Announcement

Collapse
No announcement yet.

Remmiahdin e34 535i:hin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    #16
    voin kyllä kertoo et kalliiks tulee...joka tapauksessa...kannattaa budjetoida hiukka muutakin kuin pelkkä ahdin...


    nim. omaa kokemusta
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #17


      tuolta hihnapyörä kampuralle.

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #18
        Originally posted by Suutari
        voin kyllä kertoo et kalliiks tulee...joka tapauksessa...kannattaa budjetoida hiukka muutakin kuin pelkkä ahdin...


        nim. omaa kokemusta
        Tää elämän kalleus on aikas suhteellinen käsite. Puhutaanko ahtimen hinnan lisäks tonnista, kahdesta, kolmesta, neljästä ilman vtt-testejä/omaa työtä, jos yrittää ostaa osat halvimmista mestoista?
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by KFZ-Koenig
          Tää elämän kalleus on aikas suhteellinen käsite. Puhutaanko ahtimen hinnan lisäks tonnista, kahdesta, kolmesta, neljästä ilman vtt-testejä/omaa työtä, jos yrittää ostaa osat halvimmista mestoista?
          Riippuu ihan miten tekee. Veikkaan, että itse tehtynä, konetta kummemmin läpikäymättä, Motronicilla ja maltillisilla paineilla ja mahdollisuuksien mukaan käytettyjä osia käyttämällä hommaan uppoaa 800-1000€ plus ahdin. Sitten kun ruvetaan laittamaan tosissaan, niin voi lisätä reippaita kertoimia.

          Yksinkertaisimmillaanhan homma ei vaadi juuri muuta kuin ahtimen, hihnapyörän ja hihnan, paineputkia ja asennustarvikkeita sekä alustan päivittämisen 540i:n tasolle. Unohtuiko jotain? Tällä reseptillä voinee ajella 0.4 bar ahdoilla kunnes rupeaa tekemään mieli lisää. Sitten meneekin kone remonttiin, tarvitaan ahtoilman jäähdytystä, lisärikastusta, parempaa moottorinohjausta jne jne.

          Hommaa jo kokeilleet ja paremmin suunnitelleet voivat jatkaa listaa ja korjata virheitä ja arvioita...
          E39 520iA -02

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #20
            Originally posted by Sickness
            Riippuu ihan miten tekee. Veikkaan, että itse tehtynä, konetta kummemmin läpikäymättä, Motronicilla ja maltillisilla paineilla ja mahdollisuuksien mukaan käytettyjä osia käyttämällä hommaan uppoaa 800-1000€ plus ahdin. Sitten kun ruvetaan laittamaan tosissaan, niin voi lisätä reippaita kertoimia.

            Yksinkertaisimmillaanhan homma ei vaadi juuri muuta kuin ahtimen, hihnapyörän ja hihnan, paineputkia ja asennustarvikkeita sekä alustan päivittämisen 540i:n tasolle. Unohtuiko jotain? Tällä reseptillä voinee ajella 0.4 bar ahdoilla kunnes rupeaa tekemään mieli lisää. Sitten meneekin kone remonttiin, tarvitaan ahtoilman jäähdytystä, lisärikastusta, parempaa moottorinohjausta jne jne.

            Hommaa jo kokeilleet ja paremmin suunnitelleet voivat jatkaa listaa ja korjata virheitä ja arvioita...
            Kattelin tuolta www.g-power.de, että 728:aan lupaavat vakioalakerralla 300 kaakkia 0.45 paineilla ja vaihteistokin heidän mukaan kelpaa ilman muutoksia tohon +100hv:aan. Tollanen tehonlisäys riittäis (ehkä) tohon omaan vessaan, mutta tarkoitus ois kasata vastaava viritys itse, eikä ostaa valmista tsettiä moninkertasella hinnalla.

