Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 m50 kansipahvi menny?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vibex
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2014
    • 1996
    • Lohja

    #31
    Originally posted by Timbe] View Post
    Paine paisarissa voi johtua rikkinäisestä paisuntasäiliön korkista joka jossain välissä pullauttaa nesteet ulos heikoimmasta paikasta.

    Ruskeat nesteet voi johtua korroosiosta tai eri väristen nesteiden sotkemisesta.

    Öljykorkin alta löytyvä valkoinen "kylmälima" taas johtuu yleensä pätkäajosta talvisin. Eri öljymerkit aiheuttavat sitä enemmän ja toiset vähemmän.

    Toki kansipahvin saa vaihtaa ensimmäisenä jos haluaa. Pienen nestehävikin tai lämpöongelmien takia kannattaa myös ensimmäisenä vaihtaa se kansipahvi. Rikkinäinen nestetasoanturi ja kovat letkut kertovat myös kansiviasta
    Hetkinen..? Siis jos kylmän koneen paisarin ottaa auki ja paisarissa on selvästi painetta, niin miten se voi johtua viallisesta korkista? En nyt kyseenalaista, vaan haluan ymmärtää että miksi ja miten se voi siitä johtua?

    Originally posted by pome View Post
    Jep jep. Kyllä alkaa pahoon näyttämään siltä et pahvi menny tiputtaa nestettä jostaki putken päälle ja on vihriää nestettä mitä on myös koneessa. No mut näillä mennään eikä muuta voi.
    Jos katsot nyt ihan ensin kaikki putket, letkut ja liittimet läpi että näet varmasti mistä vuotaa, ennenkuin otat koko pataa auki?
    Husqvarna Svartpilen
    BMW e36 318iA

    Ex:

    BMW e85 Z4 3,0
    BMW e36 316ti
    MINI Cooper S
    BMW Z3 Coupé
    BMW e46 325iA
    BMW Z3 Roadster
    BMW e46 328ci
    BMW e36 316ti

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #32
      Originally posted by pome View Post
      Jep jep. Kyllä alkaa pahoon näyttämään siltä et pahvi menny tiputtaa nestettä jostaki putken päälle ja on vihriää nestettä mitä on myös koneessa. No mut näillä mennään eikä muuta voi.
      Minkä putken päälle sitä tiputtaa?
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Tje34
        Newbiemmer
        • Nov 2017
        • 19
        • Laitila

        #33
        Originally posted by pome View Post
        Jep jep. Kyllä alkaa pahoon näyttämään siltä et pahvi menny tiputtaa nestettä jostaki putken päälle ja on vihriää nestettä mitä on myös koneessa. No mut näillä mennään eikä muuta voi.
        Tarkistaisin vielä ne vesiletkut kunnolla ettei nyt vaan olis jostain vaan murtunut ja kerännyt sen takia painetta.. ja auton käydessä jos pahvi olis mennyt niin varmaan ihan mukavat vesihöyryt tulis jo putkesta..
        89' 535i

        Exät..
        Opel omega manual mv6 98'
        Opel omega manual mv6 94'
        Opel omega a 2.0 90'
        Opel corsa 1.2 98'
        Opel ascona tomaatti 1.6 85'
        Honda Accord 2.0 95'
        Audi 80 2.0 92'

        Comment

        • Timbe]
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 522
          • K-S

          #34
          Originally posted by Vibex View Post
          Hetkinen..? Siis jos kylmän koneen paisarin ottaa auki ja paisarissa on selvästi painetta, niin miten se voi johtua viallisesta korkista? En nyt kyseenalaista, vaan haluan ymmärtää että miksi ja miten se voi siitä johtua?
          Oli näköjään luetun ymmärtämisessä ongelmia. Selitin kuumasta koneesta korkki kiinni.
          Last edited by Timbe]; 13-12-2017, 17:06.

          Comment

          • Klasu-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 546
            • Helsinki

            #35
            En kyllä oikein tiedä, pitäisikö tätä edes kommentoida, mutta...


