Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535i nykimisongelma kohta puolet moottorinohjauksesta vaihettu.. :I

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #31
    Ei ole ongelmaan ratkaisua löytynyt vielä, seuraavaksi itellä on suunnitelmissa vaihtaa boschin alkuperänen lambda putkeen ja kattoa mitä tapahtuu.
    On tullut suunnasta sun toisesta vihjettä että vika voisi olla lambdassa.

    Ja kun ajattelin näin omalla maalaisteknikon järjellä niin jos tollanen 535 on säädetty jo tehtaalta kovin laihalle niin sekun putoaa vähän alueelta (anturi kuluu ja arvo muuttuu) se säätää jatkuvasti vähän liian laihalle ni katastrofi on valmis = auto nykii pintakaasulla kun seos on muutenki todella laihalla vakiona siinä.

    Comment

    • tjp
      Newbiemmer
      • Jun 2005
      • 19
      • Oulu

      #32
      Minulla oli aikaisemmin V6 ranskalainen, jossa oli täsmälleen sama ongelma: nyki ja pomppi tasakaasulla, kiihdytys/ylämäki lopetti nykimisen.
      ->Lambdan vaihtaminen auttoi, nykiminen loppui kerralla. Vikakoodeissa ei ollut mitään, mutta näköjään jos lambda antaa virheellistä tulosta voi Bosch DME seota.

      (by the way, original Biltema lambda toimi aivan hyvin tuossa autossa., mutta sehän olikin ranskis...)

      Comment

      • sqxo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 902
        • no man's land

        #33
        Voiko näistä käydä lukemassa vikakoodeja jossain "halvassa" paikassa? Mitä jos joku imuilman lämpötila-anturi antaa väärää tietoa ja sen takia tasakaasun seos on laihalla? Tää on tällaista yleistä arvailua, en tiedä tarkkaan mitä antureita ja osia tossa 3,5L Motronic-hässäkässä on.. Eli onko siellä ees tollasta anturia? Tää sopis vaan jotenkuten tohon threadin alottaneeseen viestiin, kun melkein kaikki muut osat vaihdoitte päikseen ja vika pysyi silti autossa!

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6937
          • N/A

          #34
          Originally posted by sqxo
          Voiko näistä käydä lukemassa vikakoodeja jossain "halvassa" paikassa? Mitä jos joku imuilman lämpötila-anturi antaa väärää tietoa ja sen takia tasakaasun seos on laihalla? Tää on tällaista yleistä arvailua, en tiedä tarkkaan mitä antureita ja osia tossa 3,5L Motronic-hässäkässä on.. Eli onko siellä ees tollasta anturia? Tää sopis vaan jotenkuten tohon threadin alottaneeseen viestiin, kun melkein kaikki muut osat vaihdoitte päikseen ja vika pysyi silti autossa!
          Imuilman lämpöanturi on ilmamäärämittarissa sisällä, ja kokeilin varmasti toimivalla ilmamäärämittarilla kaverin autosta eikä auttanut.

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            #35
            Lambda tilattu, raportoin sitku se tulee että muuttuko.

            Comment

            • e34savo
              Newbiemmer
              • Oct 2005
              • 27

              #36
              En usko että tuossa 3,5 litran koneessakaan lambda korjaus toimii tyhjäkäynnillä... Eli just tyhjäkäynnillä ei pitäis näyttää kovin järkeviä arvoja kun korjaus lähtee vasta kierroksilla mukaan ja pitäis sit 2000rpm kohdal näyttää ~1.000

              Tosin voin olla väärässäkin mut ainakin m20b25 kat versiossa on niin...

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6937
                • N/A

                #37
                Lambda vaihdettu ja mitään erikoista ei tapahtunut, nyhtää pienoisesti edelleen.

                EML kaasuläppäsysteemin kanssa purin tossa kaverin kanssa ja siellä näytti siistiltä, tosin pientä välystä oli rattaissa havaittavissa tai itseasiassa niissä päätyholkeissa.
                Tarkka homma oli kyllä se purkaa/kasata.

                Samoin tutkittiin sitä kaasupolkimen asentopotikkaa sieltä ja se on sellain tehty ettei sitä pysty purkamaan ilman moottorisahaa niin se jäi avaamatta.

                Että taas mietintämyssyä päähän syvemmälle.