            Onkohan netissä hyvää sivustoa, jossa ois hieman samantyyppinen muutos eli toi sun kuvaamas köyhän miehen stage 1 tehty suunnilleen "step by step"?
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by KFZ-Koenig

              Onkohan netissä hyvää sivustoa, jossa ois hieman samantyyppinen muutos eli toi sun kuvaamas köyhän miehen stage 1 tehty suunnilleen "step by step"?
              Jos joku myisi Sicknesille edullisesti Eatonin m62 ahtimen (tai tosi halvalla 45:n) niin se tekee hyvät sivut.




              Ja samalla mä "pääsen" eroon tyttöystävästä ja Sickness vaimosta.

              t.Ville

              Comment

              • Sickness
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1923
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by Kyytsis
                Jos joku myisi Sicknesille edullisesti Eatonin m62 ahtimen (tai tosi halvalla 45:n) niin se tekee hyvät sivut.




                Ja samalla mä "pääsen" eroon tyttöystävästä ja Sickness vaimosta.

                t.Ville
                Kappas, Ville käynyt taas täräyttämässä totuuksia. Katsotaan miten asia etenee, tuli tällättyä yhden ahdinprojektin hinta vaimon lahjakaulakoruun, joten raavitaan uudestaan budjettia kasaan... Mutta kyllä aina sen verran ylimääräistä löytyy jos sopiva osuu kohdalle
                E39 520iA -02

                Comment

                • samivaan
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 176

                  #23
                  Originally posted by Sickness
                  Yksinkertaisimmillaanhan homma ei vaadi juuri muuta kuin ahtimen, hihnapyörän ja hihnan, paineputkia ja asennustarvikkeita sekä alustan päivittämisen 540i:n tasolle. Unohtuiko jotain? Tällä reseptillä voinee ajella 0.4 bar ahdoilla kunnes rupeaa tekemään mieli lisää.
                  Menisiköhän homma yhtä "yksinkertaisesti" m20b25 koneen kanssa?
                  Lähinnä täältä kun katsoo:
                  G-POWER - first class performance - since 1983 - BMW, AMG, Porsche, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin Tuning - G-POWER HURRICANE Cars

                  G-POWER Supercharger kit

                  niin näyttäisi, että tarjoavat 0.35bar kittiä, jossa nyt ei hirveästi muuta ole, kuin mitä listasit tuossa. Luulisi että suuttimet ja ilmamäärämittari + motronicin chip nyt ainakin menisi uusiksi, mutta meneekö muuta, jos tyytyisi 0.35-0.4 bariin?
                  Lähinnä jos sen vähän reilu 200hp ja +260Nm sieltä helposti saisi.

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #24
                    Kutakuinkin samanmoiset tehot saat 2,7l konversiolla huomattavasti halvemmalla... Mutta ahtamaan kun ryhtyy niin lisäteho onkin sitten halpaa..
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • Sickness
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 1923
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by samivaan
                      Menisiköhän homma yhtä "yksinkertaisesti" m20b25 koneen kanssa?
                      Lähinnä täältä kun katsoo:
                      http://www.g-power.de/gpower.php?z1=4&og=40
                      G-POWER Supercharger kit

                      niin näyttäisi, että tarjoavat 0.35bar kittiä, jossa nyt ei hirveästi muuta ole, kuin mitä listasit tuossa. Luulisi että suuttimet ja ilmamäärämittari + motronicin chip nyt ainakin menisi uusiksi, mutta meneekö muuta, jos tyytyisi 0.35-0.4 bariin?
                      Lähinnä jos sen vähän reilu 200hp ja +260Nm sieltä helposti saisi.
                      Hommassaha ei noilla tehotavoitteilla ole mitään järkeä jos ei saa halvalla ahdinta. Ja Eaton lienee ainoa mitä voi edes kuvitella saavansa "halvalla".