            Ajelen tällähetkellä päivittäiset ajot ihan erimerkkisellä miinalla, jossa on takuulla kansipahvivamma. Paisarista löytyy palokaasuja. Hukkaa nestettä paisarin ylivuodosta, ja järjestelmä tyhjenee hiljalleen. Olen ajellut näin n.5tkm, ja kaikki toistaiseksi ok, kun lisää viikossa litran - kaksi.

            Asian arpomisen voi lopettaa välittömästi, kun käyttää autoa paisarin korkki auki, ja löytää nelikaasumittarilla paisuntasäiliön suulta häkää ja/tai hiilivetyjä.
            Omassa arvot nousevat hiilivetyjen osalta noin arvoon 100ppm, häkää on ihan nimeksi vain.
            Muuta:
            -Ei jäähäriusvaa putkesta ajossa kuumana taikka kylmänä
            -Pakokaasu ei haise mitenkään normaalista poikkeavalle
            -Lämmöt ei heittele mihinkään, niin kauan, kun systeemissä ei ole liikaa vajetta nesteestä
            -Öljykorkissa ei mitään majoneeseja, eikä öljyssä vettä.
            -Satunnaisesti käy startin jälkeen hetken kolmella (neljästä) seisottuaan, ja tällöin tulee putkesta pienoinen jäähärin tuoksu, ei valkoista pöllyä kuitenkaan. Ei millään tapaa toistettava, ehkä 1/10 käynnistyksestä pidemmän seisonnan päätteeksi.
            -Lähestulkoon kaikki järjestelmästä katoava neste poistuu paisuntasäiliön ylivuodosta, jos tämän koppaa erilliseen purkkiin, purkin sisältö täyttää taas järjestelmän kutakuinkin oikeaan tasoon.
            -Jäähdytysjärjestelmän painetesti 1bar paineella, 8h odotusajalla paine ei laske yhtään, eikä mitään ilmesty puhtaalle lattialle auton alle.
            ** Saatan tehdä ihan huvin ja viihteen vuoksi ohivuotomittarilla testin, jossa lukitsen moottorin kunkin sylinterin yläkuolokohtaan, ja työnnän tulpanreijästä paineilmaa sen 9-10bar mitä talon järjestelmä tarjoaa. Päivitän aihetta, jos vaivaudun tämän tekemään.

            Näistä edellämainituista voi päätellä, että takuuvarman lausunnon antaminen tälläisistä asioista on mahdotonta, niiden perusteella oma takuulla vammainen läpäisee aina.



            Tämä on selvä. Jos palokaasuja paisarista löytyy, asian puimisen voi lopettaa. Ongelma on todellinen.

            Jos palokaasuja ei löydy, jatketaan ajamista, ja seuraillaan tilannetta.

            Jäähdytysjärjestelmälle voi tehdä painetestin vuotojen varalta, tämä paljastaa usein letku, vesipumppu ym. vuodot, kun auto pysäköidään puhdistetulle lattiapaikalle ilman pohjamuoveja, ja annetaan seistä paineistettuna vaikka yön yli tmv.

            Asiasta on turha stressata, tai sitä pohtia sen enempää, kun siihen on näin helppo saada varma KYLLÄ.

            Kukaties aivan alkava ongelma ei vielä tyhjäkäynnillä näkyis, mutta sillon siitä on aivan turha edes murehtia. Ajelee normaalisti ja katsoo asiaa eteenpäin, kun auto on kerran jo hankittu.
            Last edited by Klasu-; 13-12-2017, 20:11.

            Comment

            • pome
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 112
              • tampere

              #36
              Onko vaihtoehtoja? Mut vastataan pakoputken päälle moottorin takapäästä kuskin puolelta..

              Originally posted by BeamR View Post
              Minkä putken päälle sitä tiputtaa?

              Comment

              • pome
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 112
                • tampere

                #37
                Kiitos tästä stoorista. lähdetään vaikka siitä jotta tiputtaa allensa niinku aijemmin kerroon jotta putken (pakoputken) päälle.. lämmöt pysyy kuris puoles välis vaikka tyhjäkäynnillä noin 15-20min. Syyläriin ei kerkiä tulemaan öljyä kun pitää "lähes" joka päivä täyttää jos ajaa pitemmän pätkän. Öljykorkkiin ei oo viä kertyny mitää huomattavaa töhnää. Lähtee hyvin käymään parin päivän jälkeenkin. Kai se on vain mun pääs vika ja sen ei tarvi olla isoo..:think mutta niinku aijemminki oon varmaan tokaassu et mennään näillä ja kovaa ajoo vain.

