tuostako se vähän epätasaisen oloinen tyhjäkäynti oikeen johtuu, olenkin sitä kelaillut, että ei kaan vaan ole jotain oikeeta vikaa...
          Olisiko ideoita miksi M10 -ljetti täristää tyhjäkäynnillä? Venttiiliensäädöt vai mikä? lambdaa kun ei ole vm86.

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #20
            Sytkä vituillaan.
            Retard Member

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Seilaako kulutusmittari yhtään kummassakaan autossa? Siis semmoista muutaman millin heilumista aina välillä. Kunhan ihmettelen onko normaalia kun omassa heiluu hieman. Päästöistä ainakin meni läpi maanantaina. Jos se sähköinen kaasuläppä on sökö, kannattaisiko vaihtaa se perinteiseen vaijerimalliin?
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6937
                • N/A

                #22
                Pistin forten ne suuttimienputsausaineet tankkiin, ei maksanu ainaskaan paljoa ni kokeilee huvikseen vaikuttaako mitään.
                Mulla seilaa välillä tosi vähän se kulutusmittari.
                Ja tosiaan musta tuntuu että sitä sähköstä läppää ei niinvaan vaihetakaan vaijerimalliseen, kun tosson se asc luistonestokin.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Totta, ei ainakaan ilman että luistonestolle pitää sanoa heihei.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    #24
                    Eilen kun oli ilmamäärämittari irti niin kattelin siitä sähkösen kaasuläpän lävitte sinne imusarjaan, ja siellä oli tosi törkystä, enmä tiedä vaikka sielläkin joku paikka olisi tukkeessa tai jumittaisi, ei vaan ole hirveenä tietämystä tollasen purkamisesta.

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #25
                      Originally posted by Cell
                      Seilaako kulutusmittari yhtään kummassakaan autossa? Siis semmoista muutaman millin heilumista aina välillä.
                      Ei heilu yhtään tasakaasulla jos ei ole mäkiä...
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Just, eli taitaa olla syytä lähteä lambdakaupoille. Hiukan jo kulutusta ihmettelinkin, ei matkassakaan pääse alle kympin ellei aja n. 70km/h :P.

                        Antti O: Ihan normaalia, huohotinputki tulee venakopasta siihen kaasuläpän ja ilmamäärämittarin väliin, sieltä tulee aina sen verran öljyhuurua, että sottaa paikat.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • larmatin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 1118
                          • Perttula

                          #27
                          Originally posted by Cell
                          Antti O: Ihan normaalia, huohotinputki tulee venakopasta siihen kaasuläpän ja ilmamäärämittarin väliin, sieltä tulee aina sen verran öljyhuurua, että sottaa paikat.
                          joo sieltähän se sitä sottaa, mullakin se oli ihan möhnässä mutta kun laitto ahtimen ja lisäbensa suuttimen ennen kaasuläppää niin nyt se kiiltää kuin vahattu takakontti.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            #28
                            Fortet eivät näyttäneet apua tuovan asiaan.

                            Comment

                            • samu
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2003
                              • 58

                              #29
                              kaasun servomoottori

                              Originally posted by Leka
                              Tuota kaasuläpän servo-ohjausta kans mietittiin ja ne ei ole halpoja...


                              tuolla muuten hyvät ohjeet sen servon putsaukseen
                              V12 rules

                              Comment

                              • M.A.G.E
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2004
                                • 443

                                #30
                                Onko vikaan löytynyt vielä syytä?

                                Sama ongelma alkoi täälläkin. Tyhjäkäynti on hivenen normaalia epätasaisempi, auto nykii pintakaasulla kaupunkinopeuksissa ja kulutusmittari seilaa hieman tasakaasulla. Paukuttaa myös vähän putkeen, joten epäilen imuvuotoa.

                                uusittu/korjattu (ilman tulosta):
                                - tulpat uusittu (kärkiväli 0.8)
                                - lisäilmaluisti putsattu
                                - imuletkuja uusittu
                                - ilmamäärämittaria säädetty kaksi pykälää löysemmälle
                                - virranjakajan kansi uusittu (oli aivan finaalissa)
                                - pyörijä uusittu
                                - suihkutusjärjestelmän putsausaineet ajettu läpi
                                - bensansuodatin uusittu
                                - sulakkeet uusittu (ei päävirta)
                                - sähköliitoksia putsailtu
                                - venttiilivälykset säädetty

                                tehdään seuraavaksi tarvittaessa (halvimmasta keinosta aloittaen):
                                - mitataan tärkeiden antureiden yms. kunto
                                - huohotinletku josta löytyi halkeama uusitaan
                                - tulppien kärkiväliä kasvatetaan
                                - tulpanjohdot uusitaan
                                - lambda uusitaan
                                - putsaillaan lisää sähköliitoksia
                                - etsitään lisää imuvuotoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