                      Ahdetuissahan riittävä kakku on sinänsä elinehto, että se usein toimii myös jäähdyttäjänä, siinä mielessä suutinten vaihto on budjettikoneessakin perusteltua. Tuo sun tehotavoitehan täyttyy jo hyvinsäädetyllä, korkeapuristeisella 2.7 koneella varustettuna vähän jyrkemmällä nokalla. Siinä mielessä kannattaa tosissaan miettiä mitä haluaa.
                      E39 520iA -02

                      Comment

                      • m5 lemans
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 190
                        • espoo

                        #26
                        E39 530 Kimi

                        Hajanaisia kommentteja nimimerkillä kokemusta on (maksaa) projektista 2001 E39 Kompressor Intercooler M-Sport Injection - by Demec Vaajakoskella)

                        - Orkkis 230 hp --> Kompura (Vortech) --> 325 hp + IC --> 360 hp (0.55 baria)

                        - Hinta (sis asennus jne) 10.000 € +: 6 tuntia penkissä, uudet suuttimet, uusi bensapumppu jne Demec: "Autoon on asennettu hollantilainen Vortech-ahtimeen perustuva kompurasarja, jota on modifioitu melko rankasti suurempaa tehoa varten. Lisäksi on käsityänä rakennettu intercooleri-järjestelmä moottorin päälle sekä vesikennosysteemi etupuskurin taakse. Kaikkia muutoksia emme voi millään muistaa tarkasti, konehuoneessa on vähän joka kohtaa muutettu enempi tai vähempi (polttoainejärjestelmä, hihnapyörästö, chippi, etupuskuri, ilmaputkistot, ilmansuodatin, imusarja, kompressorin kiinnikkeet, apulaitteiden kiinnikkeet, alipainejärjestelmä jne). Karkea ja suuntaa antava arvio (ei sitova) on että työaikaa menee noin 35-45 tuntia"

                        - Kytkin paloi aika nopeasti --> alle G-Powerin Evo II paketti (ja sekin kesti niin ja näin)

                        - Kompura saatiin mahtumaan E39 ottamalla orkkis ilmanputsari kotelon pois

                        - Katsastus hoidettiin ottamalla remmi pois ja sanomalla että on työn alla ja tullaan muutoskatsastamaan kuin asennus on valmis

                        - JOS olisi tapahtunut jotain niin minulle kerrottiin että vakuutusyhtiö olisi tod näk jättänyt OSAN korvauksesta maksamatta. Miten suuri osa??

                        Onnea matkaan

                        Comment

                        • samivaan
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 176

                          #27
                          Originally posted by Sickness
                          Hommassaha ei noilla tehotavoitteilla ole mitään järkeä jos ei saa halvalla ahdinta. Ja Eaton lienee ainoa mitä voi edes kuvitella saavansa "halvalla".
                          Silläpä tämä nyt alkoi kiinnostamaan, kun hyllyyn jäi yksi "ylimääräinen" M90nen, niin samahan tuo olisi pienillä paineilla pistää käyttöönkin. Varmistuisi vaan että mikä on sopivin light upgrade ruiskulle. Sehän tässä isoin ongelma nyt olisi.
                          Last edited by samivaan; 10-05-2006, 09:02.

                          Comment

                          • Sickness
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 1923
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by samivaan
                            Silläpä tämä nyt alkoi kiinnostamaan, kun hyllyyn jäi yksi "ylimääräinen" M90nen, niin samahan tuo olisi pienillä paineilla pistää käyttöönkin. Varmistuisi vaan että mikä on sopivin light upgrade ruiskulle. Sehän tässä isoin ongelma nyt olisi.
                            Ongelma on lähinnä tavoitteiden asetannassa. Otetaan kolme vaihtoehtoa

                            1) Mennään absoluuttisesti minimibudjetilla, tällöin ostat heti reilun kokoiset suuttimet (maksaa ihan yhtä paljon kuin vähän pienemmätkin) ja säädettävän bensanpaineen säätimen etkä edes kuvittele vaihtavasti Motronicia mihinkään muuhun. Rojut kiinni, alhaiset ahtopaineet ja bensanpaineet reipaasti ylös. Lopputulos lienee rasittava kone joka saa alakierroksilla jatkuvasti aivan liikaa soppaa ja yläkierroksilla siltikin loppuu kesken. Tätä voi päivittää jatkossa esim. Karalalla, mutta sen jälkeen jokaisen muutoksen jälkeen pitää ohjelmoida uudelleen -> hölmöä

