Oiskohan se sittenkin se pahvi..? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 m50 kansipahvi menny?
Collapse
X
-
Originally posted by pome View PostNiim oikohan. Sitähän mä täs yritän selvittää muitten kokemuksien kautta. Mun kokemus on vain se et lämmöt ei pysyny kuris niin pahvi oli kaput.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostOn se se pahvi. Koska sammutuksen jälkeen herjas nesteitä vaikka nesteitä oli.
Vaikka sen paisunta-astian sijainti olikin epäselvää.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Jos kannentiiviste menny, ni kyllä se hukkaa jäähdytysnestettä yllättävän paljonkin.
Välttämättä ei tule valkoista savua putken päästä kuumalla koneella, jos ei kovin suuri vuoto ole palotiloihin.
Voi se kannentiiviste vuotaa myös jäähdytysnesteet öljyjen sekaan.
Muutenhan se kannentiivisteen vaihto ei kovin kummonen homma ole, mut on vanhassa autossa pultit ja mutterit kummasti aina vähän tiukassa (pakosarjan mutterit, pakoputken mutterit..helpottaa paljon jos saat pakosarjat kokonaan irti konehuoneesta pyörimästä).
Myös kansi voi olla haljennut, mut täällä selvinnyt ettei ne kannet halkea ellei se moottori oikeasti ylikuumene reilusti.. ja sehän ei ajossa ylikuumene, ellei ole vesipumppu sökö , järjestelmä huonosti ilmattu tai kannentiiviste mennyt.
---
Jos vaan mahdollista, niin ohivuotomittaus joka pytylle.
Selviää hyvin onko kannentiiviste pettänyt jonkun pytyn kohdalta.
Itellä on yhes autos ollu vuotava kannentiiviste, ja vuoti 3 pyttyyn jäähdytysnestettä.
Muita selkeitä oireita ei ollut kuin että hävitti jäähdytysnestettä sen verra et 1000km jälkee nestepinta oli paisarissa tippunu max-> min rajan alapuolelle.
Ulkoisia vuotoja ei ollut, ja ohivuotomittauksenkin tein huvikseen sille (en muista enään mitä se näytti % pytyille.. samalla selvisi palaneet pakoventtiilit, jotka on lähes 350tkm ajetussa moottorissa ihan 'normaalia')
Comment
-
-
Originally posted by Juho_ View PostJos kannentiiviste menny, ni kyllä se hukkaa jäähdytysnestettä yllättävän paljonkin.
Välttämättä ei tule valkoista savua putken päästä kuumalla koneella, jos ei kovin suuri vuoto ole palotiloihin.
Voi se kannentiiviste vuotaa myös jäähdytysnesteet öljyjen sekaan.
Muutenhan se kannentiivisteen vaihto ei kovin kummonen homma ole, mut on vanhassa autossa pultit ja mutterit kummasti aina vähän tiukassa (pakosarjan mutterit, pakoputken mutterit..helpottaa paljon jos saat pakosarjat kokonaan irti konehuoneesta pyörimästä).
Myös kansi voi olla haljennut, mut täällä selvinnyt ettei ne kannet halkea ellei se moottori oikeasti ylikuumene reilusti.. ja sehän ei ajossa ylikuumene, ellei ole vesipumppu sökö , järjestelmä huonosti ilmattu tai kannentiiviste mennyt.
---
Jos vaan mahdollista, niin ohivuotomittaus joka pytylle.
Selviää hyvin onko kannentiiviste pettänyt jonkun pytyn kohdalta.
Itellä on yhes autos ollu vuotava kannentiiviste, ja vuoti 3 pyttyyn jäähdytysnestettä.
Muita selkeitä oireita ei ollut kuin että hävitti jäähdytysnestettä sen verra et 1000km jälkee nestepinta oli paisarissa tippunu max-> min rajan alapuolelle.
Ulkoisia vuotoja ei ollut, ja ohivuotomittauksenkin tein huvikseen sille (en muista enään mitä se näytti % pytyille.. samalla selvisi palaneet pakoventtiilit, jotka on lähes 350tkm ajetussa moottorissa ihan 'normaalia')
Comment
-
-
Melko varmasti kansivialta vaikuttais, kylmänä jos avaat sen paisarin korkin niin jos on kerännyt painetta niin yks merkki ja kyllähän sinne paisarin säiliöön kerääntyy öljymäistä karstaa tms.. ainakin mulla opel omegassa teki näin kun kansivika ilmeni.. Öljykorkin alle saattaa myös kerääntyä valkoista ainetta mikä on yleensä merkki vuotavasta tiivisteestä. Ja voihan se olla syylärikin mikä vuotaa..89' 535i
Exät..
Opel omega manual mv6 98'
Opel omega manual mv6 94'
Opel omega a 2.0 90'
Opel corsa 1.2 98'
Opel ascona tomaatti 1.6 85'
Honda Accord 2.0 95'
Audi 80 2.0 92'
Comment
-
-
Originally posted by Tje34 View PostMelko varmasti kansivialta vaikuttais, kylmänä jos avaat sen paisarin korkin niin jos on kerännyt painetta niin yks merkki ja kyllähän sinne paisarin säiliöön kerääntyy öljymäistä karstaa tms.. ainakin mulla opel omegassa teki näin kun kansivika ilmeni.. Öljykorkin alle saattaa myös kerääntyä valkoista ainetta mikä on yleensä merkki vuotavasta tiivisteestä. Ja voihan se olla syylärikin mikä vuotaa..
Paine paisarissa voi johtua rikkinäisestä paisuntasäiliön korkista joka jossain välissä pullauttaa nesteet ulos heikoimmasta paikasta.
Ruskeat nesteet voi johtua korroosiosta tai eri väristen nesteiden sotkemisesta.
Öljykorkin alta löytyvä valkoinen "kylmälima" taas johtuu yleensä pätkäajosta talvisin. Eri öljymerkit aiheuttavat sitä enemmän ja toiset vähemmän.
Toki kansipahvin saa vaihtaa ensimmäisenä jos haluaa. Pienen nestehävikin tai lämpöongelmien takia kannattaa myös ensimmäisenä vaihtaa se kansipahvi. Rikkinäinen nestetasoanturi ja kovat letkut kertovat myös kansiviastaLast edited by Timbe]; 13-12-2017, 13:50.
Comment
-
-
Jep jep. Kyllä alkaa pahoon näyttämään siltä et pahvi menny tiputtaa nestettä jostaki putken päälle ja on vihriää nestettä mitä on myös koneessa. No mut näillä mennään eikä muuta voi.
Originally posted by Timbe] View PostPaine paisarissa voi johtua rikkinäisestä paisuntasäiliön korkista joka jossain välissä pullauttaa nesteet ulos heikoimmasta paikasta.
Ruskeat nesteet voi johtua korroosiosta tai eri väristen nesteiden sotkemisesta.
Öljykorkin alta löytyvä valkoinen "kylmälima" taas johtuu yleensä pätkäajosta talvisin. Eri öljymerkit aiheuttavat sitä enemmän ja toiset vähemmän.
Toki kansipahvin saa vaihtaa ensimmäisenä jos haluaa. Pienen nestehävikin tai lämpöongelmien takia kannattaa myös ensimmäisenä vaihtaa se kansipahvi. Rikkinäinen nestetasoanturi ja kovat letkut kertovat myös kansiviasta
Comment
-
Comment