                Originally posted by Klasu- View Post
                En kyllä oikein tiedä, pitäisikö tätä edes kommentoida, mutta...


                Ajelen tällähetkellä päivittäiset ajot ihan erimerkkisellä miinalla, jossa on takuulla kansipahvivamma. Paisarista löytyy palokaasuja. Hukkaa nestettä paisarin ylivuodosta, ja järjestelmä tyhjenee hiljalleen. Olen ajellut näin n.5tkm, ja kaikki toistaiseksi ok, kun lisää viikossa litran - kaksi.

                Asian arpomisen voi lopettaa välittömästi, kun käyttää autoa paisarin korkki auki, ja löytää nelikaasumittarilla paisuntasäiliön suulta häkää ja/tai hiilivetyjä.
                Omassa arvot nousevat hiilivetyjen osalta noin arvoon 100ppm, häkää on ihan nimeksi vain.
                Muuta:
                -Ei jäähäriusvaa putkesta ajossa kuumana taikka kylmänä
                -Pakokaasu ei haise mitenkään normaalista poikkeavalle
                -Lämmöt ei heittele mihinkään, niin kauan, kun systeemissä ei ole liikaa vajetta nesteestä
                -Öljykorkissa ei mitään majoneeseja, eikä öljyssä vettä.
                -Satunnaisesti käy startin jälkeen hetken kolmella (neljästä) seisottuaan, ja tällöin tulee putkesta pienoinen jäähärin tuoksu, ei valkoista pöllyä kuitenkaan. Ei millään tapaa toistettava, ehkä 1/10 käynnistyksestä pidemmän seisonnan päätteeksi.
                -Lähestulkoon kaikki järjestelmästä katoava neste poistuu paisuntasäiliön ylivuodosta, jos tämän koppaa erilliseen purkkiin, purkin sisältö täyttää taas järjestelmän kutakuinkin oikeaan tasoon.
                -Jäähdytysjärjestelmän painetesti 1bar paineella, 8h odotusajalla paine ei laske yhtään, eikä mitään ilmesty puhtaalle lattialle auton alle.
                ** Saatan tehdä ihan huvin ja viihteen vuoksi ohivuotomittarilla testin, jossa lukitsen moottorin kunkin sylinterin yläkuolokohtaan, ja työnnän tulpanreijästä paineilmaa sen 9-10bar mitä talon järjestelmä tarjoaa. Päivitän aihetta, jos vaivaudun tämän tekemään.

                Näistä edellämainituista voi päätellä, että takuuvarman lausunnon antaminen tälläisistä asioista on mahdotonta, niiden perusteella oma takuulla vammainen läpäisee aina.



                Tämä on selvä. Jos palokaasuja paisarista löytyy, asian puimisen voi lopettaa. Ongelma on todellinen.

                Jos palokaasuja ei löydy, jatketaan ajamista, ja seuraillaan tilannetta.

                Jäähdytysjärjestelmälle voi tehdä painetestin vuotojen varalta, tämä paljastaa usein letku, vesipumppu ym. vuodot, kun auto pysäköidään puhdistetulle lattiapaikalle ilman pohjamuoveja, ja annetaan seistä paineistettuna vaikka yön yli tmv.

                Asiasta on turha stressata, tai sitä pohtia sen enempää, kun siihen on näin helppo saada varma KYLLÄ.

                Kukaties aivan alkava ongelma ei vielä tyhjäkäynnillä näkyis, mutta sillon siitä on aivan turha edes murehtia. Ajelee normaalisti ja katsoo asiaa eteenpäin, kun auto on kerran jo hankittu.

                Comment

                • Klasu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 546
                  • Helsinki

                  #38
                  Selvitä nyt ihmeessä, että mistä se tippuu pakoputken päälle, ja tuki mahdollinen vuoto.

