Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 m50 kansipahvi menny?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #46
    Originally posted by pome View Post
    Sori tullu pieni ajatuskatkos siis APPARIN PUOLELTA ei kuskin!! eli kerro sä mulle jos tiät moottorista enemmän.. mä en tiä tuosta tällä hetkellä viä mitää. Yritän täs opiskella montaa asiaa kerrallaan.
    Lämppärin kennolta lähtee yksi letku koneen takana, kannen päässä olevaan liitäntään. Tarkista ettei ko. letku TAI sen letkuliitännän tiiviste vuoda.

    Letku, osa nr 23 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=64_0114

    Liitäntä, osa nr 3 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4933

    Koska sulla neste ilmestyy koneen takaosaan oikealle puolelle (jonne kone on kallellaan), niin tod näk jompi kumpi edellä mainituista vuotaa - neste valuu koneen kulmaan - valuu pakosarjan päälle.

    Etsi valkoisia jäähdytysnesteen kuivumisjälkiä.

    En ihan ekalla suostu uskomaan, että kansipahvi sylkisi koneesta ulospäin koneen kulmasta nestettä, on niin epätodennäköinen tapahtuma. Paljon todennäköisempää on kovettunut/haljennut letku tai tiensä päähän tullut paperitiiviste.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • pome
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 112
      • tampere

      #47
      Kiitos tästä. Menee tarkistukseen heti tänään. Kyllähän se aika koomiselta vaikuttaa et nuon puskis pahvin välistä. Se vain tuli ekana mieleen kun on sieltä kannen kohdalta märkä ja tiputtaa tosiaan pakoputken päälle.

      Originally posted by BeamR View Post
      Lämppärin kennolta lähtee yksi letku koneen takana, kannen päässä olevaan liitäntään. Tarkista ettei ko. letku TAI sen letkuliitännän tiiviste vuoda.

      Letku, osa nr 23 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=64_0114

      Liitäntä, osa nr 3 http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4933

      Koska sulla neste ilmestyy koneen takaosaan oikealle puolelle (jonne kone on kallellaan), niin tod näk jompi kumpi edellä mainituista vuotaa - neste valuu koneen kulmaan - valuu pakosarjan päälle.

      Etsi valkoisia jäähdytysnesteen kuivumisjälkiä.

      En ihan ekalla suostu uskomaan, että kansipahvi sylkisi koneesta ulospäin koneen kulmasta nestettä, on niin epätodennäköinen tapahtuma. Paljon todennäköisempää on kovettunut/haljennut letku tai tiensä päähän tullut paperitiiviste.

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #48
        Originally posted by pome View Post
        Kiitos tästä. Menee tarkistukseen heti tänään. Kyllähän se aika koomiselta vaikuttaa et nuon puskis pahvin välistä. Se vain tuli ekana mieleen kun on sieltä kannen kohdalta märkä ja tiputtaa tosiaan pakoputken päälle.
        Neste etsii aina reitin alas, lisäksi konehuoneessa vaikuttavia tekijöitä on ilmavirta ja kuumuus, jotka aiheuttaa sen, että pientä vuotoa on joskus tosi vaikea paikallistaa. Vuotokohta löytyy monesti vasta kun vuotava kohta pettää kokonaan.

        Itsellä oli M73 koneessa pieni vuoto jota ei meinannut millään löytyä, lopulta vuoto löytyi koneen takaa; vesiventtiililtä kennolle menevä letku halkesi ja työnsi kaiken motarilla ulos.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • pome
          Bimmer Rookie
          • Feb 2013
          • 112
          • tampere

          #49
          Kyllä näin on. Joo tuota mä en halua koska on kuitenki pääasiallinen perhekulkine niin haluais et toimii normaalisti. Kaikesta muusta selviää kyllä mut moottori ja sähköt on sellaaset mihinkä ei oo viä tarvinnu perehtyä. mutta tänään tutkin ne letkut ja toivotaan jotta olis niis vika.

          Originally posted by BeamR View Post
          Neste etsii aina reitin alas, lisäksi konehuoneessa vaikuttavia tekijöitä on ilmavirta ja kuumuus, jotka aiheuttaa sen, että pientä vuotoa on joskus tosi vaikea paikallistaa. Vuotokohta löytyy monesti vasta kun vuotava kohta pettää kokonaan.

          Itsellä oli M73 koneessa pieni vuoto jota ei meinannut millään löytyä, lopulta vuoto löytyi koneen takaa; vesiventtiililtä kennolle menevä letku halkesi ja työnsi kaiken motarilla ulos.

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4328
            • Turku

            #50
            Hyvä olisi myös tarkistaa että letkuklemmarit on kireällä. Neste voi paineen alaisenakin suihkuta niin, että haihtuu pian tullessaan järjestelmästä ulos. Ja pienen hävikin tapauksessa voi olla helpompaa ja halvempaa lisätä nestettä kuin vaihtaa kannentiiviste. Toki jos ne itse pystyy tekemään, niin se on vähän eri.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