                            2) tehdään mahdollisimman halvalla, mutta valitaan aina "vähän parempi" vaihtoehto. Tässä tapauksessa Mega ruiskuksi. Joku juuri sanoi että maksaa kaikkineen n. 400€. Näin tulee paljon parempi ja tulevaisuuden muutokset pystyy itse ottamaan huomioon ja päivittämään moottorinohjauksen tarvittavalla tavalla. Ikuinen ongelma on kuitenkin se mihin rajan vetää; avataanko kone, laitetaanko välijäähyä vai ei, originaali kytkin vai pitäisikö päivittää jne jne.

                            3) mennään perse edellä puuhun -> ensin kone auki ja rahat koneen sisuskalujen kunnostukseen. Auto nippuun ja huoletonta ajoa kunnes harrastebudjettiin on taas kerätty tarpeeksi rahaa ja sitten ahdin kiinni. Tällöin voi laittaa sitten suoraan reilummilla paineilla ja tehdä muutenkin heti se ahdettu versio millaisen haluaakin.

                            Valintoja, valintoja...
                            Last edited by Sickness; 10-05-2006, 10:21.
                            E39 520iA -02

                            Comment

                            • samivaan
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 176

                              #29
                              Kakkosvaihtoehtojan se kuulostaa paremmalle kuin vaihtoehto 1, ja näyttää perin halvalta vielä. Vaikka nyt JOS hommaan ryhtyisi, se todennäköisesti pysyisi vuoden, parikin niissä säädöissään, millä sen saisi toimimaan hyvin, mutta kyllähän säätömahdollisuuksien olemassaolo aina hyvä asia olisi.

                              Tähän kelpaisi vastaukseksi linkki jo olemassaolevaan projektiinkin/sivuun, mutta lyhykäisyydessään kysymyksiä. Searchilla löytyi monta projektia, joissa megaa harkittu, tai ollaan ottamassa käyttöön, mutta ei ihan suoraan auennut mitkä on tarpeelliset vaihdettavat osat.
                              Varmaan riippuu hieman motronic versiosta, mutta nyt siis m20sen osalta. Mitä muuta kuin MAP+suuttimet tarvitaan, että megasquirtin voi ottaa käyttöön? Ilmeisesti tässäkin voi tehdä valinnan, tekeekö sytkäkartat megalla, vai käyttääkö motronicin vakiosytkäkarttoja, ja bensansyötön hoitaa megalla. Poistettavia osia olisi vanha ilmamäärämittari.

                              Comment

                              • Jonsku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 4647
                                • Tuusula

                                #30
                                Originally posted by samivaan
                                Tähän kelpaisi vastaukseksi linkki jo olemassaolevaan projektiinkin/sivuun, mutta lyhykäisyydessään kysymyksiä. Searchilla löytyi monta projektia, joissa megaa harkittu, tai ollaan ottamassa käyttöön, mutta ei ihan suoraan auennut mitkä on tarpeelliset vaihdettavat osat.
                                Varmaan riippuu hieman motronic versiosta, mutta nyt siis m20sen osalta. Mitä muuta kuin MAP+suuttimet tarvitaan, että megasquirtin voi ottaa käyttöön? Ilmeisesti tässäkin voi tehdä valinnan, tekeekö sytkäkartat megalla, vai käyttääkö motronicin vakiosytkäkarttoja, ja bensansyötön hoitaa megalla. Poistettavia osia olisi vanha ilmamäärämittari.
                                www.finsquirt.net & www.msefi.com on tutustumisen arvoisia paikkoja megaruutan osalta. Jos megan meinaa heittää kiinni niin samalla myös sytkäpuolen hoitaa sillä kuntoon, kannata puolittain hommaa tehdä kun siihen ryhtyy.
                                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                                ... and many more

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