                  Näin vähentää olennaisesti oikean kansipahviongelman todennäköisyyttä auton käytön jatkuessa.

                  Comment

                  • pome
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 112
                    • tampere

                    #39
                    Ei sitä vuotoa näö ku altapäin ja moottorin takaa tiputtaa pakoputken päälle ja siitä luonnollisesti maahan. Onko jotaki muita vaihtoehto mistä tiputtaa ku kannen välistä?


                    Jos katsot nyt ihan ensin kaikki putket, letkut ja liittimet läpi että näet varmasti mistä vuotaa, ennenkuin otat koko pataa auki?[/QUOTE]

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #40
                      Originally posted by pome View Post
                      Ei sitä vuotoa näö ku altapäin ja moottorin takaa tiputtaa pakoputken päälle ja siitä luonnollisesti maahan. Onko jotaki muita vaihtoehto mistä tiputtaa ku kannen välistä?

                      ]
                      Esimerkiksi lämppärin kennolle menevistä letkuista?
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • pome
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 112
                        • tampere

                        #41
                        Ja ne vuotaa mahdollisesti justiin apparin puolelle kannen/koneen taka nurkkaan?

                        Ja ittellä ei oo kokemusta ku m30 koneesta ja siä vuosi justiin nuo lämmpärin letkut ja ei ei tiputtanu pakoputken päälle ei kastellu kantta.

                        Originally posted by BeamR View Post
                        Esimerkiksi lämppärin kennolle menevistä letkuista?

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          #42
                          Originally posted by pome View Post
                          Onko vaihtoehtoja? Mut vastataan pakoputken päälle moottorin takapäästä kuskin puolelta..
                          Originally posted by pome View Post
                          Ja ne vuotaa mahdollisesti justiin apparin puolelle kannen/koneen taka nurkkaan?

                          Ja ittellä ei oo kokemusta ku m30 koneesta ja siä vuosi justiin nuo lämmpärin letkut ja ei ei tiputtanu pakoputken päälle ei kastellu kantta.

                          Mistä se nyt siis vuotaa?
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Vibex
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2014
                            • 1996
                            • Lohja

                            #43
                            Originally posted by BeamR View Post
                            Esimerkiksi lämppärin kennolle menevistä letkuista?
                            Mahdollisesti myös koneen takana olevasta letkuliitännästä, en toki ole varma että onko tässä moottorimallissa siellä sitä. RealOEM sivustolta saat räjäytyskuvat jäähdytysjärjestelmästä letkutuksineen, niistä on hyvin helppo kyllä tutkia kaikki vaihtoehdot mitkä tarkastaa sitten autosta.
                            Husqvarna Svartpilen
                            BMW e36 318iA

                            Ex:

                            BMW e85 Z4 3,0
                            BMW e36 316ti
                            MINI Cooper S
                            BMW Z3 Coupé
                            BMW e46 325iA
                            BMW Z3 Roadster
                            BMW e46 328ci
                            BMW e36 316ti

                            Comment

                            • pome
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 112
                              • tampere

                              #44
                              Sori tullu pieni ajatuskatkos siis APPARIN PUOLELTA ei kuskin!! eli kerro sä mulle jos tiät moottorista enemmän.. mä en tiä tuosta tällä hetkellä viä mitää. Yritän täs opiskella montaa asiaa kerrallaan.

                              Originally posted by BeamR View Post
                              Mistä se nyt siis vuotaa?

                              Comment

                              • pome
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 112
                                • tampere

                                #45
                                Sinne ku ei nää ja vuotaa vasta ku auton sammuttaa ja eikä ala edes heti vuotamaan. Vittu ku on taas hankalaa selittää..

                                Originally posted by Vibex View Post
                                Mahdollisesti myös koneen takana olevasta letkuliitännästä, en toki ole varma että onko tässä moottorimallissa siellä sitä. RealOEM sivustolta saat räjäytyskuvat jäähdytysjärjestelmästä letkutuksineen, niistä on hyvin helppo kyllä tutkia kaikki vaihtoehdot mitkä tarkastaa sitten autosta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