                Comment

                • DiisseliKiisseli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 550
                  • Uusimaa

                  #38
                  Etkö edelleenkään usko että nypytys vois tulla voimansiirrosta?

                  Jos et muuta keksi niin kokeile niitä apurungon puslia...

                  Comment

                  • Hene
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2002
                    • 399
                    • Joensuu

                    #39
                    Nykimistä voi ilmetä jos ajaa aivan tyhjäkäynnin rajamailla. Johtuu voimansiirrosta. Kokeile säätää tyhjäkäyntiä, sillä voit saada oireen tasoittumaan tai älä aja niin pienillä kierroksilla, itselläni oli aikoinaan sama ongelma M20 moottorin kanssa, korjasin tilanteen ajamalla kaupungissa pienemmällä vaihteella.
                    X5 E53 3.0d

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      #40
                      Kierrosalue on noin 1800rpm kun nykimistä tapahtuu.

                      Comment

                      • BMW_535i
                        Newbiemmer
                        • Jun 2004
                        • 9

                        #41
                        E34 535 pintakaasulla nykiminen

                        BMW TIS:ltä löytyy selitys, että n.2000rpm paikkeilla tapahtuva nypytys tasakaasulla ajettaessa on ominaisuus joka johtuu juuri tuosta sähköisestä kaasuläpästä.

                        Comment

                        • visitor
                          Newbiemmer
                          • Jul 2004
                          • 9

                          #42
                          venttiilinvälykset/bensapumpun paine

                          Hei,

                          Pari vaihtoehtoa nykimisen syiksi:

                          Liian pienet (pako-) venttiilien välykset aiheuttaa m30b35 koneessa ainakin epätasaista tyhjäkäyntiä. En tosin tiedä, mitä vaikutusta on suuremmilla kierroksilla käynnin tasaisuuteen, mutta venttiilinvälykset nyt kannattaa tarkastaa muutenkin. Itselläni ainakin tyhjäkäynti tasaantui venttiilien säädöllä.

                          Bensapumpun paine kannattaa mittauttaa, ainakin jos pumpun äänessä kuuluu pientäkin vaihtelua, koska silloin oletettavsti myös bensan paineessa vaihtelua. Omassa autossani paine vaihteli vanhalla pumpulla välillä 2,4 bar-2,8 bar.

                          Visitor

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            #43
                            Tyhjäkäyntiä tuo pyörii tasasesti eikä venttiilit pidä erityisempää raksutusta.
                            Tarkotus ois tuossa joulukuussa säätää venttiilit sitten ja samalla putsata se nokan voitelukisko ja vaihtaa uudet tiivisteet.
                            bmw_535i:

                            Vai sellasta.. no kappas kummaa.
                            No jo on ihme viritelmä toi EML läppä sitten kun tollasta nyvittämistä aiheuttais...
                            Last edited by Antti O; 19-10-2005, 14:15.

                            Comment

                            • Nitrosmurf
                              Newbiemmer
                              • Feb 2005
                              • 10
                              • Kemiö

                              #44
                              pintakaasulla nykiminen

                              Mulla kans sama ongelma, auto -89 535i. nykiminen pintakaasulla ajaessa, huomaa parhaiten nopeuksissa 80-100km/h vitos vaihteella ajaen. silloin kulutusmittari näyttä myös 8-10 välillä. yli 100km/h nopeuksissa nykiminen loppuu. tai heti kun kaasua painaa enemmän. kulutusmittari värähtelee myös hieman välillä. välillä tuntuu myös kuin olisi pientä tärinää autossa
                              vaihdettua osaa:
                              -tulpat
                              -ilmm ja kaasuläpän haitariletku
                              -pb säätimen alipaineletkut ym. vastaavia.
                              -ilmamäärämittari säädetty hiukan rikkaamaalle.

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6937
                                • N/A

                                #45
                                Itsellä korjaantui muuten sillon tuo kun laittoi ne alipaineletkut uusiksi siitä ilmamäärämittarin ja imusarjan tienoilta + 2 naksua rikkaammalle ilmamäärämittarista ja kaikki nyhtämiset hävis.
                                Oikeastaan eniten tuntu jeesaavan se että ne letkut vaihto vaikkei niissä justiinsa näkyny mitään halkeamia niin jostain se veti välistä ilmaa ja sotki seoksen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